CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΕΦΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ OPEL

Opel: Ανάκληση 100.000 αυτοκινήτων προ των πυλών 16/10

  • img

Υπόθεση “Dieselgate” απασχολεί και την Opel. Το γερμανικό υπουργείο συγκοινωνιών απειλεί με ανάκληση αυτοκινήτων και κατηγορεί την εταιρεία για τακτική καθυστερήσεων.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ

Αρχικά η Volkswagen και η Audi, στη συνέχεια η Daimler και η BMW και τώρα πήρε σειρά η Opel, που κρίνεται «ένοχη» για ζητήματα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των diesel αυτοκινήτων της. Το πρωί της προηγούμενης Δευτέρας (15/10) έκαναν αστυνομικοί και δικαστικοί υπάλληλοι έφοδο στα κεντρικά της εταιρείας στο Rüsselsheim, αλλά και στο Kaiserslautern. Οι ανακριτές εντοπίζουν σε πρώοτο στάδια υποψία απάτης στην εταιρεία, που έχει σχεδόν 120 χρόνια ιστορίας στην αυτοκινητοβιομηχανία! Για την ακρίβεια, η εισαγγελία Φρανκφούρτης ερευνά αν η Opel έχει εμποδίσει στα μοντέλα της Insignia, Zafira και Cascada, προδιαγραφών Euro 6 μια μη έγκυρη συσκευή απόκρυψης στοιχείων. Συνολικά επηρεάζονται 95.000 μοντέλα σε όλην την Ευρώπη...

Η ανώτερη εισαγγελέας Nadja Niesen επιβεβαίωσε στις πηγές μας (Handelsblatt) ότι προχωρά σε όλες τις ενέργειες «λόγω της υποψίας της απάτης από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, που προώθησε στην αγορά diesel αυτοκίνητα με ‘πειραγμένο’ software καυσίμων». Αφορμή για την έφοδο των αρχών στην Opel έδωσε η «κρατική υπηρεσία αυτοκινήτων», η οποία τον περασμένο Απρίλιο διαπίστωσε... ατασθαλίες σε ζητήματα, που αφορούν στη γερμανική εταιρεία από τα τέλη του 2015 και σχετίζονται με την απόκρυψη στοιχείων για τις πραγματικές τιμές των εκπομπών ρύπων. Από τότε, οι αρχές επανήλθαν στις αρχές του 2018 και οδηγούν ουσιαστικά την Opel ουσιαστικά στην ανάκληση σχεδόν 100.000 οχημάτων.

Για τις τρέχουσες διαδικασίες η Opel, που εντωμεταξύ ανήκει στο γαλλικό όμιλο PSA, δε θέλησε να εκφράσει άποψη, καθώς «προέχει η συνεργασία με τις αρχές». Βέβαια, η γερμανική εταιρεία προέβη σε δηλώσεις αμφισβήτησης: «Η Opel αρνείται τις κατηγορίες, που τη θέλουν να έχει χρησιμοποιήσει παράνομα μέσα για τη μείωση των τιμών των εκπομπών ρύπων στα diesel αυτοκίνητά της».

Σύμφωνα με τις αρχές, τα μέτρα που έλαβε η Opel αποδεικνύονται αποτελεσματικά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως οι χαμηλές θερμοκρασίες ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε συγκεκριμένες rpm. Μάλιστα, η φίρμα υποστήριξε επίσης ότι από το Δεκέμβριο του 2015 είχε προτείνει στους θιγόμενους καταναλωτές στη Γερμανία βελτιώσεις και επεμβάσεις για περισσότερη διαφάνεια, αξιοπιστία και αποδοτικότητα προς όφελος των πελατών. Φυσικά, μέρος των παραπάνω ενεργειών έγιναν στα Insignia, Zafira Tourer και Cascada των ετών μεταξύ 2013 και 2016.

Εκτός των προαναφερθέντων, η Opel υποστήριξε ότι οι κινήσεις της προστατεύουν τους κινητήρες από τις ακραίες καιρικές συνθήκες (είτε ζέστη, είτε κρύο), αν και, εφόσον δε λειτουργεί σωστά ο καθαρισμός των καυσαερίων, οι diesel κινητήρε εκπέμπουν περισσότερα βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