Πώς να εκκινήσετε σωστά το αυτοκίνητό σας στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα - Τι να προσέξετε


Πρωτόγνωρες καταστάσεις για όσους οδηγούς δεν έχουν την εμπειρία των χαμηλών θερμοκρασιών του χειμώνα, όπως συμβαίνει με τους βορειο-Ευρωπαίους με τον πάγο και το χιόνι. Συμβουλές για ασφαλές "ξεπάγωμα" και εκκίνηση του αυτοκινήτου. 

  • 16/1/2021

Αν και ο χειμώνας δεν ταλαιπωρεί συχνά τις νότιες περιοχές της Ελλάδας και την πρωτεύουσά της, υπάρχουν περιπτώσεις, που ο καιρός... ξεφεύγει και γίνεται επικίνδυνος. Πώς αντιμετωπίζεται ιδανικά η πιο κρύα εποχή του χρόνου;

Τι εκνευρίζει τους Ευρωπαίους οδηγούς το χειμώνα περισσότερο;

Ο μεγαλύτερος εκνευρισμός κατά την οδήγηση το χειμώνα δεν είναι οι καιρικές συνθήκες, αλλά άλλοι οδηγοί, που δεν προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους στο τιμόνι με βάση τις δυσκολίες, που επιφυλάσσει ο καιρός. Επόμενη αιτία εκνευρισμού είναι οι ολισθηροί δρόμοι, ενώ τρίτοι στη σειρά έρχονται οι δρόμοι, που είναι καλυμμένοι από χιόνι.

Υψηλά ποσοστά αποσπά η υποχρέωση της... απελευθέρωσης του αυτοκινήτου από τον πάγο και το χιόνι. Βέβαια, για να γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες γρήγορα και σωστά, παίζει σημαντικό ρόλο η επιλογή του σωστού εξοπλισμού.

1,2,3, πάγε φύγε!

Σύμφωνοι, η απομάκρυνση του πάγου και του χιονιού από το αυτοκίνητο δε γίνεται τόσο γρήγορα. Υπό φυσιλογικές συνθήκες, θα χρειαστείτε περίπου 5 λεπτά, για να είναι το αυτοκίνητό σας ικανό να κινηθεί με ασφάλεια μέσα στο χειμώνα. Τόσος χρόνος περίπου απαιτείται για να ξύσετε τον πάγο από τo μπροστινό και το πίσω παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας. Φυσικά, για την παραπάνω ενέργεια απαιτούνται... μπράτσα, επομένως δεν είναι τυχαίο ότι στατιστικά οι άνδρες αναλαμβάνουν αυτό το έργο πολύ πιο συχνά από τις γυναίκες. Από την άλλη, δεν είναι λίγοι όσοι τελικά χρειάζονται περισσότερα από 5 λεπτά και, πιο συγκεκριμένα, από 5 έως 10 λεπτά. Επίσης, πολλοί είναι αυτοί που... υπερβάλλουν, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε σοβαρά λάθη -ειδικά απέναντι στο περιβάλλον- αφήνοντας, για παράδειγμα, τον κινητήρα σε λειτουργία για όλον τον παραπάνω χρόνο. Απλά, μέχρι το αυτοκίνητο να "ανεβάσει" θερμοκρασία δεν το πιέζουμε, το λειτουργούμε μέχρι τις μεσαίες στροφές για να προστατεύσουμε τον κινητήρα.

Τέλος, «αποχιονισμός και αποπαγοποίηση του παρμπρίζ» δε σημαίνει ότι ξύνουμε απλώς δύο τρυπούλες στο ύψος των ματιών μας. Όσοι επιλέξουν αυτήν την εύκολη οδό έχουν πολλές πιθανότητες να προκαλέσουν ατύχημα. Επομένως, όλα αυτά μπορεί να γίνουν τόσο επικίνδυνα, όσο και ακριβά.