ParkIN: Το Πολυτεχνείο Κρήτης βρίσκει τη λύση για εύκολο παρκάρισμα


Το Πολυτεχνείο Κρήτης καινοτομεί και φέρνει μία πρωτοποριακή ιδέα που θα διευκολύνει τον εντοπισμό ελεύθερων θέσεων στάθμευσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/6/2023

Το Πολυτεχνείο Κρήτης συντονίζει μία μεγάλη προσπάθεια για τη μεταμόρφωση του πώς βρίσκει και χειρίζεται κανείς τις θέσεις στάθμευσης σε ιδιωτικούς χώρους.

Μαζί με την ερευνητική ομάδα του indigo (Industrial and Digital Innovations Research Group), ξεκίνησαν το ParkIN, που αποτελεί ερευνητικό έργο με αποτέλεσμα την δημιουργία μίας εφαρμογής που στόχο έχει να λύσει το ζήτημα της στάθμευσης. Εταίρος του έργου είναι κι η Περιφέρεια Αττικής με τη συμβολή της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού.

«Πρόκειται για ένα ερευνητικό έργο της Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, το οποίο μόλις ξεκίνησε,» δήλωσε στο Zarpa Radio 89,6 ο Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου, Γιώργος Αραμπατζής

Και συνέχισε, εξηγώντας πώς θα επιτευχθεί η εξεύρεση και χρήση ελεύθερων θέσεων στάθμευσης, καθώς μιλά για ένα σύστημα ανταλλαγής, καθώς ιδιοκτήτες ιδιωτικών θέσεων πάρκινγκ θα μπορούν μέσω της ειδικής εφαρμογής να ενημερώνουν για τη διαθεσιμότητα που έχουν.

«Είναι μερικές μέρες που ξεκίνησε και χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο στα πλαίσια του Προγράμματος 'Φυσικό Περιβάλλον και Καινοτόμες Δράσεις'. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος θα δημιουργηθούν δυο πράγματα.

«Θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή, η οποία δεν έχει μόνο στόχο να κάνει την ανεύρεση θέσης πάρκινγκ εύκολη, αλλά έχει στόχο να κάνει τον διαμοιρασμό των θέσεων πάρκινγκ που έχουμε ιδιωτικά ο καθένας από μας στο σπίτι μας, να μπορεί η θέση αυτή να χρησιμοποιηθεί από άλλους χρήστες, από άλλους οδηγούς, όταν δεν χρησιμοποιείται από εμάς. 

«Άρα επεμβαίνει κυρίως σε αυτό που ονομάζουμε οικονομία του διαμοιρασμού, κουλτούρα του διαμοιρασμού, το οποίο έχει βρει εφαρμογή σε διάφορους άλλους τομείς, όπως είναι τα σπίτια, ακόμα και η ένδυση. Ακριβώς αυτή η ιδέα στις θέσεις πάρκινγκ. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλά πράγματα, όχι μόνο περιβαλλοντικά ακόμη και κοινωνικές επεκτάσεις».

Το μεγάλο όφελος για τον χρήστη-οδηγό στην προκειμένη περίπτωση είναι η μείωση του χρόνου που απαιτείται για να βρει κανείς ελεύθερη θέση να παρκάρει, και με το ParkIN μπορεί να δοθεί λύση.

«Η καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου έχει δημιουργήσει σειρά προβλημάτων, μεταξύ των οποίων και το πρόβλημα της στάθμευσης, ιδιαίτερα σε μεγάλα αστικά κέντρα, με προεξέχουσα την Αθήνα, αλλά και περιοχές με ιδιόμορφα χαρακτηριστικά, όπως οι νησιωτικές, τουριστικές πόλεις με ραγδαία αύξηση των χρηστών των οδικών δικτύων τους λόγω εισερχόμενου τουρισμού κατά περιόδους», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Αραμπατζής, ο οποίος πρόσθεσε ότι «το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και υπό αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία θέσεων στάθμευσης οι οποίες καλύπτουν τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, δεν είναι μία περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμη επιλογή, εύκολα και άμεσα εφαρμόσιμη σε ευρύ φάσμα».

Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του, ο κ. Αραμπατζής τόνισε πως με τη σύνδεση που θα έχει με μία σχετική ψηφιακή πλατφόρμα, θα υπάρχει και η δυνατότητα παρουσίασης εκτιμήσεων σχετικά με τα περιβαλλοντικά, ενεργειακά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που αποκομίζει ο χρήστης:

«Στο πλαίσιο του έργου, το σύστημα Parkin θα δοκιμαστεί σε περιοχή υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας (Αθήνα) με έντονο πρόβλημα στάθμευσης, καθώς και σε νησιωτική επαρχιακή πόλη (Χανιά). Στόχος της ομάδας έργου είναι να δημιουργήσει και προσφέρει στους πολίτες μία εύκολη στη χρήση εφαρμογή, η οποία θα παρέχει δεδομένα σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα για άμεση παρακολούθηση των εξοικονομήσεων σε περιβαλλοντικό, ενεργειακό και οικονομικό επίπεδο.»

Η αρχή θα γίνει στην Αθήνα, ως περιοχή υψηλής πληθυσμιακής πυκνότητας με έντονο πρόβλημα στάθμευσης, αλλά και στην Πολυτεχνειούπολη των Χανίων για το παράδειγμα της επαρχιακής, νησιωτικής πόλης.