Πώς θα αυξήσετε τη διάρκεια των ελαστικών σας με 5 απλούς τρόπους


Η διατήρηση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου σε καλή κατάσταση δεν αποτελεί μόνο έναν τρόπο για να κάνετε οικονομία στην τσέπη σας αλλά και για να κινείστε με ασφάλεια στον δρόμο.

  • 30/11/2021

Τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής ενός αυτοκινήτου με την άσφαλτο. Έναν πολύτιμο κρίκο, από την κατάσταση του οποίου κρίνονται πολλά. Η οδική συμπεριφορά ενός τετράτροχου, η κατανάλωση καυσίμου, η άνεση και πρωτίστως η ασφάλεια.

Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο οφείλουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχουμε την κατάστασή τους, να φροντίζουμε για τη μακροημέρευσή τους και την αντικατάστασή τους όταν επέλθει το πλήρωμα του χρόνου.

Πριν φτάσουμε στο σημείο της αντικατάστασης των ελαστικών ας δούμε ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αυξήσουμε το προσδόκιμο ζωής τους.

1. O βασικός κανόνας για την μακροημέρευση των ελαστικών μας είναι ο τακτικός έλεγχος της κατάστασής του και ειδικότερα της πίεσης, η οποία μπορεί με το πέρασμα του χρόνου να μειωθεί και να οδηγήσει στην επιτάχυνση της φθοράς, στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και στη μείωση της απόδοσής τους.

Η πίεση των ελαστικών θα πρέπει να ακολουθεί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και να διαφέρει ανάλογα με το φορτίο του αυτοκινήτου. Αν μάλιστα δεν θέλουμε πέσουμε στην παγίδα των αποκλίσεων, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται πριν διανύσουμε μια μεγάλη απόσταση και αυξηθεί η θερμοκρασία τους.

2. Ανεξάρτητα από το αν οδηγείται ένα δικίνητο ή τετρακίνητο όχημα, η πίεση που ασκείται στους δύο άξονες είναι διαφορετική, οδηγώντας στην ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Αν λοιπόν οι προδιαγραφές του κατασκευαστή και το μέγεθος των ελαστικών το επιτρέπει -κοινώς δεν έχουμε να κάνουμε με ασύμμετρα ελαστικά- μπορούμε να τοποθετήσουμε τα ελαστικά του πίσω άξονα στον μπροστινό και του μπροστινού στον πίσω, παρατείνοντας με αυτόν τον τρόπο την χιλιομετρική τους απόδοση.

3. Φροντίστε για τη τακτική ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών ώστε αποφύγετε σημειακές φθορές, οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου θα αχρηστεύουν τα ελαστικά σας.

Τόσο η διαδικασία της ευθυγράμμισης όσο και εκείνη της ζυγοστάθμισης, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν από εξειδικευμένο προσωπικό με τον κατάλληλο εξοπλισμό, από τη στιγμή που εντοπίσετε στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ασυνήθιστα… φαινόμενα όπως το τρέμουλο στο τιμόνι, η το έντονο βουητό κατά την κύλισή του.

4. Η παρατεταμένη ακινησία του αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει στην παραμόρφωση των ελαστικών, ενώ αν το όχημα παραμένει εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι πρόκειται να επιταχυνθεί η γήρανση της γόμας,

Αν λοιπόν δεν σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε το αυτοκίνητό μας για… μήνες, φροντίζουμε ώστε να το σταθμεύσουμε σε ένα προστατευμένο σημείο και να το μετακινούμε έστω και μισό μέτρο ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να μην επιβαρύνεται το ίδιο σημείο των ελαστικών.

Στην περίπτωση που υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί το αυτοκίνητο σε τάκους τότε θα καταφέρουμε να αποφύγουμε την καταπόνηση και άλλων τμημάτων του.

5. Για το τέλος αφήσαμε τη συμπεριφορά μας ως οδηγοί, καθώς είναι εκείνη που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη μακροζωία των ελαστικών μας.

Όπως μπορείτε να αντιληφθείτε οι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις επιταχύνουν τη φθορά του πέλματος, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση που συνηθίζουμε να κινούμαστε σε χωματόδρομους ή κακής ποιότητας άσφαλτο.

Μια ακόμα «συνήθεια» που φθείρει το ελαστικό είναι η επαφή με το πεζοδρόμιο κατά τη διαδικασία της στάθμευσης, όπως άλλωστε και οι απότομοι ελιγμοί ή οι στροφές εξαιτίας των οποίων ασκούνται υπερβολικά υψηλά φορτία στους εξωτερικούς τροχούς.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον μαγικό κόσμο του αυτοκινήτου.