Nέο Copen από την Daihatsu


Όπως έγινε γνωστό, η Daihatsu θα παρουσιάσει το νέο Copen στο 46ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 11-13 Ιανουαρίου 2019. Το καινούργιο μοντέλο θα έχει coupe αμάξωμα και θα κατασκευαστεί μόνο σε 200 μονάδες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 21/12/2018

Μπορεί η Daihatsu να μην εκπροσωπείται εμπορικά στην Ευρώπη, εδώ και περίπου έξι χρόνια, ωστόσο στα αυτοκίνητά της συνεχίζουν να παράγονται και παρουσιάζονται νέα μοντέλα για τις αγορές της Ασίας.

Στη χώρα μας, οι περισσότεροι θυμόμαστε κυρίως τα Cuore και Terios αλλά υπήρξε και το Copen, ένα μικρών διαστάσεων, διθέσιο coupé-cabriolet το οποίο θύμιζε ένα μεγάλο παιδικό παιχνίδι, με τη σχεδίασή του. 

Το Copen ήταν ελάχιστα πρακτικό, σχετικά θορυβώδες αλλά σου πρόσφερε χαρά να το οδηγείς. Δεν ήταν αυτή την οποία έχεις σε ένα πισωκίνητο αντίστοιχο όχημα (το Daihatsu ήταν εμπροστοκίνητο), όμως η ευκολία οδήγησής του και το σχετικά χαμηλό βάρος του σε έκαναν να το ευχαριστιέσαι.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η Daihatsu έχει έτοιμη την τρίτη «γενιά» του μοντέλου, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο (Tokyo Auto Salon), το οποίο θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Ιανουαρίου. Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασής του είναι το στρογγυλοποιημένο αμάξωμα και η επαναφορά των οβάλ φωτιστικών σωμάτων, εμπρός και πίσω, στοιχείο που υπήρχε στο μοντέλο της πρώτης «γενιάς».

Το νέο Copen θα έχει τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με την κωδική ονομασία «KF». Η χωρητικότητά του είναι 658 cc, είναι 12βάλβιδος και έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 64 PS/6.400 rpm και η μέγιστη ισχύς του 92 Nm/3.200 rpm.

Όπως έγινε γνωστό, θα διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, για καλύτερη πρόσφυση και οδική συμπεριφορά στις στροφές. Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο, το καινούργιο μοντέλο θα διατίθεται και με κιβώτιο CVT, με μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι για αλλαγή επτά (προεπιλεγμένων) σχέσεων. Προαιρετικά, θα διατίθεται με αμορτισέρ της «HKS», με πιο σπορ εξάτμιση και με τιμόνι της «Momo». Ωστόσο, το νέο Copen δεν θα είναι μαζικής παραγωγής καθώς θα κατασκευαστεί μόλις σε 200 μονάδες.