Οι ομάδες και οι πιλότοι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 με ένα κλικ!


Αναμονή, τέλος! Οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 ανήκουν πλέον στο παρελθόν, με τα δύο τριήμερα στην πίστα της Βαρκελώνης να αποτελούν για τις δέκα ομάδες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 την μοναδική επί της ουσίας ευκαιρία να δουν ακριβώς σε ποιο επίπεδο ετοιμότητας βρίσκονται, ενόψει της έναρξης της νέας σεζόν.

  • ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/3/2020

Με όλες τις ομάδες να είναι πλέον έτοιμες για τη νέα αγωνιστική χρονιά -70η κατά σειρά- και το Grand Prix της Αυστραλίας που ανοίγει την αυλαία του φετινού πρωταθλήματος, ας δούμε τα μονοθέσια, τους οδηγούς και τι νέο φέρνουν σε σχέση με την περυσινή σεζόν. 

MERCEDES AMG PETRONAS FORMULA ONE TEAM

Από την… pole position ξεκινά και τη φετινή σεζόν η Mercedes. Η Παγκόσμια πρωταθλήτρια έγραψε ιστορία το 2019, με την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου τίτλου σε επίπεδο κατασκευαστών και με δεδομένο πως φέτος οι αλλαγές στα μονοθέσια είναι περιορισμένες, αποτελεί το μεγάλο φαβορί για την επανάληψη του περυσινού θριάμβου της. Δεν θα είναι εύκολη υπόθεση σε καμία περίπτωση, όμως κίνητρο υπάρχει και σε ομαδικό, αλλά και σε ατομικό επίπεδο.

Άλλωστε, για τον Lewis Hamilton το 2020 μπορεί να αποτελέσει το έτος-ορόσημο, στο τέλος του οποίου θα έχει ισοφαρίσει το ρεκόρ των επτά τίτλων του Michael Schumacher. Αλλά και για τον Valtteri Bottas είναι, ίσως, το τελευταίο του «χαρτί», εάν θέλει να αποδείξει πως έχει τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας ομάδας όπως η Mercedes…

SCUDERIA FERRARI MISSION WINNOW

Με πολλά όνειρα κι ελπίδες ξεκινά και η φετινή σεζόν για τη Ferrari. Φάνηκε ξεκάθαρα το 2019, κυρίως μέχρι και τα μέσα του φθινοπώρου, πως κάτι έχει αλλάξει στην ιστορικότερη ομάδα της Formula 1, υπό την καθοδήγηση του Mattia Binotto. Έχει, όμως, κάνει το παραπάνω βήμα η Ferrari ώστε να καταφέρει να υπερκεράσει το «εμπόδιο» της Mercedes;

Στο Μαρανέλο θεωρούν πως κατάφεραν να βρουν λύσεις στα περυσινά προβλήματα και πως η SF1000 θα είναι ένα μονοθέσιο με το οποίο η scuderia θα καταφέρει να επιστρέψει στους τίτλους. Άλλωστε, η φετινή χρονιά θα είναι και αυτή κατά τη διάρκεια της οποίας η Ferrari θα συμπληρώσει 1.000 παρουσίες σε grand prix! Σε επίπεδο οδηγών σχεδόν τίποτα δεν άλλαξε. Γιατί σχεδόν; Διότι ο Leclerc δικαίως αντιμετωπίζεται πλέον ως «νούμερο 1» οδηγός της ομάδας…

ASTON MARTIN RED BULL RACING

Το 2019 αποτέλεσε για τους Αυστριακούς μία σεζόν κατά τη διάρκεια της οποίας κατέστησαν σαφές πως δεν είναι πλέον η… τρίτη δύναμη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Παραδοσιακά ο Adrian Newey κατασκευάζει αξιόπιστα και άρτια μονοθέσια, με την RB16 να αποτελεί το «όπλο» με το οποίο η Red Bull στοχεύει στην επιστροφή στην κορυφή.

Ο Max Verstappen ανανέωσε τη συνεργασία του με την ομάδα έως το 2024, ο Alexander Albon έδειξε στη μισή περυσινή σεζόν κατά την οποία ήταν μέλος της Red Bull ότι μπορεί να φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχει ανατεθεί και φυσικά ο Christian Horner τρίβει τα χέρια του, διότι και καλό μονοθέσιο διαθέτει, και δύο εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς έχει υπό την καθοδήγησή του, αλλά και ο κινητήρας της Honda είναι πλέον αυτός που μπορεί να ωθήσει τη Red Bull στις νίκες. Και όχι μόνον!

