ΟΑΣΑ: Στο κινητό η ATH.ENA Card - Έρχεται και ενιαίο σύστημα πληρωμής με ταξί και ποδήλατα


Μέσα στον Οκτώβριο ο ΟΑΣΑ θα παρουσιάσει την άυλη ATH.ENA Card, η οποία θα επικυρώνεται και θα φορτίζει μέσω εφαρμογής στο κινητό. Ακολουθεί ενιαίο σύστημα πληρωμής και για τα ταξί.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ΟΑΣΑ
  • 3/10/2025

Τη δυνατότητα να καταργήσουν, αν το επιθυμούν, την πλαστική κάρτα ATH.ENA Card θα έχουν πολύ σύντομα οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», εντός του Οκτωβρίου ο  ΟΑΣΑ θα παρουσιάσει την άυλη κάρτα που θα δώσει τη δυνατότητα μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό να γίνονται η φόρτιση και η επικύρωσή της στα ΜΜΜ.

Υπενθυμίζεται ότι η πλαστική κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συνέπεσε χρονικά με τις μπάρες εισόδων που τοποθετήθηκαν στις γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό. Μέσω της κάρτας οι επιβάτες μπορούν να έχουν μηνιαίες ή μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές, πακέτα πολλαπλών εισιτηρίων και κόμιστρα για ανέργους, φοιτητές ή ηλικιωμένους, όπως και εκπτωτικά πακέτα. Πλέον, όλα αυτά θα είναι διαθέσιμα στο κινητό.

Επιπλέον, σε δεύτερο χρόνο, ο ΟΑΣΑ θα παρουσιάσει και ένα καινούριο σύστημα πληρωμής, μέσω του οποίου θα ενοποιείται το εισιτήριο στα ΜΜΜ με ταξί, ποδήλατα και άλλες μορφές μετακίνησης. Ο λόγος για το Account Based Ticketing, για το οποίο οι συζητήσεις για πιθανές συνεργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο 2026. Θα δίνεται έτσι στους επιβάτες η δυνατότητα, μέσω δύο εφαρμογών, αυτής της άυλης κάρτας του ΟΑΣΑ και π.χ. μιας αντίστοιχης εφαρμογής ταξί, να πληρώνουν ενοποιημένα.

Αναφορικά με την άυλη κάρτα, ο επιβάτης θα μπορεί μέσω εφαρμογής να την «κατεβάσει» και να δημιουργήσει τον προσωπικό του λογαριασμό. Η βασική διαφοροποίηση που προβλέπεται, σε σχέση με την υπάρχουσα «φυσική» κάρτα, είναι η πληρωμή του ακριβούς αντιτίμου να πραγματοποιείται μετά από την ολοκλήρωση της διαδρομής και όχι στην αρχή, όπως συμβαίνει με το υπάρχον σύστημα. Η φιλοσοφία θα είναι ανάλογη με αυτή των ανέπαφων συναλλαγών, αλλά με επίκεντρο στους συχνούς χρήστες της δημόσιας συγκοινωνίας που δεν επιλέγουν την αγορά μεμονωμένου εισιτηρίου, αλλά προϊόντα διαρκείας (μηνιαία, ετήσια, φοιτητική κάρτα κ.ο.κ.).

Με την άυλη κάρτα, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει πολλαπλά προϊόντα κομίστρου και να προτεραιοποιήσει ποιο θέλει να χρησιμοποιήσει πρώτο και ποιο να ακολουθήσει. Τέλος, θα δίνεται η δυνατότητα και σε ανώνυμους χρήστες να έχουν κάρτα, ωστόσο δεν θα μπορούν να λαμβάνουν εκπτώσεις ή προωθητικά προϊόντα κομίστρου που θα λανσάρει στο μέλλον ο ΟΑΣΑ.

Το λανσάρισμα της ψηφιακής κάρτας δεν θα επηρεάσει τις ανέπαφες συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών, οι οποίες έχουν ήδη τεράστια απήχηση στο επιβατικό κοινό. Όπως τόνισε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, οι ανέπαφες συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές της χρονιάς μέχρι σήμερα φτάνουν τα 10 εκατομμύρια και αντιστοιχούν πλέον στο 20% των ημερήσιων επιβατών, ενώ για τις διαδρομές προς το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» το ποσοστό φτάνει στο 30%.

Πηγή: «Ελεύθερος Τύπος»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Η «κυρίαρχος» Yutong φέρνει ακόμη 50 οχήματα στη Θεσσαλονίκη

Επίσημο: 24ωρη λειτουργία Μετρό, Τραμ και Λεωφορείων της Αττικής κάθε Σάββατο - Δείτε τα δρομολόγια

Tesla: Στην Ελλάδα τα αναβαθμισμένα Model 3 και Model Y - Δείτε αναλυτικά τιμές και εκδόσεις