Πάρε θέση – Θα αγόραζες το νέο Hyundai Accent;


Πόσο λείπει ένα ελκυστικό και προσιτό Hyundai από την ελληνική αγορά; Πολύ θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, αναπολώντας την εποχή που με 10.000 ευρώ μπορούσες να αποκτήσεις ένα αξιοπρεπέστατο Accent.

  • 2/4/2020

Αν νομίζετε ότι είναι αδύνατο να μην ξοδέψετε μια περιουσία –εντάξει ίσως να είμαστε λίγο υπερβολικοί- στην προσπάθειά σας  να προσθέσετε ένα όμορφο και πλήρως εξοπλισμένο τετράτροχο στο γκαράζ σας τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι χρειάζεται να να σας θυμίσουμε την ύπαρξη του Hyundai Accent.

Ναι σωστά διαβάσετε! Το αυτοκίνητο που πήρε τη χρυσή δεκαετία του 1990  τα… πορτοφόλια όλων των Ευρωπαίων και μη κατασκευαστών είναι ακόμα εδώ, προτάσσοντας τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά με εκείνα που του χάρισαν στη δύση του προηγούμενου αιώνα τον ρόλο του πρωταγωνιστή. Μια εποχή που ναι μεν οι αγελάδες ήταν παχιές αλλά και ο κόσμος που αναζητούσε ένα προσιτό αυτοκίνητο για να καλύψει τις βασικές μεταφορικές του ανάγκες πολύς.

Όταν βέβαια λέμε ότι το Hyundai Accent είναι ακόμα εδώ, δεν εννοούμε φυσικά την Ελλάδα -θα επανέλθουμε αργότερα σε αυτό- αλλά εκείνες τις αγορές που στα χαρτιά τουλάχιστον δεν διαθέτουν τη δυναμική -εδώ γελάμε- της ελληνικής.

Ας δούμε, όμως πώς μοιάζει το σύγχρονο Hyundai Accent και το κυριότερο ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να παραμένει ανταγωνιστικό στις αγορές στις οποίες εξακολουθεί να διατίθεται.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι το Hyundai Accent έχει αποσυρθεί πλέον από τις αγορές της Ευρώπης, μιας η κορεατική φίρμα αποφάσισε να αλλάξει ρότα, καταργώντας από την γκάμα της εκείνες τις προτάσεις που παρέπεμπαν στο «αμαρτωλό» παρελθόν.

Κάπως έτσι το Accent χάθηκε από τις χλιδάτες εκθέσεις της ελληνικής επαρχίας και στη θέση του τοποθετήθηκε το εξευρωπαϊσμένο Hyundai i30, το οποίο σχεδόν 15 χρόνια μετά από την πρώτη του εμφάνιση εξακολουθεί να αναζητά έναν διακριτό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σε αντίθεση με την Ευρώπη, το Hyundai Accent διατήρησε τη θέση του στην αμερικανική αγορά, στη Ρωσία, ακόμα και στον Καναδά. Γνωστό και ως Verna ή Solaris, βρίσκεται σήμερα στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του, η οποία όπως είναι φυσικό δεν έχει καμία απολύτως καμία σχέση με τις πρώτες τρεις που γνωρίσαμε στη χώρα μας από το 1994 έως και το 2010.

Η εικόνα άλλωστε μιλά από μόνη της, με τον σύγχρονο και δυναμικό σχεδιασμό του τετράθυρου αμαξώματος των 4,44 μέτρων να βάζει τις βάσεις πάνω στις οποίες το Accent μπορεί να στέκεται και μάλιστα με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό.

Δεν είναι, όμως, μόνο ο σχεδιασμός του εκείνος που το κάνει να ξεχωρίζει. Δεν είναι μόνο η σταθερά υψηλή σχέση αξίας τιμής που του επιτρέπει να επιβιώνει σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως είναι αυτό της αγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών, μιας και η πέμπτη κατά σειρά γενιά του Accent έχει αποκτήσει την αποτελεσματικότητα που ενδεχομένως να έλλειπε από τις πρώτες γενιές του.

Το χαμηλό συνολικό βάρος -μόλις 1.135 κιλά- δίνει την ευκαιρία στον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων να ανταπεξέλθει στον ρόλο του, ενώ για εκείνους που θα θελήσουν να απαλλαγούν από τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων, η κορεατική φίρμα προσφέρει στη θέση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου την επιλογή ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

Σε ορισμένες αγορές θέση στην γκάμα του αυτοκινήτου έχει ο μικρότερος σε χωρητικότητας κινητήρας βενζίνης του 1,4 λίτρου, όπως άλλωστε και ο γνώριμος πετρελαιοκινητήρας των 1.582 κ.εκ. απόδοσης 132 ίππων.

Δεν τίθεται, λοιπόν, καμία αμφιβολία για τις σύγχρονες προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου που ενδεχομένως να μην μπορούσε να αντιπαρατεθεί με την αφρόκρεμα των ευρωπαίων ανταγωνιστών του, ωστόσο, θα αποτελούσε μια εξαιρετική βάση πάνω για την γκάμα της Hyundai με μια ιδανική επιλογή για εκείνους που δεν επιζητούν την πολυτέλεια και το αστραφτερό περιτύλιγμα μιας premium κατασκευής αλλά ένα οικονομικό και προπάντων αξιόπιστο τετράτροχο.

Σε αυτό το σημείο είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι στην έκδοση βενζίνης των 1,6 λίτρων, το Hyundai Accent πρεσφέρεται στην αμερικανική αγορά έναντι 15.250 δολαρίων (περίπου 14.000 ευρώ), στη βασική αλλά πλήρως εξοπλισμένη έκδοση SE.