Σε πτώση οι πωλήσεις των ηλεκτρικών παρά τα πολλά νέα μοντέλα


ΜΠΟΡΕΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/1/2020

Η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης δεν θα έχει στρωμένο τον δρόμο με ροδοπέταλα όπως αποδεικνύουν οι πωλήσεις των αντίστοιχων μοντέλων στις ΗΠΑ για το 2019. Και αν τα τμήματα μάρκετινγκ προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα βαίνουν καλώς, η πραγματικότητα δείχνει μία εντελώς διαφορετική εικόνα.

Όπως βγαίνει από τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στους Los Angeles Times, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug in υβριδικών μέσα στο 2019 μειώθηκαν κατά 6,8%, από τα 349.000 αυτοκίνητα του 2018 στα 325.000 αυτοκίνητα για πέρσι.

Και όλα αυτά όπως επισημαίνει η εφημερίδα παρά το γεγονός ότι μέσα στο 2019 παρουσιάστηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ 45 νέα EV μοντέλα στην αγορά των ΗΠΑ, κάτι που αναμενόταν να οδηγήσει σε μία έκρηξη των πωλήσεων.

Η εξήγηση πίσω από αυτή την κατάσταση βρίσκεται πίσω από αρκετούς παράγοντες, με τον κυριότερο από αυτούς να είναι το άγχος της αυτονομίας που δικαιολογημένα έχουν ακόμα οι καταναλωτές. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα πολύ πιο ακριβά από τα αντίστοιχα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ και η κατάργηση των επιδοτήσεων σε αρκετές περιπτώσεις, έχουν μειώσει το ενδιαφέρον για αυτά τα αυτοκίνητα. Σε όλα αυτά να προστεθεί και το γεγονός ότι η τιμή της  βενζίνης παραμένει σταθερή τον τελευταίο καιρό (και βεβαίως αρκετά φθηνή στις ΗΠΑ).

Η μόνη περίπτωση που φαίνεται να ξεφεύγει από τον κανόνα είναι η Tesla η οποία έχει πια δημιουργήσει το δικό της όνομα στην αγορά, ενώ και οι πωλήσεις του Model 3 σημείωσαν άνοδο 14% στις ΗΠΑ με συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως στις 306.000 μονάδες.

Οι άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν σημαντικό πρόβλημα στην Αμερική, με την Jaguar I-Pace να πουλά μόλις 2.594 μονάδες και το Audi e-Tron να κλείνει το 2019 με 5639 μονάδες. Ακόμα και πιο φθηνά μοντέλα, όπως το Hyundai Kona και Kia Niro βρέθηκαν αντίστοιχα στις 3.600 και 1.000 πωλήσεις.

Το θέμα είναι αν όλη αυτή η κατάσταση πρόκειται να αλλάξει σύντομα, ιδίως σε μία αγορά τόσο σημαντική όσο οι ΗΠΑ. Προς το παρόν δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι πρόκειται να γίνει άμεσα, με την Ευρώπη να είναι στάσιμη και άμεσα εξαρτώμενη από τις παροχές των κυβερνήσεων και την Κίνα να έχει να αντιμετωπίσει το φρενάρισμα της ανάπτυξης της οικονομίας της, κάτι που έχει επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην χώρα.