Στα υποχρεωτικά crash tests η Koenigsegg χρησιμοποιεί το ίδιο αυτοκίνητο


Η ΣΟΥΗΔΙΚΗ KOENIGSEGG ΒΡΗΚΕ ΜΙΑ ΕΞΥΠΝΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ CRASH TESTS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/4/2019

Για την έγκριση τύπου ενός νέου αυτοκινήτου η διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης, των crash tests όπως έχουν καθιερωθεί να αποκαλούνται, είναι υποχρεωτική και επιβεβλημένη νομοθετικά. Ακόμα και για τους πιο μικρούς κατασκευαστές.

Αυτό είναι ένα θέμα για τους τελευταίους, αφενός γιατί τα αυτοκίνητά τους είναι πολύ πιο ακριβά σε σχέση με αυτά των μαζικών κατασκευαστών αλλά και από το γεγονός ότι η παραγωγή τους είναι ιδιαίτερα μικρή. Για παράδειγμα τα 16 αυτοκίνητα που χρειάζονται για μια πλήρη σειρά δοκιμών πρόσκρουσης είναι για μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία ένα μικρό κλάσμα της ημερήσιας παραγωγής της. Όσο για το κόστος, αν υποθέσουμε πως το κάθε ένα κοστίζει 25.000 ευρώ ανέρχεται σε 400.000 δολάρια.

Για τη σουηδική Koenigsegg των hyper cars κάτι αντίστοιχο θα σήμαινε σχεδόν ολόκληρη την ετήσια παραγωγή της και ένα κόστος που θα έφτανε ή και θα ξεπερνούσε τα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Προκειμένου λοιπόν να δοθεί λύση σε αυτό το θέμα και να μην υπάρχουν προβλήματα με τις εγκρίσεις τύπου οι Σουηδοί σκέφτηκαν ένα πολύ έξυπνο τρικ: χρησιμοποιούν σε όλα τα crash tests το ίδιο αυτοκίνητο! Αυτό σημαίνει πως έπειτα από κάθε δοκιμή το επισκευάζουν και το υποβάλλουν στην επόμενη κ.ο.κ., γλιτώνοντας έτσι και χρόνο και χρήμα.

Όπως άλλωστε λέει ο ιδιοκτήτης της μάρκας Christian von Koenigsegg «είναι πιο φτηνό να επισκευάζεις και να τρακάρεις το ίδιο αυτοκίνητο». Πριν από την πραγματική δοκιμή εννοείται πως έχουν προηγηθεί αναλυτικές προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές.