Οι Ford και Volvo είναι υπέρ της κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035


Νέους στόχους πρέπει να θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την διευκόλυνση στην μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με την Ford και την Volvo.

  • 18/5/2022

Τον περασμένο χρόνο, η ΕΕ πρότεινε την μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων οχημάτων έως το 2035 στα 27 κράτη μέλη της. Για να υποστηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία, οι εταιρείες ζήτησαν από την ΕΕ να «θέσει στόχους για να υπάρξουν σωστές υποδομές φόρτισης» με σκοπό τη διευκόλυνση της μαζικής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει προτείνει συγκεκριμένα ποιοι θα πρέπει να είναι αυτοί οι στόχοι, αλλά μια πρόσφατη αναφορά από τον λογιστικό γίγαντα Ernst and Young πρότεινε ότι η Ευρώπη θα χρειαζόταν 65 εκατομμύρια φορτιστές να βρίσκονται σε λειτουργία μέχρι το 2035 για να καλύψει περίπου 130 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα. Περίπου το 85% αυτών των συσκευών θα πρέπει να εγκατασταθούν σε σπίτια.

Σε επιστολή προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η κοινοπραξία, των Tesco, της Uber και της Unilever, ανέφερε: «Οι πολιτικές που θα εφαρμοστούν τα επόμενα χρόνια θα αποφασίσουν εάν ο κόσμος έχει μια ευκαιρία για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

«Στην ΕΕ, το πρόγραμμα «Fit for 55» θα καθορίσει εάν η Ευρώπη βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της Συμφωνίας του Παρισιού. Θα καθορίσει επίσης το μέλλον μιας από τις μεγαλύτερες πηγές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ήπειρο.»

Τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα επαγγελματικά οχήματα ευθύνονται για το 15% του συνόλου των εκπομπών ρύπων της Ευρώπης. Για να μπορέσουν όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά στο δρόμο να φτάσουν τις μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050, το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα πρέπει να πωλείται το αργότερο έως το 2035. Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά είναι επίσης η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης από διοξείδιο του αζώτου, η οποία Ο ΕΟΠ [ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος] εκτιμά ότι προκαλεί πάνω από 40.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη κάθε χρόνο».

Ζήτησε από τους ευρωβουλευτές να αναγνωρίσουν τη φιλοδοξία των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν ήδη δεσμευτεί να γίνουν πλήρως ηλεκτρικές, «αλλά να διασφαλίσουν ότι οι καθυστερήσεις δεν θα καθυστερήσουν τη μετατόπιση της αγοράς».

Η ΕΕ εργάζεται επί του παρόντος για μείωση κατά 37,5% των εκπομπών CO2 των οχημάτων έως το 2030, αν και τα μέτρα που προτάθηκαν πέρυσι θα μείωναν τις εκπομπές έως και 55% στην πορεία προς την πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Ford έχει ήδη δεσμευτεί να αποσύρει σταδιακά τα οχήματα με κινητήρες καύσης από τη σειρά της έως το 2035 και να επιτύχει ταυτόχρονα ουδετερότητα καθαρού μηδενικού άνθρακα.

Έχοντας ήδη κυκλοφορήσει τα Ford Mustang Mach-E και Ford E-Transit ως τα πρώτα επιβατικά και εμπορικά EV στην αγορά, θα λανσάρει άλλα επτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2024, μέσα στα οποία θα είναι το νέο Ε-Transit Custom και η ηλεκτρική έκδοση του Puma.

Η Ford Ευρώπης τόνισε ότι πρέπει να γίνει ριζική αλλαγή όσον αφορά την ποιότητα και τη χωρητικότητα του δικτύου φόρτισης EV της Γηραιάς Ηπείρου, εάν η ΕΕ θέλει να επιτύχει τον στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Ο επικεφαλής της Ford Ευρώπης, Stuart Rowley δήλωσε: «Στη Ford πιστεύουμε ότι η ελευθερία κίνησης συμβαδίζει με τη φροντίδα για τον πλανήτη μας. Γι' αυτό στοχεύουμε όλα τα οχήματα της Ford να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035.»

«Για να επιτευχθεί αυτό, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ πρέπει επίσης να καθορίσουν υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για μια απρόσκοπτη υποδομή φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας που ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα».

Κυρίως, η Ford, μαζί με τους άλλους 26 υπογράφοντες της αναφοράς, θέλει η ΕΕ να θεσπίσει νέους κανόνες «που θεσπίζουν σαφή πρότυπα οχημάτων, επιτρέποντας συνθήκες και κατασκευή χρονοδιαγράμματος για τη διευκόλυνση της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα».

Παράλληλα με τη Ford, πολλοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των Audi, Mercedes-Benz, Mini, Renault και Stellantis, έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια να σταματήσουν την κυκλοφορία νέων μοντέλων ICE έως το 2030.

«Η απομάκρυνση των οχημάτων που καίνε ορυκτά καύσιμα από τους δρόμους είναι επιτακτική για την επίτευξη του στόχου της Ευρώπης για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050», δήλωσε η Ford Ευρώπης.