Μάθετε τα πάντα για το ηλεκτροκίνητο Audi e-tron Sportback


Η AUDI ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΚΡΥΒΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ E-TRON SPORTBACK ΤΟΝ ΣΑΦΩΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΕΝΟΣ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΥ SUV.

  • 2/4/2020

“Electric has gone Audi” - Η Audi παραμένει σταθερή στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας το δεύτερο μοντέλο στη σειρά  μοντέλων e-tron. Το Audi e-tron Sportback είναι ένα δυναμικό SUV coupé που προσφέρει ισχύ που στιγμιαία φτάνει τα 300 kW (402 PS), με αυτονομία έως και 446 χιλιόμετρα (στον κύκλο WLTP) από μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας.

Οι προβολείς Matrix LED είναι ένα νέο χαρακτηριστικό, διαθέσιμο για πρώτη φορά σε ένα όχημα μαζικής παραγωγής. Το φως τους χωρίζεται σε μικροσκοπικά εικονοστοιχεία και μπορεί να ελεγχθεί με εξαιρετική ακρίβεια. Αυτό διευκολύνει την ευθυγράμμιση στη λωρίδα κυκλοφορίας ακόμα και σε στενούς δρόμους και φωτίζει τη θέση του οχήματος στη λωρίδα. Η παραγωγή του μοντέλου έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη άμεσα.

Κομψός, ξεχωριστός, με υψηλό βαθμό απόδοσης: Ο εξωτερικός σχεδιασμός

Το Audi e-tron Sportback συνδυάζει τις αρετές ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Έχει μήκος 4.901 χιλιοστά, πλάτος 1.935 χιλιοστά και ύψος 1.616 χιλιοστά. Η οροφή του εκτείνεται επίπεδη πάνω από το μυώδες σώμα, με απότομη κλίση προς τα πίσω, σε τυπικό κουπέ στυλ. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παραθύρου ανεβαίνει προς το πίσω μέρος -  ένα τυπικό χαρακτηριστικό Sportback.

Με το οκταγωνικό Singleframe, τα ισχυρά περιγράμματα πάνω από τους τροχούς και το γλυπτό πίσω τμήμα, το Audi e-tron Sportback είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το σχεδιαστικό στυλ της μάρκας. Πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες επικοινωνούν ότι το SUV coupé είναι πλήρως ηλεκτρικό. Το πολύ κλειστό Singleframe με τις κάθετες αντηρίδες παρουσιάζεται σε ένα  ανοιχτό platinum gray χρώμα - ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αναγνώρισης των e-tron μοντέλων.

Στην κάτω περιοχή των προβολέων Matrix LED, τέσσερα οριζόντια τμήματα δημιουργούν την ειδική υπογραφή e-tron στα φώτα ημέρας. Αυτό το μοτίβο επαναλαμβάνεται σε πολλά σημεία και υλοποιείται και σε τρεις διαστάσεις, για παράδειγμα, στα εντυπωσιακά πλαϊνά μαρσπιέ. Τα μαύρα ένθετά τους υποδηλώνουν το σημείο όπου βρίσκεται η μπαταρία, το ενεργειακό κέντρο του Audi e-tron Sportback. Οι σχεδιαστές επίσης διαφοροποίησαν την υπογραφή στο διαχύτη, κάνοντας σαφή την απουσία εξατμίσεων. Μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα πίσω φώτα LED μεταξύ τους.

Συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25: Κορυφαία αεροδυναμική για μεγάλη αυτονομία

Το Audi e-tron Sportback σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς καθρέφτες S line και τους εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες επιτυγχάνει εξαιρετική τιμή συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25 - ακόμα καλύτερη από το αδερφό μοντέλο Audi e-tron, χάρη στο coupé σχήμα του αμαξώματος και το μικρότερο στροβιλισμό του αέρα στο πίσω μέρος, κάτι που τελικά ωφελεί και την κατανάλωση.

Στον κύκλο WLTP, το SUV coupé έχει μια  αυτονομία μέχρι 446 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Περίπου 10 χιλιόμετρα από το αυξημένο εύρος σε σύγκριση με το e-tron μπορεί να αποδοθεί στο πιο αεροδυναμικό σχήμα. Οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες με κάμερες, αντιπροσωπεύουν έναν ακόμη παράγοντα αποδοτικότητας. Οι εικόνες που λαμβάνουν εμφανίζονται σε οθόνες OLED υψηλής αντίθεσης τοποθετημένες μεταξύ του πίνακα οργάνων και της πόρτας.  Εάν ο οδηγός πλησιάσει το δάχτυλό του προς την επιφάνεια της οθόνης αφής, ενεργοποιούνται σύμβολα με τα οποία ο οδηγός μπορεί να επανακεντράρει την εικόνα. Επιπλέον, οι καθρέφτες ρυθμίζονται αυτόματα σε τρεις καταστάσεις οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο καθώς και κατά τους ελιγμούς στροφής και στάθμευσης, παρέχουν την καλύτερη δυνατή ορατότητα για κάθε σενάριο.

Η αεροδυναμική  βελτίωση επεκτείνεται επίσης σε περιοχές που δεν βρίσκονται σε κοινή θέα. Μεταξύ άλλων, αυτές περιλαμβάνουν την ελεγχόμενη είσοδο αέρα για την ψύξη των μπροστινών φρένων, των τροχών και του πλήρως επενδυμένου  κάτω μέρους, συμπεριλαμβανομένης μίας πλάκας αλουμινίου, για την προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Παγκόσμια καινοτομία σε ένα όχημα παραγωγής: Οι προβολείς Matrix LED

Με τους προβολείς Matrix LED ως κορυφαίο στοιχείο εξοπλισμού του μοντέλου, η Audi παρουσιάζει μια παγκόσμια πρωτιά σε ένα όχημα παραγωγής: μοιρασμένο σε λεπτά pixel, το φως των προβολέων μπορεί να φωτίσει το δρόμο σε υψηλή ανάλυση. Ο σχεδιασμός βασίζεται στην τεχνολογία Digital Micromirror Device - DMD (διάταξη ψηφιακών μικροκαθρεπτών) που χρησιμοποιείται επίσης σε πολλούς βιντεοπροβολείς. Βασικό στοιχείο του ένα τσιπ που περιέχει ένα εκατομμύριο μικροκαθρέπτες, ο καθένας των οποίων έχει διαστάσεις κλασμάτων του τετραγωνικού χιλιοστού. Με τη βοήθεια ηλεκτροστατικών πεδίων, κάθε μεμονωμένος μικροκαθρέπτης αλλάζει θέση μέχρι 5.000 φορές ανά δευτερόλεπτο. Ανάλογα με τη ρύθμιση, το φως LED είτε κατευθύνεται στο δρόμο είτε απορροφάται για να αποκρύψει περιοχές της φωτεινής δέσμης.

Στο Audi e-tron Sportback, το ψηφιακό φως εκτελεί πολλαπλές εργασίες. Μπορεί να δημιουργήσει  εικόνες που εμφανίζονται ως προβολές στον τοίχο ή στο έδαφος όταν ο οδηγός πλησιάζει η απομακρύνεται από το αυτοκίνητο. Αυτή η παρουσίαση μετατρέπει την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο σε μια προσεκτικά φωτισμένη σκηνή. Όχι μόνο το σύστημα ψηφιακού φωτισμού παράγει φωτισμό για στροφές, πόλεις και  αυτοκινητόδρομους ως εκδόσεις της μεσαίας σκάλας με εξαιρετική ακρίβεια, αλλά συμπληρώνει και το φως της μεγάλης σκάλας χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου, με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Πάνω απ’ όλα, ωστόσο, προσφέρει καινοτόμες λειτουργίες όπως το φως λωρίδας και το φως προσανατολισμού.

Στους αυτοκινητόδρομους, το φως της λωρίδας δημιουργεί ένα χαλί φωτός πάνω στη λωρίδα κυκλοφορίας και προσαρμόζεται δυναμικά όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα. Με αυτόν τον τρόπο παρέχει χρήσιμη καθοδήγηση στον οδηγό και βελτιώνει την οδική ασφάλεια.

