Stellantis: Έσοδα 20 δις ευρώ από υπηρεσίες λογισμικού


Η Stellantis παρουσιάζει τις νέες προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες και τις πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες προβλέπεται ότι θα δημιουργήσουν πρόσθετο ενεργητικό για τον Όμιλο ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2030.

  • 7/12/2021

Ο στόχος της Stellantis  είναι να γίνει ο ηγέτης και να βρίσκεται ανάμεσα στους πρωτοπόρους αυτοκινητιστικούς Ομίλους στην παροχή υπηρεσιών λογισμικού. Για αυτό το σκοπό σήμερα παρουσίασε την μακρόπνοη στρατηγική της στον τομέα του λογισμικού με στόχο να έχει 34 εκατομμύρια «συνδεδεμένα» οχήματα του Ομίλου (από 12 εκατομμύρια σήμερα) στους δρόμους μέχρι το 2030.

Η επόμενη γενιά των αρχιτεκτονικών νέας τεχνολογίας θα βασιστεί σε 3 ξεχωριστές πλατφόρμες αρχής γενομένης από το 2024. Αυτές θα έχουν ως βάση τους προηγμένο λογισμικό και θα ενσωματώνουν τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Με αυτό το τεχνολογικό πλάνο του Ομίλου, αναμένεται να αναπτυχθεί ο κύκλος εργασιών της Stellantis, δημιουργώντας επιπλέον ετήσιο ενεργητικό ύψους 20 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2030.

Μάλιστα, όπως τονίζει ο πολυεθνικός Όμιλος, οι ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού θα ενημερώνονται συνεχώς μέσω over-the-air αναβαθμίσεων (OTA) και θα συμβάλλουν με τον τρόπο τους στο να διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους.

O CEO του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.
O CEO του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.

 «Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.»

Οι 3 νέες τεχνολογικές πλατφόρμες από το 2024

Οι τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες της Stellantis, που θα ονομάζονται STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive θα παρουσιαστούν το 2024, οι οποίες και θα είναι έτοιμες να εφαρμοστούν στις τέσσερις βασικές ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές οχημάτων της Stellantis.

Η βασική νέα πλατφόρμα λογισμικού για όλα τα οχήματα του Ομίλου θα είναι η STLA Brain. Αυτή θα έχει τη δυνατότητα over-the-air αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και θα είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Πρόκειται να συνδέει μέσω cloud όλες τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική μονάδα. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου θα μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και την εταιρεία, ενώ θα κάνουν απλούστερη τη συντήρηση του οχήματος.

Η δεύτερη θα είναι η STLA SmartCockpit που θα βασίζεται στην STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Η STLA SmartCockpit θα αναπτυχθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Τέλος, η STLA AutoDrive, η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW, θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2 και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσω διαδικτύου.

Η στρατηγική της Stellantis στον τομέα του προηγμένου λογισμικού είναι φυσικά σε σύνδεση με τα σχέδια «εξηλεκτρισμού» του Ομίλου και την μετάβαση των εμπορικών της σημάτων στην ηλεκτροκίνηση. Αυτά παρουσιάστηκαν λεπτομερώς στην διαδικτυακή εκδήλωση EV Day τον περασμένο Ιούλιο και επιγραμματικά έχουν θέσει ως στόχο την σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση του Ομίλου με το 70% των πωλήσεων του στην Ευρώπη να προέρχεται από οχήματα χαμηλών ρύπων μέχρι το 2030.

Σημαντικές στρατηγικές συμμαχίες

H Stellantis σχεδιάζει και προγραμματίζει τις μελλοντικές κινήσεις τις σε όλα τα επίπεδα, όπως την εφοδιαστική της αλυσίδα και τις στρατηγικές συμμαχίες. Για αυτό το σκοπό, ανακοίνωσε την σύναψη συμφωνίας με τις Foxconn και Waymo.

Το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη με την Foxconn αφορά τη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων που θα καλύψουν τις ανάγκες του Ομίλου σε ποσοστό 80%. Παράλληλα, η συνεργασία των δύο εταιρειών θα στοχεύει στην εξέλιξη ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του Ομίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα.

Την ίδια στιγμή, η Stellantis ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την εξέλιξη των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης από κοινού με την Waymo. Οι δύο εταίροι θα επεκτείνουν τη συνεργασία τους σε υπηρεσίες παράδοσης.

Τέλος, όπως ανακοινώθηκε από τη Stellantis, στοχεύει να αυξήσει τον αριθμό των μηχανικών λογισμικού που έχει στο δυναμικό της στους 4.500 στις εγκαταστάσεις της παγκοσμίως μέχρι το 2024. Για να το πετύχει αυτό, ανακοίνωσε ότι δημιουργεί μια ακαδημία λογισμικού και δεδομένων, η οποία θα εκπαιδεύσει νέους μηχανικούς που αξιοποιηθούν εντός του Ομίλου.