Λήγει η επιδότηση του diesel κίνησης - Ξεπερνάει η τιμή του την αμόλυβδη!


Από την 1η Οκτωβρίου σταματά η επιδότηση των 0,15 ευρώ ανά λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης και όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται να παραταθεί. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/9/2022

Μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη, όσο και αναπόφευκτη όπως όλα δείχνουν, θα αντιμετωπίσουν από το Σάββατο 1 Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.

Το βράδυ της Παρασκευής (30/9) ολοκληρώνεται η επιδότηση των 0,15 ευρώ ανά λίτρο (0,12 € προ ΦΠΑ) και έτσι η τιμή του diesel κίνησης θα αυξηθεί στα πρατήρια κατά το συγκεκριμένο ποσό.

Με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή λιανικής πώλησης στην επικράτεια, για την Τετάρτη (28/9) ήταν 1,951 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη 95 οκτανίων και 1,821 ευρώ για το diesel.

Έτσι, με την αύξηση των 0,15 λεπτών που θα εφαρμοστεί με τον νέο μήνα, το diesel κίνησης θα ανέβει στα 1,971 ευρώ / lt και για πρώτη φορά θα ξεπεράσει την τιμή της αμόλυβδης!

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από ακριβώς ένα χρόνο, η αντίστοιχη τιμή της «απλής» αμόλυβδης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, ήταν 1,704 ευρώ, ενώ για το diesel κίνησης 1,416 ευρώ το λίτρο.

Όσοι ελπίζουν ότι έστω και την τελευταία στιγμή θα δοθεί παράταση στη χορήγηση της επιδότησης μάλλον θα απογοητευτούν. Όλα δείχνουν ότι δε θα... τριτώσει το καλό, καθώς μέχρι τώρα έχουν δοθεί ήδη δύο παρατάσεις. Αρχικά η επιδότηση έληγε στις 31 Μαΐου, μετά πήρε παράταση για ένα μήνα και στη συνέχεια για άλλους τρεις, με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου brent είχε ξεπεράσει τα 120 δολάρια το βαρέλι στις αρχές Ιουνίου και σήμερα βρίσκεται περίπου στα 88 δολάρια. Αυτός είναι ο βασικός λόγος, σύμφωνα με πληροφορίες, που η κυβέρνηση δεν προτίθεται να ανανεώσει την επιδότηση.

Στις 21 Σεπτεμβρίου, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτώμενος για το θέμα, είχε τονίσει πως «δεν έχει πει κάτι ο πρωθυπουργός και σας θυμίζω ότι έχει πέσει σημαντικά η τιμή των καυσίμων». Άλλωστε, γι’ αυτό το λόγο δεν υπήρξε, τελικά και Fuel Pass 3.

Τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open TV, ότι με τη λήξη της επιδότησης θα εξοικονομηθούν περίπου 30 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δοθούν για την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης.

Ήδη, πάντως, το τελευταίο διάστημα, υπήρξαν καταγγελίες για περιπτώσεις πρατηρίων καυσίμων στην Αττική που διέθεταν το diesel κίνησης ακριβότερα σε σχέση με την απλή αμόλυβδη (όπως φαίνεται και στην κεντρική φωτογραφία). Από την πλευρά τους, οι πρατηριούχοι τηρούν στάση αναμονής. «Με κέρδος από 2,5 ως 3,5 λεπτά το λίτρο, στην αντλία, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για την αύξηση που έρχεται», μάς τόνισε ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων.