Las Vegas tuning fails


Μια Lamborghini με κινητήρα diesel, ένα Honda Civic με διαφανές καπό κινητήρα ή μία τελείως κακότεχνη McLaren 720S; Οι επεμβάσεις των βελτιωτών δεν είναι πάντα πετυχημένες...

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/11/2018

Στον τομέα των βελτιώσεων (σχεδόν) τα πάντα επιτρέπονται! Ειδικά αν ο ενδιαφερόμενος για αλλαγές βρίσκεται στις ΗΠΑ. Επειδή εκεί δεν υπάρχουν ουσιαστικά προδιαγραφές - αλλά και καμία αναστολή ανάμεσα στους βελτιωτές. Αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά η SEMA, η μεγαλύτερη έκθεση βελτιώσεων αυτοκινήτου στον κόσμο: Για παράδειγμα, στο Las Vegas εμφανίσηκαν μπουλόνια τροχών που είναι τόσο αιχμηρά, που κάνουν τις μεταλλικές λεπίδες της Aston Martin DB5 του James Bond να δείχνουν σαν παιχνιδάκια. Ή μια Lamborghini με κινητήρα diesel. Και ένα Honda Civic με ένα διαφανές πλαστικό καπό κινητήρα...

Ότι αυτά δεν ανταποκρίνονται πάντα στα γούστα του κοινού, είναι σαφές. Ωστόσο, η βελτίωση είναι επίσης κάτι σαν αυτοπραγμάτωση. Και τελικά η αλλαγή πρέπει να ευχαριστεί μόνο τον ιδιοκτήτη, τίποτα περισσότερο. Παρ 'όλα αυτά, το οποιοδήποτε έργο θα πρέπει να πείσει επίσης και από πλευράς ποιότητας, κάτι που δυστυχώς δε συμβαίνει πάντα στην SEMA.

Δείτε, ας πούμε, τη McLaren 720S της πρώτης φωτογραφίας μας. Για λογαριασμό της θα επέμβαινε η... αστυνομία μόδας, έτσι κι αλλιώς στην εργοστασιακή έκδοση, πόσω μάλλον στο αυτοκίνητο, που επιμελήθηκε η Mansory. Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Ένα παρωχημένο body kit, με αμέτρητα αεροδυναμικά μέρη να... κρέμονται κτλ., κτλ. Το ότι ένα μεγάλο μέρος των ανταλλακτικών είναι από σφυρήλατα ανθρακονήματα δε βελτιώνει τόσο πολύ την εικόνα του αυτοκινήτου, την οποία έχουν... καταστρέψει ήδη οι πορτοκαλί ζάντες. Πάντως, το ίδιο χρώμα στο εσωτερικό έχει φέρει ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Για το επόμενο μοντέλο δεν εκδηλώνονται ανάμεικτα συναισθήματα! Άλλωστε, με τα pick-up και τα τεράστια SUV τους, οι Αμερικανοί μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Μπορεί να φτάσουν σε ύψος τα 3 m ή να... έρπονται στην άσφαλτο, κάτι όχι ασυνήθιστο στις ΗΠΑ, αλλά τα χέρια τους έπρεπε να έχουν μείνει μακριά από ένα πραγματικά εξωτικό μοντέλο, όπως η Lamborghini LM002! Ναι, αυτό το πορτοκαλί off-roader είναι μια Lamborghini. Ανάμεσα στο 1986 και το 1993 κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 301 αντίτυπά της, από τα οποία 50 κατέληξαν στις ΗΠΑ, το δε συγκεκριμένο έχει δεχτεί πολλές και διάφορες επεμβάσεις. Αρχικά, το πορτοκαλί χρώμα του δεν ταιριάζει καθόλου με την... πολεμική εμφάνιση του μοντέλου, που ονομάστηκε “Rambo-Lambo”. Εντάξει, υπάρχουν φτερά και καθρέφτες από ανθρακονήματα, αλλά και τελείως... αταίριαστες ζάντες. Το μεγαλύτερο... έγκλημα, όμως, έχει να κάνει με τον κινητήρα, που έχει πέσει «θύμα» του αγαπητού στην Αμερική “engine swap” (αλλαγή κινητήρα). Αντί, λοιπόν, του V12 των 5,2 lt. της Countach, οι Αμερικανοί έχουν τοποθετήσει έναν diesel κινητήρα Cummins. Ιεροσυλία! Εντάξει, η ισχύς του είναι 700 PS και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 1.100 Nm, αλλά “Lamborghini” και “diesel” είναι δύο έννοιες, που δε συνδυάζονται.

