Ναι, υπήρχαν και "χωμάτινες" Ferrari που μετείχαν σε ράλι


O Michelotto είχε ετοιμάσει το 1983 συνολικά τέσσερις αγωνιστικές Ferrari 308 GTB οι οποίες διέθεταν τις προδιαγραφές ώστε να συμμετάσχουν στην κορυφαία κατηγορία Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

  • KEIMENΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: GIRARDO
  • 26/11/2020

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 τα αγωνιστικά που είχαν κλέψει την παράσταση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ήταν αυτά του Group B. Που ο θρύλος τους αντέχει ακόμα και σήμερα, σχεδόν 40 χρόνια μετά. Το παρόν έδιναν τότε όλες οι παραδοσιακές δυνάμεις των ράλι, αλλά και ένας κατασκευαστής που πρακτικά ήταν έξω από τα νερά του. Ο λόγος για τη Ferrari, η οποία μέσω του Michelotto μετείχε με συνολικά τέσσερις 308 GTΒ.

Οι οποίες είχαν χάσει ότι περιττό για τους αγώνες διέθεταν και είχαν αποκτήσει κάποια τμήματα από τιτάνιο ώστε να μειωθεί όσο γινόταν το βάρος τους. Ο κινητήρας τους ήταν οι τοποθετημένος στο κέντρο V8 των σχεδόν 3,0 lt. Σε μια από τις αγωνιστικές 308 στην έκδοσή του με τις δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και στις άλλες τρεις με αυτήν με τις τέσσερις. Η απόδοση των τελευταίων έφτανε τα 324 PS.

Μια από τις τρεις ήταν και αυτή των φωτογραφιών μας, που είχε τον αριθμό πλαισίου 22409 και μετείχε το 1983 σε αρκετούς αγώνες του ιταλικού πρωταθλήματος αλλά και στο ράλι San Marino με οδηγό το Harry Toivonen. O αδερφός του Ηenri μετείχε με μια άλλη 308 GTB αλλά και οι δύο εγκατέλειψαν.

Στη συνέχεια το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τον Michelotto, ενώ από κει και πέρα άλλαξε χρωματισμούς, ιδιοκτήτες και ηπείρους για να επιστρέψει τελικά στην Ευρώπη. Η κατάστασή του είναι πολύ καλή και αντίστοιχα πολύ καλό αναμένεται να είναι και το ποσό με το οποίο θα αλλάξει χέρια.