Η Nissan ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 και ταυτόχρονα προχώρησε στην αποκάλυψη των επόμενων κινήσεων, όσον αφορά τη συνολική αναδιαμόρφωση της, αλλά και τα μοντέλα που βρίσκονται στα σκαριά.
Το οικονομικό έτος του 2024 ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2025, με τη Nissan να «κλείνει» με 3,3 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, σημειώνοντας ότι επηρεάστηκε σημαντικά από τον αυξημένο ανταγωνισμό. Τα έσοδα ανήλθαν στα 12,6 τρισεκατομμύρια yen, δηλαδή περίπου στα 76,8 δις ευρώ, με το λειτουργικό κέρδος να μειώνεται κατακόρυφα από τα 568,7 δις yen στα 69,8 δις yen, δηλαδή από τα 3,4 δις ευρώ στα 424,5 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, τα καθαρά έσοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν αρνητικό πρόσημο, με τη Nissan να χάνει περισσότερο από 4 δις ευρώ κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2024.
Προκειμένου να ενισχύσει τη διαδικασία ανασυγκρότησής της, η Nissan λανσάρει ένα νέο πλάνο, το οποίο ονομάζει Re:Nissan και, σύμφωνα με την ίδια, περιλαμβάνει «αποφασιστικές και τολμηρές κινήσεις για τη βελτίωση της συνολικής απόδοσής της και δημιουργεί μια πιο στιβαρή και ανθεκτική επιχείρηση που προσαρμόζεται γρήγορα στις μεταβολές της αγοράς».
Το πλάνο στοχεύει στην επιστροφή της Nissan στα κέρδη έως το 2026, εφαρμόζοντας πρακτικές μείωσης του κόστους λειτουργίας κατά περίπου 3,04 δις ευρώ σε σχέση με το 2024. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η εταιρεία δεσμεύεται στην αξιοποίηση 3.000 εργαζομένων που θα εστιάσουν αποκλειστικά στη μείωση του κόστους.
Ταυτόχρονα, οι Ιάπωνες έκαναν γνωστό ότι θα περάσουν στην αποδέσμευση 20.000 εργαζομένων μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένων των 9.000 που είχαν ήδη ανακοινωθεί. Εκτός αυτού, η Nissan σκοπεύει να βάλει «λουκέτο» σε 7 από τα 17 εργοστάσιά της, περιορίζοντας την παραγωγή στις 10 μονάδες παγκοσμίως. Αυτή η κίνηση περιλαμβάνει την ακύρωση δημιουργίας νέας μονάδας παραγωγής μπαταριών LFP στο Kyushu της Ιαπωνίας.
Ο περιορισμός των εξόδων θα έρθει τόσο από των περικοπών στο εργατικό δυναμικό, όσο και μέσω της μείωσης της περιπλοκότητας των μερών των οχημάτων κατά 70%, με τη Nissan να ομαδοποιεί, ταυτόχρονα, τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή, περιορίζοντας τον αριθμό τους από 13 σε μόλις 7.
Επιπροσθέτως, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε γνωστό ότι θα μειώσει τον χρόνο εξέλιξης ενός 'core' προϊόντος στους 37 μήνες, με τον αντίστοιχο χρόνο των μοντέλων που βασίζονται σε κάποιο άλλο όχημα να ανέρχεται στους 30 μήνες.
Και εδώ είναι που τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον. Η Nissan επιβεβαίωσε μετά από μια σειρά από ρεπορτάζ, εικασίες και πληροφορίες του ξένου Τύπου, ότι το ολοκαίνουργιο Skyline βρίσκεται καθ' οδόν. Αυτή η επιβεβαίωση έρχεται μόλις λίγο καιρό μετά τις δηλώσεις του αντιπροέδρου και επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan, Ponz Pandikuthira, η οποίος είχε υποσχεθεί ότι το θρυλικό μοντέλο θα επιστρέψει, και μάλιστα με στόχο να γράψει ρεκόρ στο Nurburgring Nordschleife.
Μαζί με τον ερχομό του νέου Skyline, το οποίο θα είναι ένα από τα μοντέλα που θα ακολουθήσουν την παραπάνω διαδικασία εξέλιξης, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα λανσάρει ένα νέο C-SUV και ένα compact SUV με τα σήματα της Infiniti. Θυμίζουμε ότι η Nissan έχει ήδη επιβεβαιώσει την επόμενη γενιά του Nissan Leaf, παρουσιάζοντας την πρώτη εικόνα του πρωτοτύπου του. Παρουσιάζοντας το γενικότερο πλάνο της για κάθε επιμέρους αγορά, η Nissan σκοπεύει να εστιάσει στα B και C segments στην Ευρώπη, λανσάροντας μια σειρά από SUV που θα αναζωογονήσουν την γκάμα της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan: Πότε έρχονται τα αυτόνομα οχήματα επόμενης γενιάς
Nissan Frontier Pro: Ιδού το πρώτο PHEV pick-up στην ιστορία της Nissan (photos)
Επίσημο: Η Nissan ετοιμάζει το δικό της Renault Twingo - Πότε κάνει πρεμιέρα





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_472761_type13129.jpg)

