Πέντε συνήθειες που μπορούν να καταστρέψουν ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (video)


Τα ημι-αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Είναι κρίσιμο λοιπόν να γνωρίζουμε ποιες κακές συνήθειες μπορούν να οδηγήσουν στην πρόωρη φθορά τους.

  • 29/5/2023

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνιστά πλέον μια συνηθέστατη επιλογή όχι μόνο των κατασκευαστών αλλά και των αγοραστών σύγχρονων αυτοκινήτων που επιθυμούν να συνδυάσουν την ευκολία ενός παραδοσιακού αυτόματου κιβωτίου με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός μηχανικού.

Ποια είναι αυτά; Η ταχύτητα και η ομαλότητα με την οποία πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων είναι τα βασικότερα, χωρίς βέβαια να μπορεί να παραβλέψει κανείς την αποδοτικότητα που κατά κανόνα προσφέρει η ενσωμάτωση ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στις προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου σε σχέση με μια αντίστοιχη πρόταση που διαθέτει ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής.

Ας επικεντρωθούμε, όμως, στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη μακροζωία μιας μονάδας διπλού συμπλέκτη, αποφεύγοντας εκείνες τις συνήθειες που αποδεδειγμένα μπορούν να οδηγήσουν στην πρόωρη φθορά της.

1.  Αποφύγετε να επιλέγετε τη «νεκρά» στο κιβώτιο ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, καθώς όταν η διαδικασία σύμπλεξης-αποσύμπλεξης δεν πραγματοποιείται με εντολή της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του ημιαυτόματου κιβωτίου οδηγεί στην πρόωρη φθορά.

2. Κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο διατηρήστε το πόδι σας στο φρένο. Αυτό θα βοηθήσει την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κιβωτίου να αντιληφθεί την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο και να προσαρμόσει αναλόγως τη λειτουργία του ώστε να αποφευχθεί η φθορά

3. Αποφύγετε την κίνηση με πολύ χαμηλές ταχύτητες (ρολάρισμα) καθώς σε αυτήν την περίπτωση το κιβώτιο δεν μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία της σύμπλεξης κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη φθορά των υλικών τριβής του συμπλέκτη.

4. Αποφύγετε την χειροκίνητη επιλογή μια μικρότερης σχέσης μετάδοσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης και μιας μεγαλύτερης σχέσης μετάδοσης κατά την επιβράδυνση. Κάτι τέτοιος ίσως να μην προκαλέσει τη φθορά του κιβωτίου αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αυξήσει τον χρόνο αντίδρασης-εκτέλεσης της εντολής σας. Και αυτό γιατί τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη προεπιλέγουν την επόμενη σχέση μετάδοσης αναγνωρίζοντας την κατάσταση του αυτοκινήτου και τις… προθέσεις του οδηγού.

5. Στην περίπτωση που θα θελήσετε να «μετρήσετε» τις δυνάμεις σας στη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση, πιέστε το πεντάλ του φρένου με το αριστερό πόδι και το και πεντάλ του γκαζιού με το δεξί, στη συνέχεια απελευθερώστε το φρένο ώστε το αυτοκίνητο να επιταχύνει. Περιορίστε τη διάρκεια της διαδικασίας καθώς η ταυτόχρονη πίεση των δύο πεντάλ αυξάνει σημαντικά τη θερμοκρασία στο συμπλέκτη του κιβωτίου. Επίσης αποφύγετε την άμεση επανάληψή του.