CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: PETER SAUBER

Peter Sauber: Ο ονειροπόλος Ελβετός που πήγε κόντρα στο κατεστημένο… 26/6

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Ένας άνθρωπος «καθαρός», όπως είναι και η μετάφραση του γερμανικού επωνύμου του. Απ’ όλες τις απόψεις. Διότι όσο και να ψάξει κανείς στα paddock της Formula 1, δύσκολα θα βρει κάποιον να πει κακή κουβέντα για τον Sauber. Γεννημένος στις 13 Οκτωβρίου του 1943 στη Ζυρίχη, ο Peter Sauber από νεαρή ηλικία είχε μεγάλη αγάπη για τα αυτοκίνητα. Σπούδασε ηλεκτρολόγος, όμως πολύ σύντομα έγινε πωλητής αυτοκινήτων στο Hinwil της Ελβετίας. Αυτή η πρώτη επαφή του με τους τέσσερις τροχούς αποτέλεσε και το εφαλτήριο για να ασχοληθεί σοβαρά με τους αγώνες, σε μια χώρα, στην οποία κάθε είδους μηχανοκίνητου αθλητισμού είχε απαγορευτεί δια νόμου έπειτα από την τραγωδία στις 24 ώρες του Le Mans το 1955.

Μολαταύτα ο δαιμόνιος Peter κατάφερε να αγοράσει ένα Volkswagen Beetle και να το μετατρέψει σε αγωνιστικό, λαμβάνοντας μέρος σε αγώνες αναβάσεων. Έτσι σιγά-σιγά άρχισε να ωριμάζει στο μυαλό του η ιδέα της δημιουργίας της δικής του αγωνιστικής ομάδας. Επέλεξε να μην ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση κατασκευής και συντήρησης δημόσιου φωτισμού. Όμως έχοντας την υποστήριξη της οικογένειάς του, χρησιμοποίησε το υπόγειο του πατρικού του για να κατασκευάσει εκεί το μόνο αγωνιστικό μοντέλο του.

Και το όνομα αυτού, C1, με το γράμμα «C» να αποτελεί φόρο τιμής στην από το 1965 σύντροφο της ζωής του, Christiane. Άλλωστε από τότε μέχρι και σήμερα οποιοδήποτε μοντέλο έχει κατασκευάσει η Sauber, φέρει το γράμμα «C» στην κωδική ονομασία του. Ακόμα και τώρα που η ελβετική ομάδα έχει περάσει στα χέρια της Longbow Finance και ο Sauber έχει αποχωρήσει πλήρως απ’ αυτήν. Με το C1 ο Sauber έλαβε μέρος ως οδηγός στο ελβετικό Πρωτάθλημα αναβάσεων του 1970.

Ο ίδιος όποτε είχε τη δυνατότητα συμμετείχε ως οδηγός σε αγώνες, όμως προϊόντος του χρόνου επέλεξε να επικεντρωθεί στα καθήκοντά του ως ιδιοκτήτης της ομάδας. Το C1 παρέμεινε σε δράση για σχεδόν μια δεκαετία και το 1974 στα χέρια του Friedrich Huelzeler κατέκτησε τον τίτλο στην Ελβετία.

Σταδιακά από το 1973 είχε αρχίσει να δημιουργεί μια αρκετά σημαντική βάση πελατών, οι οποίοι έσπευδαν για να αγοράσουν τα αγωνιστικά μοντέλα του. Το 1973 ο Gyu Boisson σχεδίασε το C3, με το οποίο η ομάδα του Sauber έλαβε μέρος στο ελβετικό Πρωτάθλημα Sports Car, ενώ το 1975 ακολούθησε το C4, το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο με αλουμινένιο σασί, το οποίο εξέλιξε η ομάδα. Εντούτοις μόνον ένα C4 κατασκευάστηκε, με τον διάδοχό του, το C5 να αποδεικνύεται το πιο επιτυχημένο από τα δημιουργήματα του Sauber και των συνεργατών του. Χρησιμοποιώντας δίλιτρο κινητήρα της BMW, κατέκτησε το πρωτάθλημα Interserie το 1976, με οδηγό τον Herbert Muller.

Ακολούθησε η εμπλοκή στον θρυλικό αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, αρχής γενομένης από το 1977, όταν και το C5 προηγείτο στην κλάση του μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψε. Κι έτσι το 1979 έκλεισε ο πρώτος κύκλος της ομάδας ως κατασκευάστρια αγωνιστικών αυτοκινήτων, με την προετοιμασία των σασί της Lola για την F2. Το 1980 και το 1981 ο Sauber και οι συνεργάτες του επικεντρώθηκαν στην εξέλιξη της BMW M1, η οποία το 1982 κέρδισε τον αγώνα των 1.000 χιλιομέτρων του Nurburgring.

Για να έρθει εκείνη τη χρονιά, το 1982, η χορηγική συνεργασία με την BASF και η εξέλιξη του C6, του πρώτου μοντέλου της Team Sauber που δοκιμάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα. Εκείνη την εποχή ο Sauber ανέπτυξε στενή φιλία με τον Leo Ress, τον άνθρωπο που διαδραμάτισε σημαίνοντα ρόλο λίγα χρόνια αργότερα στην εμπλοκή της ομάδας στη Formula 1.

Το 1985 έγινε η μεγάλη στροφή, με το ξεκίνημα της συνεργασίας της ομάδας του Peter Sauber με την Mercedes-Benz. Μια συνεργασία που κράτησε αρκετά χρόνια και αποτέλεσε την αφορμή για την ανάδειξη σπουδαίων πιλότων της Formula 1, προεξάρχοντος του επτά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Michael Schumacher, αλλά και του πρώτου οδηγού που ανέδειξε η ίδια η Sauber, του Karl Wendlinger.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