Νέος «πράσινος» κινητήρας για το Dacia Duster


Στην πρόσφατη έκθεση των Βρυξελλών η ρουμανική εταιρία παρουσίασε ένα νέο LPG κινητήρα που αργότερα θα μπει σε όλη την γκάμα.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/1/2020

Η Renault και ειδικότερα η Dacia συνεχίζουν να διαθέτουν μοντέλα με εργοστασιακά εγκαταστημένη μονάδα διπλού καυσίμου (δηλ. υγραέριο και βενζίνη). Έτσι, η Dacia παρουσίασε το νέο Eco-G τρικύλινδρο κινητήρα στα 1.000 cc που αποδίδει 100 PS και 170 Nm ροπής από τις 2.000 rpm.

Όπως σχεδόν σε κάθε έκδοση LPG, έτσι και στο Duster η δεξαμενή υψηλής αντοχής του υγραερίου έχει τοποθετηθεί στην θέση της ρεζέρβας αφήνοντας ανεπηρέαστο το χώρο αποσκευών. Η λειτουργία του κινητήρα είναι κυρίως με LPG και όταν αυτό αδειάσει περνά σε βενζίνη. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να κάνει επιλογή καυσίμου από ένα σχετικό διακόπτη.

Η Dacia δεν δίνει στοιχεία σχετικά με την χωρητικότητα της δεξαμενής αλλά εκτιμάται πως η συνδυασμένη αυτονομία θα κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 km. Πάντως, οι Γάλλοι αναφέρουν πως ο Eco-G εκπέμπει περίπου 10% λιγότερο CO2 από τον αντίστοιχο βενζίνης, όταν το κόστος χρήσης είναι έως 30% χαμηλότερο και έως 8% μικρότερο από έναν diesel.

Αρχικά ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος στο Duster και ήδη έχει λανσαριστεί στην γαλλική αγορά στην τιμή των 12.490 ευρώ (όσο κοστίζει και η βασική βενζίνης). Αργότερα ο Eco-G θα περάσει και στα Sandero, Sandero Stepway, Logan και Logan MCV.