Επιπλέον, το φως προσανατολισμού χρησιμοποιεί σκοτεινές περιοχές στη δέσμη για να επισημάνει και οριοθετήσει τη θέση του οχήματος στη λωρίδα, υποστηρίζοντας - ειδικά σε στενούς δρόμους ή σε ζώνες κατασκευής αυτοκινητοδρόμων – το κεντράρισμα στη λωρίδα κυκλοφορίας με ασφάλεια.

Η λειτουργία αυτή χρησιμοποιείται και σε συνδυασμό με την προαιρετική υποβοήθηση νυχτερινής όρασης. Ακόμα, το φως επισημαίνει την παρουσία πεζών στο σκοτάδι, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο  να περάσουν απαρατήρητοι.

Σπορ επιδόσεις: Ηλεκτροκινητήρες, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, ανάρτηση

Το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει επιδόσεις, αποδοτικότητα και υπέρτατη ηρεμία. Κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ από 265 kW και 561 Nm ροπής, το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιταχύνει 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Με μετατόπιση του επιλογέα από τη θέση D στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Εδώ, παράγεται ισχύς 300 kW και ροπή 664 Nm για οκτώ δευτερόλεπτα. Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Πλανητικά κιβώτια ταχυτήτων δύο σταδίων, με μία σχέση, μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να λειτουργήσει με τον αντίχειρα και το δείκτη, χρησιμοποιείται για την επιλογή των  ταχυτήτων. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά, πάνω από την κεντρική σήραγγα η οποία χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

Η Audi με την ηλεκτρική τετρακίνηση γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro. Αυτή εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμισμό σε οποιοδήποτε έδαφος. Ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων - μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi e-tron Sportback βασίζεται αποκλειστικά στον οπίσθιο ηλεκτρικό κινητήρα - για εξαιρετική αποδοτικότητα. Εάν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ, η μπροστινή μονάδα ενεργοποιείται άμεσα. Αυτό συμβαίνει επίσης προβλεπτικά πριν παρουσιαστεί ολίσθηση σε παγωμένες συνθήκες ή σε γρήγορες στροφές, ή αν το αυτοκίνητο υποστρέφει ή υπερστρέφει.

Ένας βασικός παράγοντας πίσω από τον σπορ χαρακτήρα και την εξαιρετική εγκάρσια δυναμική του μοντέλου είναι η χαμηλή θέση τοποθέτησης του κινητήριου συστήματος - με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να είναι πολύ χαμηλότερο από ένα συμβατικό SUV. Όλα τα βαρύτερα συστατικά συγκεντρώνονται στο κέντρο του οχήματος. Η κατανομή φορτίου άξονα με αναλογία σχεδόν 50:50 είναι τέλεια ισορροπημένη και η συμπεριφορά ουδέτερη.

Με υλοποίηση πέντε συνδέσμων, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης, η ανάρτηση συνδυάζει τις τελευταίες τεχνολογίες, οι οποίες εξασφαλίζουν ευέλικτο και ακριβή χειρισμό και υψηλό βαθμό άνεσης. Τα στάνταρ ελαστικά μεγέθους 255/55 R19 ξεχωρίζουν με την πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης. Προαιρετικά, τα ελαστικά μέχρι 22 ιντσών θα είναι επίσης διαθέσιμα από τα μέσα του 2020 - ένα μέγεθος μεγαλύτερο από το e-tron.

Το δυναμικό σύστημα ελέγχου Audi drive select είναι βασικός εξοπλισμός στο Audi e-tron Sportback και επιτρέπει στο πρόγραμμα οδήγησης να αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας πολλών στοιχείων του κινητήριου συστήματος, μεταξύ επτά οδηγικών προφίλ, από την απόλυτη άνεση στον ακριβή, σπορ χειρισμό. Η προσαρμοστική αερανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες συμβάλλει σημαντικά σε αυτήν την συμπεριφορά. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αμάξωμα χαμηλώνει αισθητά, βελτιώνοντας σημαντικά τη ροή του αέρα γύρω από αυτό και επεκτείνοντας την αυτονομία του οχήματος. Συνολικά, το σύστημα μπορεί να μεταβάλει το ύψος οδήγησης έως και 76 χιλιοστά.