MCLAREN F1 TEAM

Τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά στο Γουόκινγκ. Η McLaren διανύει μία από τις πιο δημιουργικές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας της και δείχνει πανέτοιμη να επιστρέψει εκεί όπου τα εκατομμύρια των θαυμαστών της είχαν συνηθίσει να τη βλέπουν: στο βάθρο. Ο Zak Brown άλλαξε πολλά πράγματα στη βρετανική ομάδα, όμως η έλευση του Andreas Seidl σε ρόλο Αγωνιστικού Διευθυντή φάνηκε πως αποτελεί την «κίνηση ματ», η οποία μπορεί να επαναφέρει τη McLaren στην κορυφή.

Η βρετανική ομάδα εξέφρασε εμπράκτως πολύ νωρίς κατά τη διάρκεια της περυσινής σεζόν την εμπιστοσύνη της στο νεανικό οδηγικό δίδυμο των Carlos Sainz και Lando Norris, ενώ η MCL35 έδειξε από την πρώτη στιγμή πως αποτελεί μια σαφώς βελτιωμένη εκδοχή του μονοθεσίου με το οποίο το 2019 η McLaren ξαναβρέθηκε στο βάθρο έπειτα από σχεδόν πεντέμισι χρόνια με τον Sainz να τερματίζει τρίτος στο Ιντερλάγκος!

RENAULT DP WORLD F1 TEAM

Δεν χωρά αμφιβολία πως το 2019 δεν ήταν η χρονιά της. Η έναρξη της συνεργασίας με τον Daniel Ricciardo δημιούργησε πολύ μεγάλες προσδοκίες τόσο στο εσωτερικό της ομάδας, όσο και στους πολυπληθείς φίλους του γαλλικού εργοστασίου. Όμως τα προσδοκώμενα αποτελέσματα δεν ήρθαν ποτέ κι έτσι η σεζόν ολοκληρώθηκε με τη Renault στη μετριότητα.

Η νέα χρονιά βρίσκει την ομάδα σε ακόμα μία μεταβατική κατάσταση, μιας και έπειτα από τρεις σεζόν χώρισαν οι δρόμοι της Renault με τον –ίσως πιο αδικημένο πιλότο της τελευταίας δεκαετίας, με βάση τα αποτελέσματά του- Nico Hulkenberg. Αντικαταστάτης του Γερμανού είναι ο Esteban Ocon, ο οποίος επιστρέφει σε αγωνιστικό κάθισμα έπειτα από έναν χρόνο και φιλοδοξεί να γίνει ο επόμενος εκπρόσωπος της «μεγάλης των Γάλλων σχολής». Παράλληλα η ομάδα άλλαξε ονομασία προσθέτοντας την εταιρία Logistics, DP World ως εταίρο της ομάδας.

SCUDERIA ALPHATAURI HONDA

Μη σας μπερδεύει η αλλαγή ονομασίας. Πρόκειται για τη γνωστή σε όλους μας Toro Rosso, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2006 στο Μπαχρέιν. Πλέον, όμως… άλλαξε. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας, Dietrich Mateschitz, αποφάσισε να προωθήσει μέσω της δεύτερης ομάδας του τη φίρμα ρουχισμού που έχει δημιουργήσει εδώ και μερικά χρόνια.

Έτσι «γεννήθηκε» η AlphaTauri. Για την ιταλική ομάδα ο στόχος δεν είναι άλλος από το να επαναλάβει την πολύ καλή περυσινή της πορεία, η οποία την έφερε στην έκτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών και στην επιστροφή στο βάθρο (με την τρίτη θέση του Kvyat στη Γερμανία) έπειτα από 11 χρόνια! Ξεκινά τη σεζόν αποκεί απ’ όπου ολοκλήρωσε την περυσινή, ήτοι με τους Gasly και Kvyat στα δύο μονοθέσια, ευελπιστώντας για το καλύτερο εφικτό!

BWT RACING POINT F1 TEAM

Αφού γλίτωσε οριστικά τον οικονομικό αφανισμό με την εξαγορά της από τον Lawrence Stroll και τους συνεργάτες του, η Racing Point ξεκίνησε να κάνει τα απαιτούμενα αργά αλλά σταθερά βήματά που θα την επαναφέρουν στην πρώτη πεντάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το 2019 ήταν μια χρονιά μεταβατική, με τον Sergio Perez να πλασάρεται στους 14 από τους 21 αγώνες στη βαθμολογούμενη δεκάδα. «Αδύναμος κρίκος», ωστόσο, αποδεικνύεται ο γιος του ιδιοκτήτη, Lance Stroll, ο οποίος βαθμολογήθηκε μόλις έξι φορές.

