Ερευνητές από το ινστιτούτο Fraunhofer ISI και το International Council on Clean Transportation (ICCT) στη Γερμανία έκατσαν και ανέλυσαν δεδομένα από περισσότερα από 100.000 plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV). Αυτά κάλυπταν τουλάχιστον 66 διαφορετικά μοντέλα που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Όσο για το αποτέλεσμα, βρήκαν ότι κατά μέσο όρο εκπέμπουν υπερδιπλάσια καυσαέρια CO2, σε σχέση με αυτά που ανακοινώνουν στους κύκλους NEDC και WLTP.
Τα χειρότερα εξ αυτών, τα οποία όμως δεν τα κατονομάζουν, ισχυρίζονται ότι παράγουν τετραπλάσιες εκπομπές CO2. Από εκεί που ανακοινώνουν επίσημα 50 gr/km, η πραγματική τιμή μπορεί να αγγίζει τα 200 gr/km!
Ο κυριότερος λόγος που μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο, προφανώς, έχει να κάνει με τη φόρτιση. Ένα Plug-In υβριδικό μοντέλο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργεί το περισσότερο διάστημα ως ηλεκτρικό, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Εάν όμως ο ιδιοκτήτης του αμελεί να το φορτίσει, η μόνη εναλλακτική είναι αυτή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος προφανώς καίει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου για να κινήσει τα επιπλέον κιλά του υβριδικού, έναντι ενός αντίστοιχου συμβατικού μοντέλου.
Η έρευνα κάνει επίσης λόγο για τους εταιρικούς χρήστες plug-in υβριδικών οχημάτων, οι οποίοι κάνουν καθημερινά αποστάσεις τις οποίες δεν μπορεί να καλύψει ένας μικρός συσσωρευτής. Σε αυτό δρα επιβαρυντικά και το γεγονός ότι στα εταιρικά οχήματα το καύσιμο το πληρώνει η εταιρία, οπότε ο χρήστης δεν έχει σοβαρό συμφέρον να επιμείνει στην ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου του.
Ολοκληρώνοντας, ένα ενδιαφέρον πόρισμα που προέκυψε είναι ότι τα plug-in υβριδικά οχήματα θα γίνουν πολύ πιο οικολογικά όταν καταφέρουν να αυξήσουν την ηλεκτρική αυτονομία τους από τα 30-60 στα 80-90 πραγματικά χιλιόμετρα. Μέχρι τότε, προτείνουν στις κυβερνήσεις να μην προσφέρουν σοβαρά οικονομικά οφέλη για την εμπορική ανάπτυξη των εν λόγω μοντέλων…