Μετά από μια πορεία 40 ετών και περισσότερες από 10,5 εκατομμύρια πωλήσεις, η Mercedes-Benz C-Class θεωρείται ένα από τα αυτοκίνητα σταθμούς όχι μόνο στην ιστορία της γερμανικής φίρμας αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας στο σύνολό της.
Κάπως έτσι η πρεμιέρα της νέας γενιάς της Mercedes-Benz C-Class αποκτά παγκόσμιες διαστάσεις, χαρίζοντας την απαραίτητη ώθηση σε μια ξεκάθαρα premium κατασκευή, η οποία θα κληθεί να πρωταγωνιστήσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη.
Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος για τον οποίο η νέα C-Class έχει αποφύγει τους σχεδιαστικούς ακροβατισμούς, επιχειρώντας να ισορροπήσει μεταξύ των δυναμικών στοιχείων του χαρακτήρα της και της ανεπιτήδευτης πολυτέλειας που οφείλει να αποπνέει.
Είναι φανερό ότι πρότυπο αποτέλεσε η νέα S-Class, η οποία μετρά λίγους μήνες ζωής, ορίζοντας τις τάσεις σε αυτήν την ιδιαίτερη κατηγορία των πολυτελών sedan. Οριακές θα χαρακτήριζε κανείς και τις διαφοροποιήσεις σε επίπεδο διαστάσεων, με εξαίρεση ίσως το συνολικό μήκος που αυξήθηκε κατά 6,5 εκατοστά στην περίπτωση του τετράθυρου αμαξώματος. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει χώρο αποσκευών 450 λίτρων, ο οποίος αυξάνεται στα 490 λίτρα στο station wagon αμάξωμα.
Περνώντας στο εσωτερικό, τη μεγάλη διαφορά κάνει ο συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,9 ιντσών. Μάλιστα, η δεύτερη διαθέτη κάθετη διάταξη παραπέμποντας σε tablet ή αν προτιμάτε το παράδειγμα των μοντέλων της Tesla.
H κατά τι μεγαλύτεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες προκύπτουν από την αύξηση του μήκους του μεταξονίου κατά 2,5 εκατοστά, ωστόσο, μένει να αποδειχθεί αν η βελτίωση που έχει επιτευχθεί στη χωροταξία της γερμανικής μπερλίνας είναι αισθητή.
Ίσως η μεγαλύτερη είδηση σε σχέση με τη νέα Mercedes-Benz C-Class να προκύπτει από τα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα εφοδιάζεται και ειδικότερα με την παρουσία ενός τετρακύλινδρου κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος θα αποτελεί τη βάση της γκάμας της.
Ο τελευταίος θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τους 170 ίππους (C180) και φτάνοντας τους 204 ίππους (C200). Και στις δύο περιπτώσεις, ο κινητήρας των 1.496 κ.εκ. θα έχει τη βοήθεια του εναλλάκτη/ηλεκτροκινητήρα διαμορφώνοντας ένα ήπια υβριδικό σύνολο. Για την ώρα, η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου (C300) είναι εκείνη που κινεί ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης 258 ίππων.
Χωρητικότητας 2,0 λίτρων θα είναι άλλωστε και οι κινητήρες diesel της νέας Mercedes-Benz C-Class, χαρίζοντας ανάλογα με την έκδοση 200 και 265 ίππους. Ξεχωριστή θέση στην γκάμα του αυτοκινήτου έχει η plug-in υβριδική διαμόρφωση, η οποία συνδυάζει τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης με ένα ισχυρό ηλετροκινητήρα αποδίδοντας 310 ίππους και διαθέτοντας ηλεκτρική αυτονομία 100 χιλιομέτρων.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του αυτοκινήτου θα βρίσκεται το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, γνωστό και ως 9G-Tronic.
H διάθεση της νέας Mercedes-Benz C-Class πρόκειται να ξεκινήσει στην ευρωπαϊκή μέσα στους επόμενους μήνες, με την γκάμα της να συμπληρώνεται σταδιακά με τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων που θα φέρουν την υπογραφή της AMG.
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (βενζινοκινητήρες):
Ακολουθούν τα στοιχεία κατανάλωσης κατά WLTP
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate1 (πετρελαιοκινητήρες):
Ακολουθούν τα στοιχεία κατανάλωσης κατά WLTP
|