Peugeot και Citroen επενδύουν στα βιοκαύσιμα


Απώτερος στόχος της PSA Peugeot Citroen για τα επόμενα χρόνια είναι η κατασκευή κινητήρων στις ευρωπαϊκές αγορές που θα χρησιμοποιούν σε μεγάλο ποσοστό βιοκαύσιμα ενώ το λανσάρισμα θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση αλλά και τη διαθεσιμότητα αντλιών πολλαπλών καυσίμων στους σταθμούς ανεφοδιασμού.
  • 21/6/2006
Τα βιοκαύσιμα αποτελούν μία μεγάλη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία για δύο λόγους : προσφέρουν άμεσο εναλλακτικό υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων και η χρήση τους βοηθά στη μείωση εκπομπών αερίων που ευνοούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η PSA Peugeot Citroen έχει δεσμευτεί για τη χρήση βιοκαυσίμων στους κινητήρες της από το Μάρτιο 1998. Σήμερα, οι κινητήρες diesel μπορούν να κινηθούν με ένα μείγμα με αναλογία έως 30% μεθυλεστέρα φυτικού λαδιού και diesel, ενώ οι κινητήρες βενζίνης μπορούν να χρησιμοποιήσουν με αναλογία έως 10% μείγμα αιθανόλης χωρίς καμία τροποποίηση. Ο Όμιλος είναι λοιπόν ιδιαίτερα ευτυχής που η Γαλλική κυβέρνηση έχει συστήσει ότι τα βιοκαύσιμα θα αντιπροσωπεύουν 5,75% της αντίστοιχης ενεργειακής αξίας όλων των καυσίμων κινητήρων που θα πουληθούν στη χώρα έως το 2008, δύο χρόνια νωρίτερα από την προθεσμία που είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2010. Είναι βέβαια προφανές, ότι αυτός ο φιλόδοξος στόχος θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνον εάν τα βιοκαύσιμα ήταν διαθέσιμα στους υπάρχοντες σταθμούς ανεφοδιασμού και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε όχημα που κυκλοφορεί στους δρόμους. Ένας άλλος τρόπος να χρησιμοποιηθούν τα βιοκαύσιμα είναι στα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρες Ε85, οι οποίοι μπορούν να κινηθούν με οποιοδήποτε μείγμα βενζίνης και αιθανόλης με περιεκτικότητα μέχρι 85%. Αυτή η λύση απαιτεί τροποποιημένους κινητήρες, και επομένως την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, όπως και την ανάπτυξη δικτύων διανομής ειδικών καυσίμων. Επομένως, η χρήση βιοκαυσίμων θα αυξηθεί μόνον εάν τα νέα αυτοκίνητα αντικαταστήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα. Η PSA Peugeot Citroen έχει μεγάλη εμπειρία σε τεχνολογίες κινητήρων flex-fuel. Κατασκευάζει και διαθέτει με ιδιαίτερη επιτυχία αυτούς του κινητήρες στη Βραζιλία, όπου 80% των αυτοκινήτων πωλείται με κινητήρες flex-fuel. Στην Ευρώπη, ο Όμιλος θα είναι σε θέση να προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία οχημάτων με κινητήρες flex-fuel που συμμορφώνονται με τον κανονισμό Euro IV, με τα πρώτα μοντέλα να φτάνουν στους αντιπροσώπους έως το καλοκαίρι του 2007. Τα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στις διάφορες αγορές ανάλογα με τη ζήτηση και τη διαθεσιμότητα αντλιών πολλαπλών καυσίμων στους σταθμούς ανεφοδιασμού.