Νέο Suzuki Swace βασίζεται στην Toyota Corolla Hybrid και κοστίζει €25.180


Με υβριδικό σύστημα που αποδίδει συνδυαστικά 122 ίππους, το οικογενειακό Swace καταναλώνει μόλις 4,4 lt/100km, έχει χαμηλές εκπομπές CO2 (99 gr) και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. 

  • 24/5/2021

Την εμπορική διάθεση του νέου Swace στη χώρα μας ανακοίνωσε η αντιπροσωπεία της Suzuki. Το νέο υβριδικό Sport Hatchback μοντέλο κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και διατίθεται σε δύο εκδόσεις με τιμές που ξεκινούν από τα 25.180 ευρώ.

Το ιαπωνικό μεσαίο (μήκος 4,65 μέτρα) ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο δυναμικό και σπορ σχεδιασμό του. Η επιβλητική κυψελωτή μάσκα με το μεγάλο άνοιγμα πλαισιώνεται από δυναμικούς προβολείς LED με λειτουργία BI-LED.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και περιλαμβάνει την Οθόνη Ενέργειας, σύνδεση Bluetooth, με χειριστήρια επάνω στο τιμόνι καθώς και δυνατότητα υποστήριξης Apple CarPlay για iPhone, αλλά και Android Auto και MirrorLink για συμβατά smartphones. Παράλληλα, υπάρχει και μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων που μπορεί να ρυθμιστεί σε προβολή αναλογικού ή ψηφιακού ταχύμετρου.

Υβριδική υπεροχή

Ένας κινητήρας βενζινης 1,8 λίτρων με απόδοση 98 ίππων και μέγιστη ροπή 142 Nm συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 72 ίππων και ροπής 163 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το SWACE και το κινεί σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης, το SWACE κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με έναν ισχυρό αλλά οικονομικό βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται κι η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται. Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μιας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που το SWACE ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.

Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Στο κιβώτιο e-CVT η κίνηση είναι αδιάκοπη, αθόρυβη και ομαλή στις αλλαγές, χαρίζοντάς μια απίστευτα ήρεμη εμπειρία οδήγησης. Εδώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT.

Τη θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με ένα πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).

Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ.

Το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα.

Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.

Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της Υβριδικής Μπαταρίας.

Αποτέλεσμα είναι η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου από 4,4 λ./100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων από 99 γρ./χλμ. που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης, τις λειτουργίες NORMAL, ECO ή SPORT.

Ακολουθούν οι τιμές των εκδόσεων του νέου Suzuki SWACE στη χώρα μας:

SWACE HYBRID E-CVT Τιμή λιανικής (ευρώ)
1.8 GL 25.180
1.8 GLX27.180

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.