Πρόστιμο 16,4 εκ. δολάρια στην Toyota ζήτησε ο «NHTSA»


Ο Οργανισμός Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων («NHTSA») του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ ζήτησε την επιβολή προστίμου 16,4 εκατομμυρίων δολαρίων στην Toyota για το ζήτημα που προέκυψε αναφορικά με τη δυσλειτουργία στο πεντάλ του γκαζιού σε ορισμένα από τα μοντέλα της.
  • 7/4/2010
Ο Οργανισμός Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων («NHTSA») του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ ζήτησε την επιβολή προστίμου 16,4 εκατομμυρίων δολαρίων στην Toyota για το ζήτημα που προέκυψε αναφορικά με τη δυσλειτουργία στο πεντάλ του γκαζιού σε ορισμένα από τα μοντέλα της. Τα στελέχη του Οργανισμού εισηγήθηκαν να επιβληθεί στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία το ανώτερο ποσό χρηματικού προστίμου που προβλέπει η νομοθεσία για κατασκευαστές οχημάτων οι οποίοι αντιλαμβάνονται κάποιο πρόβλημα αναφορικά με την οδική ασφάλεια στα αυτοκίνητά τους αλλά, σκόπιμα, αποφεύγουν να ενημερώσουν σχετικώς τον Οργανισμό εντός πέντε ημερών από τη στιγμή που διαπιστώσουν τη δυσλειτουργία. Εκπρόσωπος του «NHTSA» δήλωσε ότι μετά και την ακροαματική διαδικασία «υπάρχουν αποδείξεις ότι οι άνθρωποι της Toyota δεν τήρησαν τις νομικές τους υποχρεώσεις» (σημ.: έναντι του Οργανισμού και του νόμου). Δικαιολόγησε το αυστηρό αίτημα για την επιβολή της ανώτατης προβλεπόμενης χρηματικής ποινής λέγοντάς ότι «(στην Toyota) εν γνώσει τους απέκρυψαν για μήνες από τις αμερικανικές Αρχές μια κατασκευαστική ατέλεια και δεν έλαβαν κάποιο μέτρο για να προστατέψουν εκατομμύρια ανθρώπων, τόσο τους οδηγούς όσο και τις οικογένειές τους». Εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι προς το παρόν δεν έχουν λάβει κάποιο επίσημο έγγραφο από τον «NHTSA» που να τους ενημερώνει για το προς επιβολή πρόστιμο αλλά και το ύψος του ποσού. «Ήδη έχουμε κάνει σημαντικές ενέργειες για να ενημερώσουμε τους πελάτες μας και τους προμηθευτές μας για το θέμα ασφάλειας που προέκυψε και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να διορθωθεί και να μην επαναληφθεί. Άλλωστε αυτό είναι μέρος της γενικότερης φιλοσοφίας που διέπει την εταιρεία» επεσήμανε ο ίδιος εκπρόσωπος. Αμερικανοί νομικοί θεωρούν ότι υπάρχει νομική βάση να εφεσιβάλλει η Toyota το πρόστιμο, όποιο κι αν είναι αυτό και όποτε επιβληθεί. Υποστηρίζουν ότι από τη στιγμή που η ιαπωνική εταιρεία θεώρησε τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία ως «κατασκευαστική ατέλεια» του οχήματος και όχι ως «πρόβλημα ασφάλειας» για τους επιβάτες δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει τον Οργανισμό Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων («NHTSA») και μάλιστα εντός του προβλεπόμενου χρόνου των πέντε ημερών από τη διαπίστωση του γεγονότος. Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι της Toyota θα επιλέξουν τελικά να πληρώσουν το πρόστιμο, όσο υψηλό κι αν είναι, για να αποφύγουν περαιτέρω αρνητική εμπλοκή του ονόματός της στον παγκόσμιο Τύπο.