Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει σημαντικά στην Ευρώπη, και θα συνεχίσει να το κάνει για δύο λόγους: αφενός γιατί έχει θέσει υψηλούς στόχους για τις εξαγωγές των μοντέλων της ενόψει 2026 και των επόμενων ετών, αφ'ετέρου γιατί με την κατασκευή εργοστασίων στη Γηραία Ήπειρο, οι εταιρείες γλιτώνουν μεγάλο μέρος των δασμών που θα πλήρωναν (και τελικά θα κατέληγαν ως αύξηση της τιμής των οχημάτων στον καταναλωτή) αν εισήγαγαν τα μοντέλα από την Κίνα.
Ας δούμε ποιες εταιρείες έχουν κάνει το μεγάλο βήμα και σε ποιες χώρες βρήκαν πρόσφορο έδαφος για τις επενδύσεις τους.
«Απόβαση» εργαζομένων της Stellantis και της Chery στην Ισπανία
Στις 26 Νοεμβρίου επεκτάθηκε η παραγωγή της Stellantis στην ισπανική πόλη Φιγκερουέλας, κοντά στη Ζαραγόζα. Εκεί κατασκευάζονται ήδη αρκετά ευρωπαϊκά μοντέλα του ομίλου, όπως τα Peugeot 208 και 2008, το DS 3 και τα Opel Corsa και Mokka, ενώ τώρα θα ξεκινά και η παραγωγή δύο μοντέλων της κινεζικής Leapmotor (το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της οποίας ανήκει στη Stellantis), τα B10 και B05, με το δεύτερο να λανσάρεται κάποια στιγμή μέσα στο 2026.
Τη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου έχει προτιμήσει και η Chery, ο μεγάλος κινεζικός κολοσσός, που έχει έρθει σε συμφωνία με την ισπανική EBRO, για την κατασκευή μοντέλων της στη χώρα, χρησιμοποιώντας μάλιστα το παλιό εργοστάσιο της Nissan. Στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα κατασκευάζονται τα θερμικά μοντέλα της θυγατρικής της Chery, Omoda, ενώ αργότερα θα μπει στη γραμμή παραγωγής και το Jaecoo 7, για να βρει το ηλεκτρικό Omoda 5 που παράγεται εκεί ήδη από περασμένο Οκτώβριο
BYD: Τώρα στην Ουγγαρία, και σύντομα στην Τουρκία (;)
Τον περασμένο Μάιο, η BYD ανακοίνωσε την ανέγερση των νέων της εγκαταστάσεων στην Ευρώπη, το οποίο θα δημιουργηθεί στην Ουγγαρία, χώρα που η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία προτιμά πλέον «παραδοσιακά» για τη δράση της στη Γηραιά Ήπειρο. Πρόκειται για το δεύτερο εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία που εστιάζει στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και η πέμπτη εγκατάσταση συνολικά. Θυμίζουμε ότι η κινεζική φίρμα διατηρεί ήδη από το 2016 μια μονάδα παραγωγής στο Komarom στη βορειοδυτική Ουγγαρία, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία.
Ωστόσο, τον Ιούλιο έγινε γνωστό ότι οι Κινέζοι αποφάσισαν να καθυστερήσουν την έναρξη των εργασιών εκεί, ενώ θα μειώσουν και τον αριθμό των παραγόμενων μοντέλων σε μερικές χιλιάδες ανά έτος. Η απόφαση αυτή συνιστά αλλαγή στρατηγικής για την BYD, καθώς επιλέγει να επενδύσει περισσότερο στο (επίσης νέο) εργοστάσιό της στην Τουρκία, στην περιοχή της Μανίσα κοντά στα παράλια της Μικράς Ασίας, το οποίο της κόστισε 1 δισ. ευρώ.
Η Geely στη Σλοβακία
Ένας μεγάλος κινεζικός όμιλος με ευρωπαϊκές μάρκες στο πορτφόλιό του είναι αυτός της Geely. Η μητρική των Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, Zeekr και LEVC εκμεταλλεύεται τις εγκαταστάσεις της πρώτης μάρκας στο Kosice της Σλοβακίας ώστε να κατασκευάσει το Polestar 7, αλλά και κάποια μοντέλα της Smart (στην οποία είναι συνιδιοκτήτρια μαζί με τη Mercedes). Το μόττο της εταιρείας: «Στην Ευρώπη, για την Ευρώπη».
Στην Αυστρία Xpeng και GAC
Τέλος, Xpeng και GAC, που πρόσφατα ήρθαν και στην Ελλάδα, συμφώνησαν με την αυστριακή Magna Steyr για την παραγωγή μοντέλων τους στις εγκαταστάσεις της, στο Γκρατς, καλύπτοντας το κενό που άφησε η Fisker όταν διέκοψε τη συνεργασία μαζί της. Εκεί θα κατασκευάζονται τα G6 και G9 της Xpeng από τα τέλη του 2025, ενώ η GAC θα παράγει εκεί το Aion V που είδαμε και σε σχετική παρουσίαση προ λίγων ημερών στη χώρα μας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δημοφιλές B-SUV «εκτοξεύει» την παραγωγή για να καλύψει τη ζήτηση – Δείτε ποιο είναι
Ο κατασκευαστής δίνει 805 km αυτονομίας, όμως αυτό το ηλεκτρικό SUV ξεπέρασε τα 1.000 km!





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





