Στην πίστα των Σερρών με το Porsche Driving Experience! [photos]


Οδηγήσαμε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών την «αφρόκρεμα» της γερμανικής φίρμας, 718 Boxster S, 718 Cayman S, 911 Turbo, Panamera Turbo και Macan Turbo Performance!

  • 7/4/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το Porsche Driving Experience δεν είναι κάτι το καινούργιο. Είναι ένα tour που τα τελευταία 10 χρόνια «οργώνει» όλη την υφήλιο με αυτοκίνητα της φίρμας και έμπειρους εκπαιδευτές (σχεδόν όλοι είναι επαγγελματίες οδηγοί αγώνων) και σα στόχο έχει να μυήσει τους πελάτες της φίρμας στα μυστικά της σπορ, ασφαλούς οδήγησης.

Άλλες φορές πάλι υπάρχει και μια πιο light έκδοση αυτής της Porsche εμπειρίας με μια απλή παρουσίαση των αυτοκινήτων, αλλά σε πίστα προκειμένου οι κάτοχοι ή οι δυνητικοί πελάτες της φίρμας να έρθουν πιο κοντά στη γκάμα της φίρμας, μαθαίνοντας για τα νέα αυτοκίνητα και οδηγώντας τα. Αδιάλειπτα η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται κάθε χρόνο ως προορισμός του Porsche Driving Experience.

Το 2017, ο πρώτος σταθμός στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ήταν η Θεσσαλονίκη και με αυτή την ευκαιρία βρεθήκαμε εκπρόσωποι του Αυτοκινητικού Τύπου στο αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, καλεσμένοι της Μοτοδυναμικής Α.Ε του επίσημου εισαγωγέα της Porsche στην Ελλάδα, για να οδηγήσουμε τα 718 Boxster S, 718 Cayman S, 911 Turbo, Panamera Turbo και Macan Turbo Performance.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε –δυστυχώς για εμάς- ελαφρώς πιεσμένους γύρους με κάθε αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Σκοπός βεβαίως δεν ήταν να αναδείξουμε τα υπέρ και κατά των αυτοκινήτων όπως θα περιμένατε ή όπως θα θέλαμε κι εμείς, αλλά μέσα από αυτήν τη διαδικασία εναλλαγών αυτοκινήτων να δούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τόσο διαφορετικών σε φιλοσοφία αυτοκινήτων αλλά και τόσο όμοιων σε ένα στοιχείο: τον σπορ χαρακτήρα.

 

718 Boxster S / 718 Cayman S

Η αρχή για εμάς έγινε με την ανοιχτή και κλειστή έκδοση της πιο μικρής Porsche. Μικρή δε σημαίνει αδύναμη. Τουναντίον οι κεντρομήχανες S με τον νέο, δυομισάλιτρο turbo boxer κινητήρα των 350 ίππων και 7άρι PDK κιβώτιο, είναι ένα «ποίημα» μηχανολογίας με σωστό ζύγισμα, ωραίο (στα μέτρα της τετρακύλινδρης λογικής) ήχο και τσαγανό μέχρι τις 7.400 rpm. Με Bridgestone Potenza S001 (εμπρός/πίσω 235/35-R20/ 265/35 -R20), στρίβει συγκροτημένα και σωστά κι αν το πλασάρεις έστω και λίγο θα παραμείνει συντονισμένη και στην έξοδο μετά το apex θα σε στείλει δυνατά μέχρι την επόμενη. Fun-to-drive Porsche με 0-100 km/h σε 4,4 s.

911 Turbo

H «ντίβα» της πίστας με το θεσπέσιο πίσω μέρος της, φαρδύ, αεροδυναμικό με τις τετραπλές απολήξεις ήταν λόγος απλά να πατάς το γκάζι σε άσκοπα «ξερόγκαζα» για την ηχητική πανδαισία που προσφέρει. Με τον επίπεδο 6κύλιδρο κινητήρα της, 540 ίππους (710 Nm ροπής) και όλα τα καλά της τεχνολογίας PASM, η 911 Turbo είναι ένα θαύμα της τεχνολογίας. Ενεργή τετρακίνηση με ηλεκτροϋδραυλικό, πολύδισκο συμπλέκτη (PTM), 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και πίσω διαφορικό και Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) είναι μερικά από τα «καλούδια» της. Με «ζεστά» Pirelli P Zero (εμπρός 245/35-R20, πίσω 305/30-R20) δείχνει να αψηφά έννοιες όπως «φυγόκεντρος», «αδράνεια» κ.ά. πετυχαίνοντας το 0-100 km/h σε 3,0 s ενώ με Launch Control μπορεί να πετύχει και χαμηλότερο χρόνο. Παράλληλα δεν είναι ένα κουραστικό αυτοκίνητο καθώς «κατάπινε» τα κερμπς με χαρακτηριστική άνεση.

Panamera Turbo

H πρώτη μας επαφή με ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο έγινε εδώ, στις Σέρρες. Όταν βλέπεις μια λιμουζίνα με τετραθέσια διάταξη, με οθόνες εμπρός-πίσω και πολυτέλεια που συναντάς σε ανάλογες υλοποιήσεις δε θεωρείς ότι μπορείς να το στρίψεις. Πλάνη οικτρά. Με τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση, αερανάρτηση και PASM, με 8άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και έναν V8 turbo κινητήρα απόδοσης 550 ίππων, ξεχνάς εύκολα ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο 5 μέτρων. Φορώντας Pirelli P Zero (εμπρός 275/35-R21, πίσω 315/30-R21) επιταχύνει απρόσμενα…καταιγιστικά, καθόσον πετυχαίνει 0-100 km/h σε μόλις 3,8 s ενώ σε σικέιν δεν κρύβει μεν τον όγκο της, τον ελέγχει όμως άριστα. Το «κλου» στην Panamera είναι ο τρόπος έκτασης και αναδίπλωσης της πίσω αεροτομής.

Macan Turbo Performance

Ένα προσεγμένο SUV με γονίδια Porsche. Κινητήρας 3,2 λίτρων V6 biturbo με απόδοση 400 ίππων και στην έκδοση Performance που οδηγήσαμε 440 ίππων. Χάρη στην αύξηση της ιπποδύναμης επιταχύνει τα πρώτα 0-100 km/h σε μόλις 4,4 s «φορώντας» τετρακίνηση με 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο. Το ελαστικό-πασπαρτού Michelin Latitude Sport 3 διαστάσεων 265/45-R21 εμπρός και 295/35-R21 πίσω είναι μια χαρά για μεικτή χρήση και παρότι έδειξε να δυστροπεί στην πίστα, η Macan Turbo Performance κατάφερε να ακολουθήσει τα υπόλοιπά αυτοκίνητα προσφέροντας μάλιστα και όμορφη χροιά από τον κινητήρα. Το μόνο που μας έλειψε πραγματικά ήταν καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη.