Skoda Auto: 125 χρόνια κατασκευής αμαξωμάτων (βίντεο)


Η SKODA ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΦΕΤΟΣ ΤΑ 125 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 23/7/2020

Εάν νομίζετε ότι τα αυτοφερόμενα πλαίσια και τα κράματα χάλυβα υπερύψηλής αντοχής ήταν ανέκαθεν δεδομένα, ξανασκεφτείτε το. Μπορεί στις μέρες μας να ζούμε μία νέα βιομηχανική επανάσταση, χάρη στις εξελίξεις στην ηλεκτρονική, τη ρομποτική και το machine learning, τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντοτε έτσι.

Με ένα ενδιαφέρον βίντεο η Skoda επιχειρεί μία ιστορική αναδρομή στον τρόπο κατασκευής αμαξωμάτων. Χρησιμοποιώντας αρχειακό υλικό, καθώς και συνεντεύξεις από τους αρμόδιους στα αντίστοιχα τμήματα, μας μεταφέρει σε μία άλλη εποχή. Σε μεγάλα, φωτεινά γραφεία, όπου οι σχεδιαστές δούλευαν επάνω σε μεγάλα χαρτιά για να σχεδιάσουν τα διάφορα μέρη και, τελικά, τα αυτοκίνητα ως σύνολα. Αντίστοιχα σε μηχανουργεία, γραμμές παραγωγής εκείνης της εποχής, όπου διάφορα ετερόκλητα υλικά συνδυάζονταν ώστε να παράξουν ένα τελικό αποτέλεσμα.

Μπορεί σήμερα να ακούγεται παράδοξο, μέχρι όμως τις αρχές του 1950, το πιο νευραλγικό τμήμα ήταν αυτό των ξυλουργών! Και εδώ δεν μιλάμε για τεχνίτες που κατασκεύαζαν ποιοτικά εσωτερικά αλλά για τους ανθρώπους που έφτιαχναν τα ίδια τα πλαίσια! Μία ξύλινη βάση, επάνω στην οποία άρχιζαν να κουμπώνουν όλα τα υπόλοιπα, με καρφιά. Αυτό τουλάχιστον ίσχυε μέχρι το 1952, όπου η Skoda λάνσαρε το 1200 sedan, το πρώτο της αυτοκίνητο με πλήρως μεταλλικό πλαίσιο.

Και βέβαια, με τον καιρό, όλα άλλαξαν. Από την εποχή που εξειδικευμένοι εργάτες σφυρηλατούσαν οι ίδιοι το κάθε μεταλλικό φύλλο για να παράξουν ένα φτερό, μέχρι σήμερα, όπου μία πρέσα μπορεί να παράγει 23.000 σύνθετα μεταλλικά τμήματα ημερησίως, η απόσταση είναι χαοτική. Εν κατακλείδι, αξίζει να δείτε το συγκεκριμένο βίντεο. Από την πλευρά μας, ελπίζουμε η Skoda να ετοιμάσει και άλλα τέτοια. Με την πορεία των κινητήρων στο χρόνο, των εσωτερικών και τόσων άλλων πεδίων που διατηρούν το δικό τους ενδιαφέρον.