Ποια μοντέλα σκέπτονται να «κόψουν» οι όμιλοι VW και PSA;


ΤΟΣΟ Ο ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ Ο ΓΑΛΛΙΚΟΣ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΟΥΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 11/2/2019

Παρόλο που η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης διατηρεί ένα σεβαστό ποσοστό στην ευρωπαϊκή αγορά οι δύο όμιλοι ενδέχεται να τερματίσουν την παρουσία τους από την συγκεκριμένη κατηγορία. Ο βασικός λόγος είναι πως η κερδοφορία είναι αφενός μικρή και μελλοντικά η εξέλιξη και παραγωγή αυτών των μοντέλων θα είναι πρακτικά ασύμφορη, σύμφωνα με το Automotive News.

Και αυτό διότι όσο τα περιθώρια στενεύουν απέναντι στα αυστηρότερα όρια που θέτει η Ε.Ε. σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, τόσο πιο ακριβή γίνεται η παραγωγή ενός αυτοκινήτου. Που στις μικρές κατηγορίες ίσως είναι πιο συμφέρον να υπάρχουν μόνο ηλεκτρικά (σ.σ. όπως θα κάνει η Smart από του χρόνου) ρίχνοντας το μέσο όρο του στόλου σε κάθε εταιρία.

Πρόσφατα ο CEO της Volkswagen, ο Herbert Diess, είχε εκφράσει την δυσαρέσκεια του για την όλη κατάσταση και το «μπούλινγκ» που δέχεται η αυτοκινητοβιομηχανία. Για να δείξει πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα είπε πως με βάσει ότι προβλέπεται από την Ε.Ε. ένα VW up! το 2030 θα κοστίζει περίπου 3.500 ευρώ περισσότερα από ένα αντίστοιχο σημερινό.

Έτσι, η λογική λέει πως ίσως να μην υπάρξει διάδοχη κατάσταση για τα VW up!, Skoda Citigo και Seat Mii. Στην ίδια λογική θα δράσει και ο όμιλος PSA καταργώντας τουλάχιστον τις συμβατικές εκδόσεις των Peugeot 108 και Citroen C1. Ειδικά από την στιγμή που σύντομα θα ολοκληρωθεί η συνεργασία με την Toyota, στην οποία θα περάσει και το εργοστάσιο στην Πολωνία.