Οι κατασκευαστές με έντονη δραστηριότητα στην Κίνα έχουν τώρα πλεονέκτημα


ΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟ ΑΜΕΡΙΚΗ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/5/2020

Η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να έπληξε τις περισσότερες χώρες του κόσμου αλλά τελικά αποδεικνύεται πως η κατάσταση εξελίχθηκε πολύ χειρότερα στην Ευρώπη, ειδικά σε κάποιες χώρες του Νότου της όπως η Ιταλία και η Ισπανία αλλά και η Γαλλία, καθώς και στις ΗΠΑ σε σχέση με την Κίνα που ήταν και η πρώτη στη σειρά.

Αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της σημαίνει πως οι δραστηριότητες στην Ευρώπη σταμάτησαν για πολύ περισσότερο χρόνο και σχεδόν όλες -τον Απρίλιο ήταν το 90% των εργοστασίων κλειστό- από ότι στην Κίνα. Όπου πρακτικά μόνο στην επαρχία Hubei είχε διακοπεί η παραγωγή.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως οι κατασκευαστές που είχαν επενδύσει πιο πολύ στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στην Ινδία, όπου επίσης υπήρχε αυστηρότατο lockdown, θα δουν την ετήσια παραγωγή τους να μειώνεται πολύ περισσότερο σε σχέση με αυτούς που έχουν πιο έντονη δραστηριότητα στην Κίνα.

Οι κατασκευαστές αυτοί είναι κατά κύριο λόγο η FCA, η συμμαχία Renault- Nissan και ο όμιλος PSA. Σύμφωνα με μελέτη της LMC Automotive η FCA μπορεί να χάσει φέτος έως και το 29% της παραγωγής της λόγω των πολλών της εργοστασίων στην Ιταλία και τη Βόρεια Αμερική. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις Renault- Nissan αναμένεται να φτάσει το 25%, ενώ αυτό του ομίλου PSA το 24%.

Αντίστοιχα τα ποσοστά μείωσης για τις GM, Hyundai, ΒΜW που δραστηριοποιούνται έντονα στην Ασία θα είναι 15, 16 και 18% αντίστοιχα. Στο 18% αναμένεται να είναι και η πρώτη για τον όμιλο VW, στο 19% για τ τη Mercedes και στο 20% για την Toyota.