Πρώην μηχανικός Tesla: Οι solid state μπαταρίες δεν είναι το μέλλον!


ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ SOLID STATE ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΣ ΕΝΑ WHITE PAPER, ΩΣΤΟΣΟ, ΕΝΑΣ ΠΡΩΗΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΗΣ TESLA ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 11/9/2020

O Gene Berdichevsky, όπως ονομάζεται, κατείχε τη θέση του επί κεφαλής μηχανικού για τον συσσωρευτή του Tesla Roadster. Αποχώρησε όμως από την εταιρία και ίδρυσε τη Sila Nanotechnologies, μαζί με τον Gleb Yushin. Οι δυο τους δημοσίευσαν πριν από μία εβδομάδα ένα white paper αρκετά ανατρεπτικό, με βάση τα όσα γνωρίζουμε και αναμένουμε στο χώρο της τεχνολογίας συσσωρευτών. 

Σύμφωνα με αυτό, οι συσσωρευτές στερεής κατάστασης (solid state) δεν αποτελούν το μέλλον, όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν. Ναι μεν εξασφαλίζουν μερικά σοβαρά πλεονεκτήματα, ταυτόχρονα όμως συνοδεύονται και από δυσκολίες οι οποίες δεν είναι εύκολο να ξεπεραστούν. Εκτός από το σχηματισμό δενδριτών, οι στερεοί ηλεκτρολύτες τους θα είναι επιρρεπείς σε μικρορωγμές. Υπάρχει επίσης ένα πρόβλημα με τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται αυτήν τη στιγμή, καθώς όλα τα εργοστάσια κατασκευής συσσωρευτών χτίζονται με τα δεδομένα της τεχνολογίας ιόντων λιθίου και θα χρειαστούν σοβαρά κεφάλαια για τη μετάβαση σε μία νέα τεχνολογία. 

Αντιθέτως, οι δύο συντάκτες καταλήγουν ότι το μέλλον βρίσκεται στην ήδη γνωστή τεχνολογία ιόντων λιθίου, όπου συνεχώς βελτιώνεται και θα είναι σε θέση προς τα τέλη της δεκαετίας να προσφέρει συσσωρευτές με κόστος μόλις 50 δολάρια (42 ευρώ) ανά kWh. Κάτι τέτοιο θα έκανε πολύ πιο προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα στο μέσο χρήστη, καθώς ταυτόχρονα θα είχαν βελτιώσει την ενεργειακή πυκνότητα και τους χρόνους φόρτισης. Όσο για το κόστος, θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, στα 30 δολάρια (ή 25 ευρώ) ανά kWh, έως το 2040! Αυτό θα επιτευχθεί με τη βοήθεια δύο νέων ειδών καθόδων, που βασίζονται είτε σε μεταλλικό φθόριο είτε σε θείο.