Mercedes: Έμφαση στα μεγάλα και ακριβότερα μοντέλα, δραστική μείωση των μικρότερων σειρών


Είναι πλέον επίσημο. Η Mercedes επενδύει στα μεγάλα και ακριβά πολυτελή μοντέλα, μειώνοντας δραστικά τις επενδύσεις και τις διαθέσιμες εκδόσεις των μικρότερων σειρών της. Τι σημαίνει αυτό για τις Α-Class και B-Class.

  • 20/5/2022

Η Mercedes αποκάλυψε το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο που θα δώσει μία ανανεωμένη πορεία στην εταιρεία και θα διοχετεύει πάνω από το 75% της επένδυσής της σε μοντέλα πολυτελείας υψηλών προδιαγραφών (και τιμών) για να αυξήσει την εμπορική τους απήχηση κατά 60% από το επίπεδο του 2019 ως το 2026.

Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο της γερμανικής εταιρείας, η έμφαση και οι οικονομικοί πόροι τα επόμενα χρόνια θα πάνε στα μεγάλα και ακριβότερα πολυτελή μοντέλα και στις πιο εμπορικές σειρές μοντέλων (βλέπε C-Class και E-Class), ενώ πρόκειται να μειωθούν δραστικά οι επενδύσεις και οι διαθέσιμες εκδόσεις των μικρότερων σειρών της, όπως οι Α-Class και B-Class.

Η γερμανική φίρμα θα χωρίσει τις μελλοντικές σειρές μοντέλων της σε τρεις κατηγορίες. Το ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της μάρκας θα αποτελείται από τα μοντέλα Entry Luxury, Core Luxury και Top-EndLuxury. Παράλληλα, η Mercedes θα παρουσιάσει μια εξαιρετικά αποκλειστική σειρά συλλεκτικών αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής από τις διαφορετικές υπο-μάρκες της Maybach, AMG και EQ.

Τα οχήματα αυτών των αποκλειστικών και ειδικών σειρών θα παράγονται σε «επιλεγμένους αριθμούς» και θα διατίθενται στους «πιο αφοσιωμένους λάτρεις και συλλέκτες της Mercedes-Benz», πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι για λίγους και εκλεκτούς με πολύ περιορισμένη παραγωγή και την συλλεκτικότητα τους στα ύψη. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στην σχετική διαδικτυακή παρουσίαση, το πρώτο μοντέλο αυτής της σειράς θα είναι η SL Speedster.

Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη κατηγορία Entry Luxury θα περιλαμβάνει τα παράγωγα των Α-Class και B-Class, μαζί με τα αντίστοιχα SUV μοντέλα όπως τις GLA, GLB και σε αυτή την κατηγορία θα διατίθεται μόνο το 25% των συνολικών επενδύσεων της εταιρείας. Οι παραλλαγές των μοντέλων θα μειωθούν σε τέσσερις από επτά σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι το μέλλον κάποιων παραλλαγών των Α-Class και B-Class, όπως της Α-Class Sedan και της CLA είναι εξαιρετικά αβέβαιο.

Η κατηγορία Core Luxury βρίσκεται στον πυρήνα των μοντέλων της Mercedes και σ’ αυτή ενσωματώνονται οι C-Class και E-Class, όπως και τα SUV και ηλεκτρικά μοντέλα EQE και EQE SUV. Τέλος, στην κατηγορία Top-End Luxury θα εντάσσονται όλα τα μοντέλα των μαρκών Mercedes- AMG και Maybach, τα κορυφαία μοντέλα της EQ, όπως οι EQS και EQS SUV, η S-Class, η G-Class και όλα τα limited και ειδικά exclusive μοντέλα. Στις δύο αυτές κατηγορίες μοντέλων, θα διατίθεται συνολικά το 75% των επενδύσεων της εταιρείας.

Ο στόχος όλων αυτών των διαρθρωτικών αλλαγών στον προϊοντικό σχεδιασμό της Mercedes-Benz είναι η αύξηση των πωλήσεων των Top-End Luxury μοντέλων κατά 60% από το 2019 ως το 2026, στοχεύοντας παράλληλα σε αύξηση του περιθωρίου κέρδους της εταιρείας στο 14% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Mercedes λανσάρει την νέα μάρκα Mythos, με την οποία θα παρουσιάσει και άλλα limited μοντέλα με αποκλειστική συνεργασία, όπως η Maybach S-Class από τον Virgil Abloh και το επερχόμενο Haute Voiture Maybach S-Class. Η γκάμα της Maybach θα αυξηθεί πέρα από την S-Class και τα παράγωγά της, όχι μόνο με το πλήρως ηλεκτρικό SUV Mercedes-Maybach EQS που παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή πέρυσι, αλλά και με το επερχόμενο roadster Mercedes-Maybach SL.

Η άλλη νέα προσθήκη στη σειρά Top-End Luxury θα είναι η πλήρως ηλεκτρική G-Class, η νέα EQG, το πρώτο όχημα της μάρκας που θα χρησιμοποιηθεί την προηγμένη χημεία κυψελών μπαταρίας από τη Sila Nanotechnologies.