Είναι προφανές πως για την Racing Point ξεκάθαρος στόχος είναι η επιστροφή στην… κανονικότητα, με την παρουσία στο βάθρο να βρίσκεται στην άκρη του μυαλού του Otmar Szafnauer και των συνεργατών του. Άλλωστε, αυτή θα είναι και η τελευταία σεζόν της ομάδας με αυτήν τη μορφή, μιας και το 2021 θα μετονομαστεί σε Aston Martin! Μέχρι τότε έχει πλέον τον βασικό του χορηγό, BWT (Best Water Technology) στην ονομασία της ομάδας.

ALFA ROMEO RACING ORLEN

Στις αρχές του 2019 ο πήχης είχε τοποθετηθεί αρκετά ψηλά για την Alfa Romeo. Η «ομογάλακτη» ομάδα της Ferrari φάνταζε ως ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλο του «best of the rest», πίσω από την τριάδα των ομάδων που διεκδικούσαν τον τίτλο. Όμως, πολύ σύντομα ήρθε η… ανώμαλη προσγείωση για την Alfa Romeo, η οποία περιορίστηκε στη μετριότητα, με ελάχιστες παρουσίες στη δεκάδα και συνολική συγκομιδή 57 βαθμών.

Το 2020, όμως, αναμένεται εντελώς διαφορετικό, μιας και το μονοθέσιο ανασχεδιάστηκε στα σημεία στα οποία υστερούσε το αντίστοιχο περυσινό. Ευελπιστούν, λοιπόν, στην Alfa Romeo πως η επέτειος του εορτασμού των 110 ετών «ζωής» της ιστορικής φίρμας, θα συνδυαστεί με μια πολύ καλή σεζόν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μια σεζόν που –όπως όλα δείχνουν- θα αποτελέσει και την τελευταία του Kimi Raikkonen στη Formula 1…

HAAS F1 TEAM

Μπήκε… φουριόζα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 2016 κι έδειξε πως δεν θα αποτελούσε ακόμα έναν «διάττοντα αστέρα». Η πορεία της ήταν σαφώς ανοδική τα επόμενα δύο χρόνια, με κοινή συνισταμένη την παρουσία των Romain Grosjean και Kevin Magnussen μέσα στα κόκπιτ των δύο μονοθεσίων. Ωστόσο, η περυσινή σεζόν ήταν καταστροφική για την ομάδα του Gene Haas, η οποία τερμάτισε ένατη στους κατασκευαστές.

Επί της ουσίας, δηλαδή, τελευταία, μιας και η Williams απλώς υπήρχε το 2019 στις πίστες, δίχως να καταφέρει να σημειώσει κάτι το αξιομνημόνευτο. Σίγουρα το 2020 αποτελεί χρονιά «επανεκκίνησης» για την Haas, με τον Guenther Steiner και τους συνεργάτες του να έχουν δουλέψει σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ώστε να κατασκευάσουν ένα μονοθέσιο που θα ξυπνήσει ξανά ευχάριστες μνήμες στους Αμερικανούς!

ROKiT WILLIAMS RACING

Μόλις ένας βαθμός, κι αυτός από… σπόντα στη Γερμανία με τον Robert Kubica. Αυτό ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η Williams στην –ενδεχομένως- χειρότερη σεζόν της ιστορίας της. Η δεύτερη σε τίτλους ομάδα στην ιστορία της Formula 1 βυθίζεται στα οικονομικά της προβλήματα και οι επιλογές είναι περιορισμένες. Η επιστροφή του Kubica δεν ήταν επιτυχημένη, η ανάγκη αντικατάστασης του Πολωνού ήταν επιτακτική, όμως η οικονομική δυσπραγία σε συνδυασμό με τα πενιχρά αγωνιστικά αποτελέσματα δεν επέτρεψαν στην Williams να κάνει το προφανές, δηλαδή να συνεργαστεί με τον Hulkenberg.

Η επιλογή του Nicholas Latifi φαντάζει σε πρώτη φάση ως «κίνηση τακτικής», με τους χορηγούς του Καναδού πιλότου να εγγυώνται σε έναν βαθμό πως η χρονιά θα κυλήσει απροβλημάτιστα ως προς τις πληρωμές. Διότι αγωνιστικά μάλλον η Williams θα πρέπει να τα περιμένει όλα από τον άκρως ταλαντούχο George Russell…