Από το πρώτο του λανσάρισμα το 2002 και την πλήρως ανανεωμένη του, δεύτερη γενιά το 2015 η ναυαρχίδα της σουηδικής φίρμας, το XC90, αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή και πολυβραβευμένα μοντέλα της. Και η Volvo, γνωρίζοντας ότι ο μόνος τρόπος για να κάνεις το καλό… άριστο είναι να ακούσεις τους πελάτες σου, έκανε ακριβώς αυτό φέρνοντάς μας το νέο XC90 που έχει βελτιωθεί τόσο πολύ ώστε είναι έτοιμο να συνεχίσει τη θαυμάσια πορεία του στο μέλλον.
Το νέο XC90 –για άλλη μια φορά- δεν περνά απαρατήρητο με μήκος 4,953 m, πλάτος από 1,931 μέχρι 1,958 m αναλόγως εκδοσης, ενώ και το ύψος διαφοροποιείται αναλόγως από 1,767 μέχρι 1,771 m με το μεταξόνιο να είναι στα 2,984 m η απόσταση από το έδαφος μέχρι 21, 6 cm και η ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 2.700 kg. Νέες εισαγωγές αέρα και μάσκα, προφυλακτήρες, καπό, και φρύδια θόλων, πιο λεπτά φωτιστικά εμπρός και νέα πιο σκούρα φωτιστικά πίσω, μαζί με νέες αποχρώσεις αμαξώματος είναι τα νέα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια.
Το εσωτερικό μπορεί να είναι εξαιρετικά φωτεινό με τη μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή και έχει δεχθεί επίσης πολλές βελτιώσεις και προσθήκες. Βλέπουμε τους νέους, κάθετους αεραγωγούς, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 “, head-up display, βελτιωμένη οθόνη 11,2” για τα multimedia με πλήρη διασύνδεση στο περιβάλλον της Google και νέο user interface,και διασύνδεση με πολλά apps για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως. Ακόμη, νέο τιμόνι, νέα υφάσματα και επενδύσεις, μπόλικο νυχτερινό φωτισμό, αναβαθμισμένα καθίσματα για τους πίσω επιβάτες, νέα πάνελ στο ταμπλώ και τις πόρτες και μέχρι και νέες είναι οι γρίλιες για τα μεγάφωνα της B&W που εδώ και χρόνια «στολίζει» με την παρουσία της τα ηχοσυστήματα της Volvo. Πολλή δουλειά όμως έγινε και στα της ηχομόνωσης και βελτίωσης της ποιότητας κύλισης ενώ είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη η χρήση αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) για ανώτερη ποιότητα κύλισης. Εννοείται ότι εξακολουθεί και διατίθεται και σε 7θέσια έκδοση (2 επιβάτες με ύψος μέχρι 1,70 m βολεύονται εκεί) και μάλιστα και στην plug-in έκδοσή του.
Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτό, στα μηχανικά σύνολα υπάρχουν τα μοντέλα plug-in T8 eAWD με 70 km ηλεκτρικής αυτονομίας με μία φόρτιση, απόδοση 310 PS και 145 PS από τον ηλεκτροκινητήρα με 400 309 Nm ροπής και κατανάλωση 1,2 L/100 km, ανανεωμένο το B5 AWD mild hybrid 250PS και 360 Nm αλλά και το B6 AWD mild hybrid 300PS και 420 Nm τα οποία (ως τετρακίνητα) έχουν αερανάρτηση που αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος από -20 ως 40 mm έχει χαρακτηριστικά για βελτίωση των τάσεων πλεύσης ενώ βοηθά τη δυναμική σε στροφές και τη μείωση των κλίσεων.
Υπάρχει επίσης πλήρης σουίτα συστημάτων ADAS (διάσημη η Volvo στον τομέα) και ένας πανίσχυρος κλωβός ασφαλείας από ανθεκτικούς χάλυβες. Συνολικά η εικόνα που ήθελαν να δώσουν οι ομάδες εξέλιξης της Volvo φαίνεται να έχει υλοποιηθεί άριστα με ένα αυτοκίνητα με εικόνα luxury και τεχνολογία hi-end.