Μια από αυτές τις γκρίζες ζώνες που σχετίζεται με τις μπαταρίες τους είναι η διάρκεια ζωής τους. Αν δηλαδή στην πορεία ο κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να αντικαταστήσει την αρχική μπαταρία και να επωμιστεί το κόστος.
Σε ότι αφορά τη VW ο υπεύθυνος για την εξέλιξη των μπαταριών των EV της, ο Frank Blome, δήλωσε πως η γερμανική εταιρεία εγγυάται πως στα ηλεκτρικά μοντέλα που θα παρουσιάσει πως για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα οι μπαταρίες τους θα διαθέτουν τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς τους.
Επειδή όμως τα αυτοκίνητα κατά κανόνα χρησιμοποιούνται για περισσότερα από 8 χρόνια και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει το σενάριο που προβάλλει η εταιρεία είναι οι μπαταρίες θα έχουν πρακτικά την ίδια διάρκεια ζωής με το αυτοκίνητο, παρά τη σταδιακή μείωση της απόδοσής τους.
Ο Blome πάντως σημείωσε πως η εξέλιξη της κατάστασης της μπαταρίας εξαρτάται και από τη χρήση από την πλευράς του οδηγού. Έτσι, όπως συμβαίνει γενικά, η χρήση αργής φόρτισης είναι προτιμητέα από τη γρήγορη σε ότι αφορά τη διάρκεια ζωής, ενώ επίσης προτιμητέα είναι η φόρτιση μέχρι το 80% και όχι μέχρι το 100%. Χωρίς όμως η τελευταία δυνατότητα να αποκλείεται αν πρόκειται να καλυφθούν μεγαλύτερες αποστάσεις.