95 kWh ενέργειας: Σύστημα συσσωρευτών υψηλής τάσης και ανάκτηση ενέργειας

Το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη) και λειτουργεί με ονομαστική τάση 396 Volt. Είναι τοποθετημένο ως ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από το θάλαμο επιβατών, βιδωμένο σε 35 σημεία. Το σύστημα συσσωρευτών είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό σε συγκρούσεις, χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό αλουμινένιο πλαίσιο που συγκρατεί τις 36 κυψέλες. Αυτές είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα, ένα μακρύ κατώτερο «πάτωμα» με 31 κυψέλες και ένα πιο κοντό επάνω πάτωμα με τις υπόλοιπες πέντε. Κάθε κυψέλη περιέχει δώδεκα στοιχεία. Το σύστημα ψύξης βρίσκεται κάτω από το μπλοκ κυψελών.

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g - που ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση - η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον οπίσθιο, οι οποίοι δρουν ως γεννήτριες σε αυτές τις περιπτώσεις. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παρέχει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων - και οι δύο σε ελεύθερο τροχασμό όταν ο οδηγός απελευθερώνει το δεξιό πεντάλ - καθώς και κατά τη διάρκεια της πέδησης. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε τρία στάδια με paddles στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό, τι στο e-tron.

Όταν φρενάρει από 100 χλμ./ώρα, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το αδελφό μοντέλο του, αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé επιτυγχάνει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του μέσω της ανάκτησης.

Τα φρένα, των οποίων η καινοτόμος ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση επιτρέπει να ανταποκρίνονται με εξαιρετική ταχύτητα, μπαίνουν στο παιχνίδι μόνο σε δυνάμεις επιβράδυνσης μεγαλύτερες από 0,3 g. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα αν το coupé SUV φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο τους ηλεκτρικούς κινητήρες, μόνο τα φρένα των τροχών ή ένα συνδυασμό και των δύο. Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικού και υδραυλικού φρεναρίσματος είναι ομαλή και ομοιογενής, οπότε ο οδηγός δεν το παρατηρεί καν. Οι δυνάμεις πέδησης παραμένουν σταθερές.

Στα φρένα του Audi e-tron Sportback, έχει μειωθεί σημαντικά η υπολειπόμενη ροπή πέδησης - οι απώλειες που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της σύντομης πίεσης που εφαρμόζουν τα τακάκια στις δισκόπλακες. Αυτό ωφελεί τόσο την απόδοση όσο και την αυτονομία.

Να προστεθεί ότι κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας του οχήματος, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι σχεδόν τελείως αποσυνδεμένος από το σύστημα κίνησης. Η αύξηση του εύρους χρήσης της μπαταρίας υψηλής τάσης σε συνδυασμό με τη μείωση ροής στο κύκλωμα ψυκτικού μέσου, σημαίνει ότι η αντλία χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια.

Η εξαιρετικά ευέλικτη διαχείριση θερμότητας, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα, ρυθμίζει τη θερμοκρασία των εξαρτημάτων υψηλής τάσης με μέγιστη απόδοση.

Αυτό επιτρέπει γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, μεγάλο κύκλο ζωής της μπαταρίας και εξαιρετική απόδοση ακόμη και υπό φορτίο. Η τυπική αντλία θερμότητας, η οποία αξιοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από την μπαταρία υψηλής τάσης, μπορεί να χρησιμοποιήσει έως και 3 kW πραγματικές απώλειες ισχύος για θέρμανση και κλιματισμό του εσωτερικού, κάτι που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, αυτό μπορεί να ενισχύσει την αυτονομία του Audi e-tron Sportback έως και 10% σε τυπική λειτουργία.

Έκδοση με ισχύ 230 kW: το Audi e-tron Sportback 50 quattro

Η Audi θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupé και με μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro παράγει ισχύ 230 kW (308 PS) και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία καταλαμβάνει το ένα από τα δύο πατώματα και οι 27 κυψέλες του αποτελούνται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία.

Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμη). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να καλύψει έως και 347 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση στον κύκλο WLTP. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Φόρτιση στο 80% σε μόλις 30 λεπτά

Στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το Audi e-tron Sportback 55 quattro μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της - επαρκής για το επόμενο σκέλος της διαδρομής μεγάλων αποστάσεων. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει με φορτιστές έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει ταυτόσημη ποσοστιαία φόρτιση.

Η φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο mode-3. Έως και 11 kW ισχύ είναι διαθέσιμη, που μπορεί να αυξηθεί σε 22 kW με μια προαιρετική δεύτερη ενσωματωμένη συσκευή φόρτισης που θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Η Audi προσφέρει επίσης μια σειρά λύσεων για τη φόρτιση στο γκαράζ, στο σπίτι ή το γραφείο, ανάλογα με την χωρητικότητα του τροφοδοτικού. Το τυπικό compact σύστημα φόρτισης είναι κατάλληλο για μια απλή σύνδεση 230 V και για μια τριφασική έξοδο 400 V με ισχύ έως και 11 kW. Ο προαιρετικός σύνδεσμος φόρτισης θα είναι διαθέσιμος για παραγγελία κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Προσφέρει έξυπνες λειτουργίες φόρτισης, για παράδειγμα προτιμώμενη φόρτιση σε χαμηλό κόστος. Ο συνδυασμός με κατάλληλο σύστημα διαχείρισης οικιακής ενέργειας επιτρέπει στο όχημα να φορτίζεται κατά προτίμηση με αυτοπαραχθείσα ηλιακή ενέργεια, με την προϋπόθεση ότι το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα.

Όμορφο, hi-techκαι λειτουργικό: το εσωτερικό

Με μεταξόνιο 2.928 χιλιοστά, το Audi e-tron Sportback διαθέτει αρκετό χώρο για πέντε επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω κάθισμα είναι μόλις 20 χιλιοστά μικρότερος από το Audi e-tron. Ο χώρος για τα πόδια των επιβατών πίσω είναι ουσιαστικά επίπεδος.

Συμπεριλαμβανομένου του χώρου αποσκευών των 60 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, που στεγάζει το κιτ εργαλείων του οχήματος και το καλώδιο φόρτισης, το αυτοκίνητο προσφέρει συνολικά 615 λίτρα χωρητικότητας αποσκευών. Αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται η χωρητικότητα των αποσκευών στα 1.655 λίτρα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, με κίνηση ποδιών ως επιλογή στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Το εσωτερικό του Audi e-tron Sportback είναι ένα κομψό σαλόνι με ένα συνδυασμό design και τεχνολογίας. Ένα τόξο που καλύπτει τον πίνακα οργάνων και εκτείνεται από την μία πόρτα στην άλλη, ενσωματώνει αρμονικά το Audi Virtual Cockpit. Η κομψή του οθόνη δείχνει να αιωρείται. Η ταπετσαρία στις επενδύσεις των θυρών ενσωματώνει επίσης τις οθόνες για τους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες. Ο πίνακας οργάνων με τις δύο οθόνες αφής κλίνει προς τον οδηγό και επομένως είναι ιδιαίτερα εργονομικός. Όταν απενεργοποιείται, το πάνω μέρος αυτών των οθονών σχεδόν εξαφανίζεται στο black-panel περιβάλλον. Τα ανοιχτά πλευρικά τοιχώματα στην κεντρική κονσόλα υπογραμμίζουν την αίσθηση ελαφρότητας.

Όταν το Audi e-tron Sportback οδηγείται σε αστικό περιβάλλον, το εσωτερικό του παραμένει εντυπωσιακά σιωπηλό - χάρη στην προηγμένη ηχομόνωση και την αερακουστική. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο ήχος HiFi είναι ακόμα πιο ευχάριστος, ειδικά με το προαιρετικό σύστημα ήχου Bang & Olufsen Premium 3D Sound System. Επιτρέπει την αναπαραγωγή μουσικής με κορυφαία πιστότητα, χωρίς παραμορφώσεις. Διαθέσιμο και το Audi phone box, το οποίο θέτει σημεία αναφοράς όσον αφορά τη σύνδεση και την ποιότητα του ήχου, καθώς και την ασύρματη φόρτιση.