Τα πριτσινωμένα μέρη του αμαξώματος είναι μια εικόνα, που δεν κρίνεται σύγχρονη με το 2018. Παρόλ’ αυτά, τα φουσκωμένα φτερά έκαναν την εμφάνισή τους σε κάθε γωνιά της έκθεσης SEMA. Και αν σε αυτοκίνητα, όπως ένα Datsun 240Z ή μια Lamborghini Aventador, μπορεί να δείχνουν ταιριαστά, σε αυτήν τη χρυσαφί Ford Mustang φαίνεται πως δεν ταιριάζει τίποτε άλλο. Η αμερικανική εταιρεία βελτιώσεων clinched μεγάλωσε το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 12 cm, ενώ η τιμή των 5.000 ευρώ για το body kit θεωρείται και συμφέρουσα. Επίσης, τι σχέση έχουν με το χρυσαφί αμάξωμα οι... τιρκουάζ χρώματος ζάντες;

Η ομάδα JDM συνεχίζει να βασίζεται σε αλλαγές μεγάλης έκτασης. Βέβαια, αυτό δεν είναι το χειρότερο πράγμα για το Honda Civic της σύγχρονης γενιάς. Το μπροστινό splitter και οι XXL πλαϊνές φούστες ξεπερνούν το χαρακτηριστικό, που ξεχωρίζει: Το διαφανές πλαστικό μπροστινό καπό. Ένα μικρό παράθυρο, όπως στην Corvette C6 ZR1, μπορεί να είναι cool, αλλά ένα εντελώς διαφανές καπό είναι απλά θλιβερό. Στο κάτω κάτω, στην Corvette λειτουργεί ένας V8 7,0 lt. και όχι ένας μικροσκοπικός τετρακύλινδρος, που πραγματικά κανείς δε θέλει να δει. Προσθέστε σε αυτά τα απολύτως καταστροφικά κενά στον προφυλακτήρα και έναν παράλογο διαχύτη.

Lamborghini, η δεύτερη! Η μετατροπή μιας Aventador S Roadster σε... αμαρτία δεν είναι μια τόσο εύκολη υπόθεση, αλλά λειτουργεί αρκετά καλά σε αυτή την περίπτωση. Αντί για ένα ογκώδες body kit σε αυτή την περίπτωση η Lamborghini είχε τοποθετηθεί σε μια χρωμιο-κόκκινη ταινία, ενώ στο σετ των τροχών ξεχωρίζουν οι ασπρο-μαύρο ζάντες Giovanna. Παρεμπιπτόντως, τα αποκαλούμενα "Tron-foils", που κάνουν αυτό την την Aventador S Roadster να μοιάζουν με... χριστουγεννιάτικο έλκηθρο, είναι εξίσου “out”. Άλλωστε, όλο το stand της GFG-Wheels λάμπει στη χριστουγεννιάτικη εμφάνιση του.

Ενώ υπάρχουν στις ΗΠΑ γνωστοί κατασκευαστές όπως οι Vossen, ADV.1 ή HRE, υπάρχουν και σχετικά άγνωστες εταιρείες, όπως η Rucci. Σωστά διαβάσατε, όπως “Gucci”, απλώς με ένα "R" στην αρχή. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που η γραμματοσειρά μοιάζει πάρα πολύ. Εν πάση περιπτώσει, η Rucci έχει πολλές ζάντες. Απλώς, φαίνεται σαν να μας λέει: «Προσελκύστε την προσοχή με κάθε κόστος!» Οι τροχοί είναι διαθέσιμοι σε μεγέθη μέχρι 34 ίντσες...