Ποια infotainment είναι καλύτερα και ποια τα πιο επικίνδυνα της αγοράς;


Οι μεγάλες οθόνες των σύγχρονων συστημάτων πληροφοριών και ψυχαγωγίας μπορεί να φαντάζουν εντυπωσιακές, στην πράξη όμως ενέχουν και κινδύνους, στο βαθμό που αποσπούν τον οδηγό από το δρόμο.

  • 15/4/2020

Μία εκτενή ανάλυση στο συγκεκριμένο πρόβλημα είχαμε δημοσιεύσει και πριν από μερικές εβδομάδες, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ. Στην πράξη, τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν απείρως περισσότερες λειτουργίες, οπό όσες συναντούσαμε σε μοντέλα παλαιότερων δεκαετιών. Αντί λοιπόν να γεμίσουμε τα ταμπλό με κουμπιά και ενδείκτες, μετατρέποντάς τα σε cockpit αεροσκαφών, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε οθόνες, στις οποίες θα συσσωρεύεται όλη αυτή η πληροφορία. Ο τρόπος όμως που παρουσιάζονται αυτές οι πληροφορίες -και πολύ περισσότερο ο τρόπος χειρισμού τους- μπορούν υπό προϋποθέσεις να φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι στη Μεγάλη Βρετανία -και πιθανά και σε άλλες χώρες- ο παράγοντας του ανθρώπινου σφάλματος, από απροσεξία του οδηγού, τείνει να αυξάνεται στατιστικά, στο σύνολο των ατυχημάτων. Μελέτες που έγιναν απέδειξαν ότι η ενασχόληση με τα διάφορα infotainment μπορεί να απορροφήσει την προσοχή του οδηγού έως και 16 ολόκληρα δευτερόλεπτα! Για ένα αυτοκίνητο που κινείται με μόλις 50χλμ./ώρα αυτό σημαίνει ότι θα καλύψει, ανεξέλεγκτο, απόσταση 208 μέτρων, μέχρι ο οδηγός να επαναφέρει τα μάτια του στο δρόμο!

Σε μία νέα μελέτη στην Αγγλία, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγει κανείς τον κίνδυνο να αποσπάσει την προσοχή του από το δρόμο είναι να χρησιμοποιήσει φωνητικές εντολές. Υπάρχουν εξελιγμένα Infotainment αυτή τη στιγμή όπου ενεργοποιούνται με τη φωνή του χρήστη και μπορούν να φέρνουν σε πέρας σχεδόν κάθε οδηγία. Από το να αλλάζουν σταθμούς στο ραδιόφωνο, μέχρι να ανεβάζουν τη θερμοκρασία κατά τρεις βαθμούς, στην πλευρά του συνοδηγού. Αρκετά ασφαλή είναι επίσης τα συστήματα που συνδυάζουν ευκρινείς, μεγάλες οθόνες, με κατανοητά γραφικά και φυσικά κουμπιά, ώστε να μπορεί κανείς να τα λειτουργεί εύκολα, καθώς οδηγεί.

Με βάση τη μελέτη αυτή, που έλαβε υπόψη της μοντέλα 20 κατασκευαστών, το πιο ασφαλές στη χρήση του σύστημα infotainment είναι το iDrive της BMW. Με μικρή απόσταση ακολουθούν το MBUX της Mercedes-Benz και το Porsche Communication Management, ενώ στις θέσεις 4 και 5 συναντάμε τα αντίστοιχα συστήματα του Audi Q3 Sportback και του Mazda 3. Στην άλλη άκρη της λίστας, τρίτο από το τέλος βρίσκεται το infotainment του Skoda Citigo-e, δεύτερο το Uconnect του Fiat 500X και τελευταίο όλων το 8 ιντσών σύστημα του MG ZS, το οποίο δεν διατίθεται στη χώρα μας.