Κρίση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω Brexit


Για μία ακόμα φορά, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτου («SMMT») της Βρετανίας προειδοποιεί για τους κινδύνους εξόδου της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι πωλήσεις και οι επενδύσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν μειωθεί ανησυχητικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 31/1/2019

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του Συνδέσμου, πέρυσι η παραγωγή αυτοκινήτων στα εργοστάσια που έχουν οι εταιρείες στη Γηραιά Αλβιώνα μειώθηκε κατά 9,1% συγκριτικά με ό,τι ίσχυσε το 2017. Συγκεκριμένα, το 2018 κατασκευάστηκαν συνολικά 1.519.400 οχήματα (έναντι 1.671.166 μονάδων το 2017), αριθμός ο οποίος είναι ο μικρότερος της τελευταίας πενταετίας. 

Εκτός από τη μείωση της παραγωγής, ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι το 2018 στη Βρετανία επενδύθηκαν περίπου 674.000.000 ευρώ (περίπου 589.000.000 λίρες στερλίνες) στον τομέα του αυτοκινήτου, ποσό που είναι μειωμένο κατά 46,5% σε σχέση με αυτό του 2017 και κατά 90% μειωμένο από το αντίστοιχο που είχε επενδυθεί το 2013.

Βάσει των στοιχείων που δημοσιεύτηκαν, οι (βρετανικές εταιρείες) Jaguar και Land Rover είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 16% στην εγχώρια αγορά, σε σχέση με αυτές του 2017. Επίσης, οι πωλήσεις των μοντέλων της Nissan (η οποία έχει εργοστάσιο στο Sunderland) μειώθηκαν κατά 11%, συγκριτικά. 

Ο βρετανικός Σύνδεσμος προτρέπει να αποφευχθεί το «Brexit» ή να τελειώνουν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες πραγματοποίησής του, εάν αυτό συμβεί τελικά, ώστε οριστικοποιηθεί η όποια νέα κατάσταση. 

Σε δήλωσή του ο κ. Mike Hawes, CEO του «SMMT» τόνισε: «Η επένδυση στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια κυνική διαδικασία, ωστόσο οι κατασκευαστές χρειάζεται να κάνουν κάποιες βασικές επενδύσεις τόσο για να διατηρήσουν την παραγωγικότητά τους όσο και να παραμένουν ανταγωνιστικοί. Η αβεβαιότητα για το ‘’Brexit’’ ήδη έχει κάνει τεράστια ζημιά στον όγκο παραγωγής, τις επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας», κατέληξε.

Στη Βρετανία, περίπου 850.000 άτομα εργάζονται στον ευρύτερο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε ό,τι αφορά την εγχώρια Vauxhall, η κρίση είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο του Ellesmere Port (θα περιοριστούν στις 850 ως το τέλος του 2019) και τη μείωση της παραγωγής κατά 16%, συγκριτικά με το 2017.