Οι τελικές ταχύτητες των κορυφαίων πρωταθλημάτων: Πόσα «πιάνει» η F1, το WRC και το MotoGP


Κάθε πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού φτάνει σε διαφορετικά ύψη σε ό,τι αφορά τις τελικές ταχύτητες, με μία κατηγορία να ξεχωρίζει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool, Jaanus Ree / Red Bull Content Pool, Ferrari Media, Gold & Goose / Red Bull Content Pool
  • 1/1/2024

Η τελική ταχύτητα είναι από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία στο motorsport. Το να βλέπεις το κοντέρ να ανεβάζει στροφές και χιλιόμετρα/ώρα μανιωδώς, ενώ ετοιμάζεται ο οδηγός να φρενάρει για την επόμενη στροφή είναι κάτι το εθιστικό.

Κάθε πρωτάθλημα, όμως, διαφέρει σε αυτόν τον τομέα, εξαιτίας των οχημάτων και των απαιτήσεων που υπάρχουν από τερραίν σε τερραίν.

Formula 1

Η Formula 1 είναι στην κορυφή της λίστας, και σε ελεγχόμενο περιβάλλον (δηλαδή αγώνα), και σε περιβάλλον φτιαγμένο για να σπάσει ρεκόρ.

Σε αγωνιστικό τριήμερο, το ρεκόρ ανήκει στον Valtteri Bottas, που έφτασε τα 372,5 km/h στο Grand Prix Μεξικού το 2016, με τη Williams. 

Η υψηλότερη τελική, όμως, καταγράφηκε στο Bonneville Salt Flats των ΗΠΑ από τη Honda, που πήρε την RA106 και θέλησε να σπάσει -με αρκετές τροποποιήσεις στα αεροδυναμικά- να σπάσει το φράγμα των 400 km/h. Δεν τα κατάφερε, αλλά για λίγο: το ιαπωνικό μονοθέσιο άγγιξε τα 397,36 km/h.

WRC

Ήταν στο Ράλλυ Σουηδίας 2017 όταν ακυρώθηκε ειδική διαδρομή υπό το φόβο της υπερβολικής ταχύτητας που θα μπορούσαν να αναπτύξουν τα νέας γενιάς αυτοκίνητα, με τα καλύτερα αεροδυναμικά και το κεντρικό διαφορικό. Στο πρώτο της πέρασμα, ο Ott Tanak ήταν ο ταχύτερος με μέση ταχύτητα τα 137,84 km/h, την ώρα που ο επικεφαλής ράλλυ της FIA Jarmo Mahonen είχε πει πως ο,τιδήποτε πάνω από 130 km/h ήταν επικίνδυνο.

Αυτή η παράμετρος στα ράλλυ, η μ.ω.τ., είναι πιο σημαντική από την απόλυτη τελική ταχύτητα, που σε κάθε περίπτωση επιτυγχάνεται εύκολα μόνο σε ράλλυ όπως αυτό της Φινλανδίας, όπου τα αυτοκίνητα φτάνουν ως και τα 200 km/h.

WEC

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, τον κύριο λόγο είχε η κατηγορία των LMP1, που προηγήθηκε των LMH που βλέπουμε εδώ και δύο χρόνια. 

Ο Bruno Senna, οδηγώντας για τη Rebellion Racing, έφτασε στο Le Mans την τελική ταχύτητα των 347,8 km/h. Για σύγκριση, στα LMP2 η υψηλότερη τελική ήταν στα 305,6 km/h.

MotoGP

Στο κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών, η Ducati έχει τα πρωτεία με τον Johann Zarco της Pramac να αγγίζει τα 362,4 km/h στο FP4 του GP Κατάρ το 2021. Πρόκειται για μία επίδοση που προκαλεί δέος, αν σκεφτεί κανείς ότι απέχει μόλις 10 km/h από την υψηλότερη τελική ταχύτητα με μονοθέσιο F1, αλλά επιτυγχάνεται σε ένα μηχάνημα με δύο τροχούς, βάρους 157 κιλών και με τον αναβάτη εκτεθειμένο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Τα ποσά που θα λάβει κάθε ομάδα από τα έσοδα του σπορ - Μικρές οι διαφορές

Ένα μονοθέσιο της Formula E κατέρριψε ρεκόρ ταχύτητας και μπήκε στο βιβλίο Γκίνες (video)