Mazda και Toyota εξετάζουν κοινή πλατφόρμα για MX-5 και GR86


Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες ετοιμάζονται να δώσουν τα χέρια για τη δημιουργία κοινής πλατφόρμας πάνω στην οποία θα στηριχθούν οι σπορ προτάσεις τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: MAZDA, TOYOTA
  • 1/10/2025

Πολλά έχουν ειπωθεί για την επόμενη, πέμπτη γενιά του Mazda MX-5. Θα είναι ηλεκτρικό ή θερμικό; Σε τι βαθμό θα επηρεαστεί από τον σχεδιασμό του SP Iconic concept; Πότε θα λανσαριστεί; Σε ποια πλατφόρμα θα βασιστεί;

Στο τελευταίο ερώτημα επιχειρεί να απαντήσει το ιαπωνικό μέσο Best Car, ρεπορτάζ του οποίου αναφέρει ότι το νέο MX-5 θα μοιραστεί την πλατφόρμα του με το επόμενο Toyota GR86. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα δώσουν τα χέρια, προκειμένου να εξελίξουν μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία θα φιλοξενήσει τόσο το κορυφαίο σε πωλήσεις σπορ αυτοκίνητο στην Ελλάδα, όσο και το δημοφιλές δημιούργημα της Gazoo Racing.

Αυτή η εξέλιξη θα έβλεπε φυσικά τη λύση της συνεργασίας της Toyota με τη Subaru, κάτι που αναφέρεται σε ρεπορτάζ ήδη από το 2023. Η τελευταία παρείχε την πλατφόρμα του GR86, όπως και τον boxer κινητήρα, ο οποίος επίσης θα εγκατέλειπε τη θέση του κάτω από το καπό του πισωκίνητου σπορ μοντέλου, σε περίπτωση που προχωρούσε η συνεργασία με τη Mazda.

Η ομάδα του Best Car υποστηρίζει ότι η Mazda έχει ήδη αποστείλει εργαζομένους της στην Toyota City, όπου εδράζονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, προκειμένου να αναδιαμορφώσουν την πλατφόρμα του επόμενου MX-5, ώστε να ταιριάζει στην 2+2 διάταξη του GR86 τρίτης γενιάς.

Το ρεπορτάζ αναφέρει επίσης ότι αμφότερα τα σπορ μοντέλα θα αξιοποιήσουν το σασί 990S της Mazda, λαμβάνοντας, όμως, διαφορετικούς κινητήρες. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2027, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το 2028.

Με τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να εκφράζουν το ενδιαφέρον τους για τους υβριδικούς κινητήρες, ενδέχεται να δούμε τα πρώτα εξηλεκτρισμένα Mazda MX-5 και Toyota GR86. Προς το παρόν δεν έχουν έρθει στο φως πληροφορίες σχετικά με την «ταυτότητα» του κινητήρα που θα πάρει τη θέση του κάτω από το καπό των δύο σπορ μοντέλων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Mazda εξηγεί γιατί το νέο CX-5 δεν έχει φυσικούς διακόπτες

Η νέα Toyota Celica θα ζυγίζει όσο ένα... Mazda MX-5

Mazda EZ-60: H ιαπωνική «απάντηση» στο Tesla Model Y (photos)