Renault 19: Έπειτα από 30 χρόνια σχεδόν εξαφανισμένο


Θυμάστε το Renault 19; Το μικρομεσαίο μοντέλο, που παρουσιάστηκε το 1988 και ξεπερνούσε το Golf σε μεταβλητότητα χώρων και σε διάφορες αγορές, ακόμα και σε πωλήσεις, έχει σήμερα σχεδόν εξαφανιστεί.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: RENAULT
  • 14/11/2018

Μήπως ένα πολύ καλό γαλλικό μικρομεσαίο από τη δεκαετία του '90 δεν άξιζε να εξαφανιστεί; Οι περισσότεροι συμφωνούν. Για παράδειγμα, την 1η Ιανουαρίου 2017 στη Γερμανία καταγράφηκαν 6.562 Renault 19. Σύμφωνα με στοιχεία της Renault, στη Γερμανία πουλήθηκαν 460.000 Renault 19. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το 98% των Renault 19 που πουλήθηκαν ποτέ στη Γερμανία είτε έχουν βγει εκτός των συνόρων της, είτε τράκαραν και αποσύρθηκαν, είτε διαλύθηκαν.

Εμπορική επιτυχία επιπέδου VW Golf

Πώς τα κατάφερε το γαλλικό μικρομεσαίο να ξεπεράσει για λίγο το Golf: Στα νέα ομοσπονδιακά κρατίδια ήταν πιο δημοφιλές μετά από την επανένωση σε σχέση με τον ανταγωνιστή του από την -παλιότερα- Δυτική Γερμανία. Αυτό οφειλόταν πιθανότατα στο γεγονός ότι το Golf  ήταν κατά την εποχή της πτώσης του Τείχους με την πρεμιέρα του το 1982 ένα πολύ ώριμο και γνωστό αυτοκίνητο. Σημαντικό σημείο για την εμπορική επιτυχία του R19 σε ολόκληρη τη Γερμανία ήταν βεβαίως και η ταχύτερη ανάπτυξη της Renault στη δημιουργία δικτύου αντιπροσώπων. Είναι επίσης πιθανό ότι ο ένας ή ο άλλος αγοραστής έδωσε το Wartburg ή το Trabant του ως προκαταβολή για ένα R19 Chamade, τη sedan έκδοση, που στη Δυτική Γερμανία δε σημείωσε έτσι κι αλλιώς τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία.

Το cabrio ήταν του Karmann

Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα ήταν η cabrio εκδοχή, η οποία κατασκευαζόταν από τον Karmann στην πόλη Rheine. Το τετραθέσιο μοντέλο δεν εφοδιαζόταν με roll bar και, γι’ αυτό, υπερείχε του ανταγωνισμού, δηλαδή των ανοικτών Ford Escort, Opel Kadett και VW Golf, τα οποία δεν μπορούσαν εκείνη την εποχή να μη χρησιμοποιούν αυτό το στοιχείο, που καθιστούσε πιο άκαμπτο το αμάξωμα. Το Renault 19 Cabriolet παρουσιάστηκε το 1991, τον καιρό που το VW Golf II ετοιμαζόταν να... συνταξιοδοτηθεί και το Golf III Cabrio δεν είχε εμφανιστεί στην αγορά ακόμη.

Κινητήρες: 16V και turbo diesel

Την ίδια χρονιά η Renault τοποθέτησε κάτω από το καπό του R19 ένα δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα. Το μοτέρ των 1,8 lt. ήταν ισχύος 135 PS και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 212 km/h. Αυτό ήταν ασφαλώς και μια απόρροια του ευνοϊκού αεροδυναμικού συντελεστή Cw της τάξης του 0,31.

Κατά τα άλλα, οι κινητήρες απέδιδαν από 59 έως 109 PS, τα οποία τότε για τη μικρομεσαία κατηγορία ήταν φυσιολογικά. Πολύ δημοφιλής ήταν ο δυναμικός, οικονομικός και πολιτισμένος turbo diesel των 90 PS. Αυτή η ισχύς τα κατάφερνε θαυμάσια, έχοντας να αντιμετωπίσει το βάρος περίπου 1.100 kg. Μετά από το R19 ήρθε το Megane.