Εύκολη και κατανοητή: Η έννοια λειτουργίας

Όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, το e-tron Sportback διαθέτει επίσης το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI με δύο οθόνες. Ένας ακουστικός και απτικός παλμός επιβεβαιώνει πότε ένα δάκτυλο ενεργοποιεί μια λειτουργία. Στην επάνω οθόνη αφής 12,1 ιντσών, ο οδηγός ελέγχει τις ρυθμίσεις ψυχαγωγίας, τηλεφωνίας, πλοήγησης και ειδικές ρυθμίσεις e-tron. Η χαμηλότερη οθόνη 8,6 ιντσών χρησιμοποιείται για την εισαγωγή κειμένου και για το χειρισμό των λειτουργιών ευκολίας και ελέγχου του κλίματος. Η δομή του μενού είναι διαισθητικά λογική και λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα smartphone. Τα γραφικά είναι καθαρά και συμπυκνωμένα.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi Virtual Cockpit 12,3 ιντσών. Η οθόνη του διαθέτει εξαιρετική ανάλυση 1,920 x 720 pixel και μπορεί να αλλάξει μεταξύ δύο προβολών χρησιμοποιώντας το κουμπί “View” στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης μια προαιρετική έκδοση “plus” που διαθέτει πρόσθετη οθόνη με μετρητή ισχύος στο κέντρο. Προαιρετικά, διατίθεται και head up display.

Εκτός από τη λειτουργία από τις δύο οθόνες αφής, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει πλήθος λειτουργιών χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας. Το σύστημα κατανοεί ελεύθερα διατυπωμένες εντολές και ερωτήματα αναζήτησης. Ο διαχειριστής διαλόγου υποβάλλει ερωτήσεις εάν είναι απαραίτητο, επιτρέπει διορθώσεις, προσφέρει επιλογές, ενώ έχει πρόσβαση και στις πληροφορίες που αποθηκεύονται στο όχημα καθώς και στο cloud.

Ασφάλεια στην πόλη και σε μεγάλες διαδρομές: Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Το Audi e-tron Sportback διαθέτει την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Audi. Τα συστήματα Audi pre sense και Audi pre sense front προσφέρονται ως στάνταρ. Άλλα διαθέσιμα συστήματα είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning), η υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Audi side assist), η προειδοποίηση εξόδου (exit warning) και η υποβοήθηση κυκλοφορίας (cross-traffic assist), επίσης χρήσιμα στην αστική κυκλοφορία. Χρησιμοποιούν τα σήματα εξόδου από τους πίσω αισθητήρες ραντάρ για να ειδοποιήσουν τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή το πλάι. Διαθέσιμες και κάμερες 360 μοιρών για παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου. Τέλος, διαθέσιμο και το προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist), το οποίο απλοποιεί το διαμήκη και πλευρικό έλεγχο του οχήματος.

Διαθέσιμη επίσης υποβοήθηση αποδοτικότητας (efficiency assist), που χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης και τις υπηρεσίες Car2X και ενημερώνει τον οδηγό όταν έχει νόημα να μην πιέζει το πεντάλ γκαζιού ενώ μπορεί και να επιβραδύνει προβλεπτικά το coupé SUV.

Για τη λειτουργία όλων αυτών των συστημάτων, μία κεντρική μονάδα ελέγχου σκανάρει συνεχώς τον περιβάλλοντα του αυτοκινήτου χώρο, λαμβάνοντας δεδομένα από έως και πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων.

Η παραγωγή του Audi e-tron Sportback, στο ουδέτερων εκπομπών CO2 εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, όπου κατασκευάζεται και το Audi e-tron, έχει ήδη ξεκινήσει. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται σύντομα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, με την τιμή του μοντέλου στη Γερμανία να ξεκινά από 71.350 ευρώ. Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στο 2020.