Maserati: Κατρακυλούν οι πωλήσεις - Ιστορικό χαμηλό που απειλεί την ύπαρξή της


Τα στοιχεία για τη Maserati είναι ενδεικτικά των σταθερά μειωμένων πωλήσεων για την ιταλική μάρκα που παραπαίει και θέλει να διασωθεί «στο παρά πέντε».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/10/2025

Τον Ιούλιο του 2024, είχαν δει το φως της δημοσιότητας οι πρώτες πληροφορίες που ανέφεραν ότι η Stellantis θα μπορούσε να βάλει πωλητήριο στη Maseratiμε τη Ferrari να προκύπτει ως το πιο ταιριαστό μελλοντικό της «σπίτι», δεδομένης της εκπεφρασμένης θέλησης του -τότε- CEO του ομίλου, Carlos Tavares, να κλείσει ή πουλήσει όσες μάρκες δεν αποφέρουν κέρδη. 

Λίγες μέρες αργότερα, η Stellantis έσπευσε να διαψεύσει αυτά τα δημοσιεύματα, τονίζοντας πως «δεν έχει την πρόθεση να πουλήσει την εταιρεία με την Τρίαινα, όπως και δεν υπάρχει πρόθεση η Maserati να συγχωνευτεί με άλλους ιταλικούς πολυτελείς ομίλους».

Ακολούθως, ο πρώην CEO της Alfa Romeo αλλά και τη Maserati, Santo Filici, είχε ανακοινώσει ότι επίκειται κοινή πορεία των δύο εταιρειών.

Μόλις τον Ιούνιο, τα δεδομένα μεταβλήθηκαν ξανά, καθώς η Stellantis έβαλε ξανά στο τραπέζι το ενδεχόμενο πώλησης της Maserati.

Η τρικυμιώδης κατάσταση στην ιταλική μάρκα έχει φέρει πλέον αλλαγή και στην θέση του CEO, καθώς πλέον εκεί βρίσκεται ο Jean-Philippe Imparato, που μόλις προ μερικών ημερών αποχώρησε από τον ρόλο του επικεφαλής Ευρώπης της Stellantis ώστε να αφοσιωθεί στη Maserati.

Οι αριθμοί μαρτυρούν την αλήθεια, καθώς είναι αμείλικτοι. Στις ΗΠΑ, μία δυνατή αγορά για τη Maserati στο παρελθόν, οι πωλήσεις το 2025 μειώθηκαν κατά 37% σε σχέση με το 2024, ενώ αντίστοιχη μείωση σημειώθηκε στην Ιαπωνία, και στην Ιταλία (-24%).

Αναλυτικά τα στοιχεία την τελευταία 15ετία (πηγή):

Έτος1ο τρίμηνο2ο τρίμηνο3ο τρίμηνο4ο τρίμηνοΣύνολοΔιαφορά
20251.7002.5001.700- -31%
20243.3003.2002.1002.70011.300-58%
20238.4006.9005.3006.00026.6003%
20224.3005.9006.6009.10025.9007%
20215.4005.4005.8007.40024.20043%
20203.1002.0004.9006.90016.900-12%
20195.5004.2004.6005.00019.300-45%
20189.4007.8008.8008.90034.900-32%
201711.90013.20010.90015.50051.50022%
20166.2956.91210.65618.23742.10030%
20157.3068.2816.9169.97132.474-11%
20148.0419.4918.89610.02036.448137%
20131.3042.2913.9537.84515.393145%
20121.3711.7721.4921.6536.2882%
20111.4671.7461.4591.4876.1599%
20101.2051.6971.3681.4055.675 

Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις της μετά το 2010, με 51.500 πωλήσεις, μετά από μία πενταετία συνεχούς ανόδου, γίνεται σαφές ότι το 2025 θα αποτελέσει η χρονιά που θα αναιρέσει σε μεγάλο βαθμό τη δουλειά των περασμένων ετών, γυρνώντας τη μάρκα πολλά χρόνια πίσω.

Οι ειδικοί τονίζουν πια πως η Maserati φτάνει στο σημείο δίχως επιστροφή, και χωρίς σαφές πλάνο από τη Stellantis σχετικά με το μέλλον της μάρκας, κανείς δε γνωρίζει πώς και πότε θα διασωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari θα έχει ισχύ άνω των 1.000 PS αλλά δεν θα είναι supercar (photos)

Τετρακίνητο PHEV SUV με πλούσιο εξοπλισμό και όφελος έως 10.000€ (τιμή)

Peugeot 3008 Hybrid: Πιο προσιτό με νέα εισαγωγική έκδοση και προωθητική ενέργεια (τιμή)