Lexus LF-Z: Mια εικόνα από το μέλλον


Το LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από το μέλλον της Lexus, με σχεδιαστικά στοιχεία, οδηγικά χαρακτηριστικά και προηγμένες τεχνολογίες που θα περιλαμβάνονται στα νέα μοντέλα, τα οποία θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025.

  • 30/3/2021

Σχεδιασμένο στην Ιαπωνία, το  LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από τη σχεδιαστική εξέλιξη της Lexus, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός απλού αλλά δυναμικού σχήματος με ξεχωριστή εμφάνιση στα πρότυπα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου SUV.

Χαρακτηρίζεται από το χαμηλό ρύγχος και το σαν κουπέ πίσω μέρος. Οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί είναι τραβηγμένοι στις γωνίες του οχήματος, βοηθώντας στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους και διαμορφώνοντας μία φαρδιά σιλουέτα. 

Στις πόρτες χρησιμοποιείται σύστημα E-Latch με το οποίο όταν ο οδηγός ή ένας επιβάτης πλησιάζει το αυτοκίνητο κρατώντας ένα κλειδί, αναδύεται αυτόματα η χειρολαβή της πόρτας. Στη συνέχεια μπορεί να ξεκλειδώσει και να ανοίξει την πόρτα ομαλά, αγγίζοντας απλά έναν αισθητήρα στο εσωτερικό της χειρολαβής.

Για την έξοδο από το αυτοκίνητο, η πόρτα ανοίγει πιέζοντας το σχετικό διακόπτη. Αισθητήρες παρακολουθούν τη γύρω περιοχή και προειδοποιούν για όποιο όχημα ή δικυκλιστή πλησιάζει, περιορίζοντας τον κίνδυνο ατυχήματος κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο.

Ένα ψηφιακό κλειδί προσφέρει στην οικογένεια και τους φίλους πρόσβαση στο αυτοκίνητο χωρίς να πρέπει να μοιράζονται κάποιο φυσικό κλειδί. 

Το cockpit είναι η καρδιά του οχήματος, ενώ ο πίνακας οργάνων και άλλα στοιχεία είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά σε σχέση με τους επιβάτες. Αυτό δημιουργεί μία νέα αίσθηση ανοιχτού χώρου και ενός φιλόξενου περιβάλλοντος σε ένα minimal σαλόνι. 

Πηγές πληροφοριών οδηγού, όπως το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οθόνη αφής πολυμέσων και λοιπά στοιχεία, περιέχονται σε μία μονάδα, ενώ τα χειριστήρια του συστήματος οδήγησης είναι συγκεντρωμένα γύρω από το τιμόνι. 

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) του LF-Z Electrified λειτουργεί σαν βοηθός και διαδραματίζει ενεργό ρόλο μαθαίνοντας τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του οδηγού. Η φωνητική επικοινωνία συνεισφέρει στην ευκολία οδήγησης.

Η λειτουργία αναγνώρισης φωνής χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία AI για την αναγνώριση, εκμάθηση και προσαρμογή στις ρουτίνες και επιθυμίες του οδηγού, υποστηρίζοντάς τον σε θέματα όπως ο προγραμματισμός διαδρομών οδήγησης και η παροχή πληροφοριών προορισμού.

Φυσικά, η Mark Levinson συνεχίζει να προσφέρει τα hi-end ηχοσυστήματά της ενώ υπάρχει λειτουργία διαχείρισης ήχου με ακύρωση θορύβων μπορεί να φιλτράρει θορύβους του περιβάλλοντος μέσα στην καμπίνα, για βελτιωμένη συνομιλία μεταξύ των επιβατών.

Η πανοραμική οροφή κατασκευάζεται από ηλεκτροχρωμικό κρύσταλλο με δυνατότητα σκίασης, ενώ προσφέρει και λειτουργίες πλήρους σκίασης και φωτισμού που αντανακλά το νυχτερινό ουρανό.  

Ένα πάνελ αφής στο κέντρο της οροφής επιτρέπει στους εμπρός και πίσω επιβάτες να επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ τα πίσω καθίσματα έχουν λειτουργίες μασάζ και ανάκλισης.

Οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν επίσης να ελέγχονται μέσω ενός smartphone, όπως κλείδωμα / ξεκλείδωμα θυρών, επιτρέποντας στους παρόχους υπηρεσιών την πρόσβαση στο όχημα μέσω του ψηφιακού κλειδιού, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν υπηρεσίες όπως διανομή πακέτων στο αυτοκίνητα και διαμοιρασμός χρήσης (car sharing).

Με διαστάσεις 4.880x1.960x1.600 mm και μεταξόνιο στα 2.950 mm το LF-Z δείχνει το δρόμο για ένα ευρύχωρο αλλά και ταχύτατο SUV με τεχνολογία Direct 4 με την οποία η ροπή κατανέμεται έτσι ώστε να έχουμε κίνηση μόνο στους εμπρός, μόνο στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα.

Έτσι, το βάρους 2.100 κιλών αυτοκίνητο πετυχαίνει με τη συνδυαστική ισχύ 544 ίππων και 700 Nm ροπής να επιταχύνει στο 0-100 km/h σε μόλις 3 sec αλλά και να αγγίξει μια… ασφαλή τελική ταχύτητα στα 200 km/h.

Το δε σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρονικό (steering by-wire), επομένως δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση με την κολώνα του τιμονιού. Οι υγρόψυκτες μπαταρίες χωρητικότητας 90 kWh μπορούν να φορτίσουν με ισχύ μέχρι τα 150 kW από 0 μέχρι 80% της χωρητικότητάς τους σε μόλις 30 λεπτά.

Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία το LF-Z έχει αυτονομία κατά WLTP στα 600 km. Η διαμήκης τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα δημιουργεί μία πιο άκαμπτη δομή, χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και βοηθά στην απόσβεση θορύβων και κραδασμών από το οδόστρωμα αλλά και στην καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.