Πέντε λόγοι για να (ΜΗΝ) εξηλεκτρίσεις ένα κλασικό αυτοκίνητο


Αξίζει ή όχι να αλλάξεις τον χαρακτήρα ενός κλασσικού αυτοκινήτου, βάζοντάς του μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα. Έχουμε τις απαντήσεις...

  • 20/7/2021

Όλο και περισσότερες εταιρείες αποφασίζουν να ηλεκτροδοτήσουν κλασικά αυτοκίνητα. Από το Volkswagen Beetle στο Ford GT40, και πάει λέγοντας. Σχεδόν κάθε εβδομάδα κυκλοφορεί ένα διαφορετικό μοντέλο με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Όπως και πολλές προτάσεις για να κάνεις το συμβατικό σου αυτοκίνητο ηλεκτρικό!

Η ηλεκτροδότηση δεν συμβαίνει πάντα με τον ίδιο τρόπο. Μερικές φορές οι εταιρείες ξεκινούν τον εξηλεκτρισμό με ένα σχεδόν πρωτότυπο αυτοκίνητο, ή κατασκευάζουν ένα αντίγραφο ενός κλασικού και το εξοπλίζουν με ένα ηλεκτρικό σύστημα.

Υπάρχει ακόμη ένας τρόπος, στον οποίο ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο λαμβάνεται ως βάση, και σχεδόν όλα τα μέρη του ενισχύονται και εκσυγχρονίζονται.

Αλλά γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς κανέναν από τους 3 αυτούς τρόπους;

ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Η απώλεια της «ψυχής» του κινητήρα

Τα κλασικά αυτοκίνητα έχουν «ψυχή». Όχι μόνο λόγω των όμορφου σχεδιασμού τους ή του διαχρονικού εσωτερικού, αλλά και λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων των κινητήρων τους. Αναπνέουν και αναστενάζουν, ενημερώνουν τον οδηγό πώς αισθάνονται μέσω του ήχου τους. Το άρωμα ενός κλασικού αυτοκινήτου και η αίσθηση και ο ήχος του κινητήρα του, συμβάλλουν εξαιρετικά  στην κλασική εμπειρία οδήγησης. Με έναν ηλεκτροκινητήρα, σχεδόν όλα αυτά θα χαθούν.   

«Ιεροσυλία»

Πολλά κλασικά αυτοκίνητα αγαπήθηκαν επίσης για τους εκπληκτικούς κινητήρες τους. Για παράδειγμα, οι αξεπέραστοι V12 Colombo κινητήρες στις Ferrari ή ο μοναδικός V8 κινητήρας που έδωσε η Ford στο GT40. Η αφαίρεση ενός τέτοιου κινητήρα θα ήταν πραγματικά μία ιεροσυλία.

Το αυξημένο βάρος των μπαταριών

Ωστόσο, ένας τέτοιος κινητήρας παραμένει προβληματικός για μεγάλο αριθμό κλασικών. Ο λόγος που είναι ευχάριστα στην οδήγηση ορισμένα αυτοκίνητα από το παρελθόν είναι επειδή είναι πολύ ελαφρύτερα και πιο συμπαγή από τα σημερινά αυτοκίνητα. Εν ολίγοις: πολλά κλασικά, σε σύγκριση με σήμερα, εξακολουθούν να είναι υπέροχα αυτοκίνητα. Εάν τοποθετηθεί μια μπαταρία σε αυτά, γίνονται πολύ βαριά. Επιπλέον, δεν υπάρχει πάντα χώρος σε ένα συμπαγές κλασικό για πολλές μπαταρίες, έτσι ώστε είτε διαταράσεται η κατανομή βάρους είτε μετατρέπεται σε ένα διθέσιο αυτοκίνητο.

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Διαχρονικότητα

Όμως, όποιος τοποθετήσει έναν ηλεκτρικό κινητήρα σε ένα κλασικό αυτοκίνητο είναι 100% ότι θα εξακολουθεί να μπορεί να το οδηγήσει στο μακρινό μέλλον. Για τα παλιά αυτοκίνητα θα ισχύουν όλο και περισσότερες απαγορεύσεις κυκλοφορίας στα κέντρα της πόλης, ενώ μπορεί να υπάρξει γενική απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο άμεσο μέλλον.

Και έτσι δεν είναι καθόλου κακή ιδέα ο εξοπλισμός κλασικών αυτοκινήτων με έναν ηλεκτρικό κινητήρα.

Χρήση ως καθημερινού αυτοκινήτου

Και το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το κλασικό του αυτοκίνητο ως καθημερινό αυτοκίνητο. Εάν γινόταν αυτό με ένα πρωτότυπο παλιό αυτοκίνητο με έναν παλαιό κινητήρα καύσης, τότε θα χρειαζόταν αρκετή συντήρηση για να μην έχει προβλήματα. Ένα ηλεκτρικό σύστημα δεν απαιτεί σχεδόν καμία συντήρηση. Ένα τέτοιο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε ένα κλασικό αυτοκίνητό, το μετατρέπει σε ένα… κλασικό για καθημερινή χρήση.