Η Pregunta παρουσιάστηκε το 1998, λίγους μήνες πριν η Lamborghini περάσει στον έλεγχο του VW Group. Βασίστηκε πάνω στο μηχανικό υπόβαθρο της Diablo, αλλά το γαλλικό αμάξωμα της Carrosserie Heuliez-Torino τη μετέτρεψε σε κάτι εντελώς εξωπραγματικό. Η σχεδίαση δεν περιορίστηκε σε φουτουριστικές γραμμές, αλλά αποτέλεσε μια ολοκληρωμένη μελέτη για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθουν τα supercars του μέλλοντος.
Η κατασκευή από ανθρακόνημα ήταν μια πρωτοποριακή επιλογή για την εποχή, ενώ η γκρι ματ βαφή παρέπεμπε άμεσα στο γνωστό γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος Dassault Rafale, που αποτέλεσε άλλωστε και την πηγή έμπνευσης.
Η αίσθηση αεροπλάνου δεν σταματούσε εκεί: το πανοραμικό παρμπρίζ, τα «afterburner» τελικά εξάτμισης και τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα ολοκλήρωναν ένα αμάξωμα που περισσότερο θύμιζε αεροδιαστημική κάψουλα παρά κλασικό supercar.
Οι scissor doors ενίσχυαν το “wow factor”, ενώ οι δύο αφαιρούμενες οροφές από ανθρακόνημα μετέτρεπαν το μοντέλο σε ένα ευέλικτο κουπέ. Η έντονη εισαγωγή στο πλάι, σχεδόν σαν «ρουθούνι», έδινε μια επιπλέον δόση εκκεντρικότητας στο ήδη ριζοσπαστικό προφίλ.
Εσωτερικό με ματιά στο αύριο
Το σαλόνι χωριζόταν από μια καμπύλη κεντρική κονσόλα, δημιουργώντας δύο ξεχωριστές «κάψουλες» για οδηγό και συνοδηγό.
Η ταπετσαρία ντυμένη σε Azure Blue Alcantara πρόσφερε αίσθηση πολυτέλειας, ενώ η τεχνολογία της εποχής έκανε έντονη την παρουσία της: κάμερες αντί για καθρέφτες, GPS πλοήγηση, ambient φωτισμός και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων εμπνευσμένος από Formula 1 έφεραν την Pregunta πολύ μπροστά από την εποχή της.
Δύναμη και επιδόσεις
Κάτω από το εντυπωσιακό καπό κρυβόταν ο γνώριμος 5.7 V12 της Diablo, ικανός να αποδώσει 529 PS και 446 Nm ροπής. Συνδυαζόταν με χειροκίνητο “gated” κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ η Lamborghini αποφάσισε η κίνηση να περνάει στον πίσω άξονα, χαρίζοντας μια πιο αγνή οδηγική εμπειρία.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 0-100 km/h σε 3,9 sec και τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 333 km/h. Για το 1998, αυτά τα στοιχεία φανέρωναν το όραμα ενός αυτοκινήτου που έβλεπε χρόνια μπροστά.
Από το Παρίσι στο Βέλγιο
Η Pregunta έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1998, λίγο μετά την εξαγορά της Lamborghini από τον όμιλο VW. Έπειτα πέρασε σε ιδιωτική συλλογή, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Σήμερα, σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα, επανέρχεται για να διεκδικήσει τη θέση του ανάμεσα στα πιο ιδιαίτερα κομμάτια της αυτοκινητικής ιστορίας.
Στις 10 Οκτωβρίου, στο Zoute Concours στο Βέλγιο, η Broad Arrow θα τη βγάλει στο σφυρί με εκτίμηση που κυμαίνεται από €2.500.000 έως €3.500.000.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Κέντρικ Ναν και η πανίσχυρη Lamborghini Revuelto με τους 1.015 PS (photo)
Η Lamborghini Urus Performante επιστρέφει με έντονο το ηλεκτρικό στοιχείο (photos)
Lamborghini: Η Temerario κατεβαίνει στους αγώνες και εντυπωσιάζει (photos)