Lamborghini Essenza SCV12: Τέρας... ακαμψίας!


Η Lamborghini Essenza SCV12 είναι το πρώτο race car που διαθέτει rollcage από ανθρακόνημα που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας hypercar της FIA και προσφέρει στρεπτική ακαμψία 20% υψηλότερη από την Huracán GT3 EVO για εξαιρετική ακρίβεια στην οδήγηση.

  • 8/6/2021

Αυτό το εξαιρετικό επίτευγμα είναι το αποτέλεσμα των τριάντα ετών εμπειρίας της Lamborghini στη μελέτη και την εφαρμογή σύνθετων υλικών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Giorgio Sanna, επικεφαλής της Lamborghini, σχολίασε: «H Essenza SCV12 γεννήθηκε ως “εργαστήριο ιδεών”. Αυτό μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε τεχνικές λύσεις που απαντώνται συνήθως σε αγωνιστικά πρωτότυπα, όπως η ανάρτηση που εδράζεται απευθείας στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι μια καινοτόμος λύση για ένα αυτοκίνητο πίστας. Επιπλέον, διαθέτει το νέο monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα χωρίς ατσάλινο rollcage, που προκύπτει από την τεχνική συνεργασία με την FIA, χάρη στην οποία ξεκινήσαμε μια διαδικασία που θα οδηγήσει σε εκθετική βελτίωση της ασφάλειας για τους οδηγούς αγώνων στο μέλλον.»

Το πλαίσιο από ανθρακόνημα της Essenza SCV12 παράγεται στις εγκαταστάσεις του τμήματος CFK της Lamborghini στην Sant'Agata. Εκεί επίσης κατασκευάζεται και το σασί της τρέχουσας γραμμής της Aventador.

Οι δοκιμές που απαιτούνται να γίνουν από τη FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) για την έγκριση του πλαισίου είναι εξαιρετικά αυστηρές και περιλαμβάνουν τόσο στατικές όσο και δυναμικές δοκιμές. Έτσι, οι τεχνικοί της Lamborghini Squadra Corse τροποποίησαν εκτενώς τη δομή της παραγωγής από την οποία προέρχεται το πλαίσιο της Essenza.

Το monocoque πλαίσιο από ανθρακόνημα ενισχύθηκε σε διάφορα σημεία, αφού πρέπει να αντέξει δυνάμεις άνω των 12 τόνων κατά τη διάρκεια των δοκιμών της FIA χωρίς να παρουσιάσει σημαντικές παραμορφώσεις. Όσο αναφορά τις στατικές δοκιμές, είναι πάνω από 20 και περιλαμβάνουν, εκτός από το πλαίσιο, δοκιμές στα πεντάλ, στις ζώνες και στο ρεζερβουάρ καυσίμου. Οι δυναμικές δοκιμές σύγκρουσης, από την άλλη πλευρά, περιλαμβάνουν προσκρούσεις με ταχύτητα έως 14 m/s (50 km/h). Σε αυτόν τον τύπο δοκιμής, το πλαίσιο δεν πρέπει να σπάσει ή να τρυπήσει με αποτέλεσμα εξωτερικά στοιχεία να έρθουν σε επαφή με τον οδηγό. Επίσης η δεξαμενή καυσίμου δεν πρέπει να εμφανίσει κάποια διαρροή.

Η απόφαση των τεχνικών της Lamborghini Squadra Corse να διατηρήσουν τη δομή από ανθρακόνημα και να μην τοποθετήσει ένα ατσάλινο rollcage, όχι μόνο μείωσε το συνολικό βάρος, αλλά ελευθέρωσε επίσης, χώρο στο cockpit με αποτέλεσμα την πιο άνετη οδήγηση.

Στην Essenza SCV12, ο οδηγός χρησιμοποιεί ένα κάθισμα OMP FIA 8862, τοποθετημένο πάνω σε μία βάση από ανθρακόνημα που σχεδιάστηκε από την Squadra Corse και κατασκευάστηκε στα εργαστήρια CFK της Lamborghini. Το κάθισμα είναι πιο χαμηλά σε σύγκριση με τα κανονικά μοντέλα τοποθετημένο, στην πόρτα βρίσκονται δύο πλευρικά προστατευτικά πρόσκρουσης, επίσης κατασκευασμένα από σύνθετο υλικό, τα οποία αντικαθιστούν τους κλασικούς ατσάλινους σωλήνες που βρίσκονται στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Ο Marco Mapelli, οδηγός στο εργοστάσιο της Lamborghini, σχολίασε: «Το Essenza SCV12 δεν είναι μόνο ένα γρήγορο αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει συναρπαστικές εμπειρίες, αλλά είναι επίσης εξοπλισμένο με μια εξαιρετικά άνετη και ευρύχωρη καμπίνα. Αυτό είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που εκτιμάται από όλους τους “σοβαρούς” οδηγούς, για τους οποίους προορίζεται αυτό το αυτοκίνητο.»

Μια άλλη νέα καινοτομία είναι ο χώρος του κινητήρα, στον οποίο βρίσκεται άψογα τοποθετημένος και αποθηκευμένος με τo σύστημα μετάδοσης κίνησης της Essenza. Έτσι επιτεύχθηκαν τιμές δυσκαμψίας του αμαξώματος 20% υψηλότερες από αυτές της Huracán GT3 EVO.

«Μαζί με το αεροδυναμικό φορτίο των 1200 κιλών η ακαμψία του αυτοκινήτου σε τελική ταχύτητα συμβάλλει στην εξασφάλιση εξαιρετικής ακρίβειας στην οδήγηση. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί στις στροφές με ταχύτητα χωρίς καμία σημαντική διόρθωση στην γωνία διεύθυνσης. Η Essenza SCV12 είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο χάρη στην εξαιρετική απόδοση του κινητήρα των 830 ίππων και είναι σχετικά εύκολο στην οδήγηση.» είπε ο Marco Mapelli.

Τα πρώτα κομμάτια της Lamborghini Essenza SCV12 παραδόθηκαν στους πελάτες τον Απρίλιο του 2021 και οι ειδικές εκδηλώσεις σε πίστα θα ξεκινήσουν στα τέλη του Ιουνίου.