Πατέντα της BMW για τιμόνι μεταβλητής γεωμετρίας


ΜΕΓΑΛΑ Η ΜΙΚΡΑ, ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ Η FLAT BOTTOM, ΜΕ ΧΟΝΤΡΗ Η ΛΕΠΤΗ ΣΤΕΦΑΝΗ, ΤΑ ΤΙΜΟΝΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΙΕΘΕΤΑΝ ΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΧΗΜΑ. Η BMW, ΩΣΤΟΣΟ, ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ.

  • 2/4/2020

Δεν έχουμε πληροφορίες για το πότε κατατέθηκε η συγκεκριμένη πατέντα από τη BMW, έχουμε όμως τις φωτογραφίες αυτής, οι οποίες είναι αρκούντως αποκαλυπτικές. Όπως μπορεί κανείς να διακρίνει, υπάρχουν μηχανισμοί στη στεφάνη που μεταβάλλουν το σχήμα της, από στρογγυλό σε κάτι που θυμίζει τιμόνι αγωνιστικού Formula 1. Προτού, ωστόσο, βιαστείτε να χαρείτε, αναφέρουμε ότι η δεύτερη διαμόρφωση δεν είναι για να τονώνει τα γούστα του οδηγού (δεν θα μπορούσε άλλωστε, αφού οι στροφές της κρεμαγιέρας παραμένουν ίδιες) αλλά για να περιορίζει τον όγκο του σε συνθήκες αυτόνομης οδήγησης.

Το τελευταίο εξασφαλίζει δύο πλεονεκτήματα. Αρχικά δίνει περισσότερο αέρα σε αυτόν που κάθεται στη θέση του οδηγού, ώστε να διαβάσει πιο εύκολα την εφημερίδα του ή να ανοίξει κάποιο laptop. Δευτερευόντως, σε περίπτωση ατυχήματος, προσφέρει περισσότερο ελεύθερο χώρο για την προστασία του χρήστη. Η αλήθεια πάντως είναι ότι μία μερική μεταβολή στο σχήμα του θα μπορούσε και να προσφέρεται ως option στα οδηγικά modes του αυτοκινήτου. Αρκεί η μεταβολή αυτή να μην επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ελέγχου στα χέρια του οδηγού.

Εξετάζοντας τα διάφορα σενάρια, το πιο πιθανό είναι να δούμε αυτό το νέο τιμόνι στο πολυαναμενόμενο iNext. Το ηλεκτρικό αυτό SUV της BMW αναμένεται να παρουσιαστεί τον επόμενο χρόνο και θα τοποθετηθεί προϊοντικά πάνω από το iX3. Μάλιστα, είναι αρκετά πιθανό να το γνωρίσουμε ως iX5. Γνωρίζουμε μάλιστα ότι οι Βαυαροί μηχανικοί σκοπεύουν στο τιμόνι αυτού να ενσωματώνουν οπτικές ίνες, ώστε να ενημερώνουν τον οδηγό πότε μπορεί να κάνει χρήση της υπηρεσίας αυτόνομης οδήγησης αλλά και πότε τα πράγματα δυσκολεύουν, ώστε να δίνει αυξημένη προσοχή.