Ο «κλήρος» για τη σωτηρία της Maserati πέφτει στη Ferrari


Η Stellantis κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της Maserati, με τη Ferrari να αποτελεί, σύμφωνα με αναλυτές, το πιο ταιριαστό μελλοντικό της «σπίτι».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MASERATI
  • 29/7/2024

Τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα που κατέγραψε η Stellantis στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ανάγκασαν τον CEO, Carlos Tavares, να περάσει σε βαρύγδουπες δηλώσεις σχετικά με το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών που δεν αποδίδουν όπως θα έπρεπε.

Ο Πορτογάλος διευθύνων σύμβουλος έκανε ξεκάθαρό ότι «εάν υπάρχουν μάρκες που δεν φέρνουν χρήματα, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε brands που δεν βγάζουν κέρδη.» Μιλώντας στην τηλεόραση του Bloomberg, συμπλήρωσε ότι «όλα τα εμπορικά σήματα του Ομίλου είναι σημαντικά περουσιακά στοιχεία και φέρνουν κερδοφορία αλλά δεν υπάρχει κανένα απολύτως ταμπού αν η οικονομική τους απόδοση επιδεινωθεί».

Παρόλο που η Stellantis ακολουθεί την πολιτική της μη δημοσίευσης οικονομικών στοιχείων μεμονομένα για κάθε μάρκα, πέρασε στην παρουσίαση των επιδόσεων της Maserati, η οποία στο πρώτο εξάμηνο παρουσίασε ζημιές 82 εκατ. ευρώ. Οι Ιταλοί πούλησαν λιγότερο από 12.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, με το αγοραστικό κοινό να μην προτιμά ιδιαίτερα τα μοντέλα τους. Εκτός αυτού, η Maserati δεν αναμένεται να λανσάρει κάποιο νέο προϊόν πριν το 2027.

Το συμπέρασμα πολλών αναλυτών ήταν ότι η ιταλική εταιρεία ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανέφερε ο Tavares στις δηλώσεις του. Άλλωστε, κι η οικονομική διευθύντρια του ομίλου, Natalie Knight, προειδοποίησε πριν μερικές ημέρες ότι «ενδέχεται να χρειαστεί να βρούμε ένα νέο σπίτι για τη Maserati».

Σύμφωνα με τον Luca Ciferri του Automotive News Europe, αυτό το «σπίτι» θα μπορούσε να είναι η Ferrari. Τρία είναι τα σημεία «κλειδιά» που θα ωφελήσουν τόσο τη Maserati, αλλά και τη Stellantis και την ίδια τη Ferrari, όπως αναφέρει ο ίδιος. Η ιταλική εταιρεία θα μπορούσε, υπό τη σκέπη της Ferrari, να δημιουργήσει νέα μοντέλα που θα ταιριάζουν στην ταυτότητά της.

Εκτός αυτού, η Stellantis θα απαλλαχθεί από μια μάρκα που ποτέ της δεν κατάφερε να διαχειριστεί με τον κατάλληλο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα, η Ferrari θα προσέθετε στην γκάμα της μια επιπλέον δύναμη, μέσω της οποίας θα μπορούσε να δοκιμάζει νέες τεχνολογίες και πιο εξελιγμένα ηλεκτροκίνητα συστήματα, χωρίς να βάζει σε κίνδυνο την ακεραιότητα της εμβληματικής εταιρείας με σήμα το αλογάκι.

Πηγή: Automotive News Europe