Οι Daimler Truck & Volvo Group εξελίσσουν από κοινού κυψέλες καυσίμου


Οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση μιας συμφωνίας που είχε ανακοινωθεί τον Απρίλιο του 2020.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 2/3/2021

Όπως έχουμε γράψει και στο περιοδικό μας οι μπαταρίες μπορεί να κερδίζουν έδαφος στα επιβατικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, δεν θα μπορέσουν ποτέ να κατακτήσουν και την αγορά των φορτηγών οχημάτων λόγω του βάρους τους και φυσικά του κόστους. Δίχως να συνυπολογίζονται και τα πρακτικά εμπόδια του χρόνου φόρτισης.

Έτσι, το μέλλον στα βαρέως τύπου οχήματα προφανώς ανήκει στις κυψέλες καυσίμου (fuel cells) και σε ένα δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο που θα βρίσκεται σε κομβικά σημεία στους αυτοκινητόδρομους. Αυτό το μέλλον προβλέπουν και οι δύο εταιρίες που προχωρούν στην εξέλιξη της τεχνολογίας fuel cell για φορτηγά.

Σε ότι αφορά στη συμφωνία το Volvo Group αποκτά το 50% του μετοχικού μεριδίου της Daimler Truck Fuel Cell καταβάλλοντας 600 εκατομμύρια ευρώ. Η νέα εταιρία που προκύπτει είναι η Cellcentric GmbH & Co. KG.

Στόχος της είναι η εξέλιξη, η παραγωγή και η διάθεση συστημάτων με κυψέλες καυσίμου που θα τοποθετούνται και θα κινούν heavy-duty οχήματα μηδενικών ρύπων. Ήδη τρέχουν πιλοτικά προγράμματα με πρωτότυπα φορτηγά τα τελευταία τρία χρόνια και οι ειδικοί συγκεντρώνουν στοιχεία για να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας.

«Με τη δημιουργία αυτής της κοινής επιχείρησης, δείχνουμε ξεκάθαρα ότι πιστεύουμε στις κυψέλες καυσίμου για τα επαγγελματικά οχήματα. Αλλά για να γίνει αυτό το όραμα, άλλες εταιρείες και ιδρύματα πρέπει επίσης να υποστηρίξουν και να συμβάλουν αυτήν την εξέλιξη, ιδίως για να δημιουργήσουν την απαιτούμενη υποδομή καυσίμων», είχε πει σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Volvo Group, Martin Lundstedt.

«Αυτή η κοινή πρωτοβουλία με τον Όμιλο Volvo αποτελεί ορόσημο στις μεταφορές fule-cell φορτηγών και λεωφορείων στους δρόμους», πρόσθεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG, Martin Daum.

Αξιοσημείωτο είναι πως και το Hyundai Group προχωρά στην εξέλιξη της εν λόγω τεχνολογίας για φορτηγά οχήματα.