Μεγάλες ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας


Τι αλλάζει, ποιοι θα την πληρώσουν…

  • 26/9/2015

Στον αέρα βρίσκεται το θέμα των τελών κυκλοφορίας καθώς η νέα Κυβέρνηση θα πρέπει σύντομα να αποφασίσει τον τρόπο που αυτά θα υπολογίζονται.

Καλό θα είναι σιγά σιγά να ξεχάσετε αυτά που γνωρίζατε έως τώρα για τον τρόπο υπολογισμού και καταβολής των τελών, καθώς η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές ευελπιστώντας στη θέσπιση ενός πιο δίκαιου συστήματος.

Στις συζητήσεις που γίνονται οι ιθύνοντες του υπουργείου οικονομικών επεξεργάζονται μια σειρά από κριτήρια τα οποία είναι τα εξής:

Πόσα ΙΧ έχει κάθε νοικοκυριό

Να μπαίνει το κριτήριο του συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.

Άθροισμα κυβικών ανά νοικοκυριό

Η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. "Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού”.

Η εμπορική αξία των ΙΧ

Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και έπειτα, καθώς σε αυτήν την περίπτωση και με βάση το ισχύον σύστημα, το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν. Αξιωματούχοι του ΥΠΟΙΚ τονίζουν ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Το 2014 τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας έφτασαν περίπου τα 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα. Ουσιαστικά θα επιβαρυνθούν όσοι έχουν περισσότερα των δύο αυτοκίνητα και κυρίως οι έχοντες ΙΧ μεγάλου κυβισμού ή μεγάλης αξίας.