Stellantis: Ολοκληρώνεται η συγχώνευση των PSA – FCA


Οι μέτοχοι έδωσαν το πράσινο φως και η συγχώνευση Stellantis θα έχει ολοκληρωθεί στις 16 του μήνα. Ωστόσο, το νέο σχήμα δεν θα είναι το 4ο μεγαλύτερο στον κόσμο.

  • 5/1/2021

Ένα νέο εταιρικό σχήμα θα είναι πρωταγωνιστεί πλέον και με την βούλα στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Stellantis, η οποία θα περιλαμβάνει ως όμιλος 15 μάρκες (τις Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel/Vauxhall, καθώς και τις Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram, Maserati) με επικεφαλής τον Κάρλος Ταβάρες, τον Διευθύνων Σύμβουλο και πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της PSA.

Το νέο σχήμα που θα προκύψει θα διαμορφώσει νέες καταστάσεις με μεγάλη οικονομία κλίμακος στην κοινή χρήση εξαρτημάτων και σε πλατφόρμες. Υπάρχουν όμως και κάποιες φήμες για περικοπές σημάτων, ειδικότερα από την μεριά της FCA που έχει και τα περισσότερα, με την ιστορική Chrysler να βρίσκεται σε επισφαλή θέση.

Όπως και να έχει η συμμαχία της PSA- FCA δεν θα είναι τελικά η 4η μεγαλύτερη παγκοσμίως, αλλά η 6η. Και αυτό επειδή οι πωλήσεις των δύο ομίλων έχουν πέσει σημαντικά στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020 σημειώνοντας πτώση κατά 33% (σε σύγκριση με την ίδια περίοδο για το 2019) και στα 3,89 εκατομμύρια πωλήσεις.

Έτσι, η Stellantis βρίσκεται πίσω από την Toyota (με 6,68 εκ. πωλήσεων), από το VW Group (6,18 εκ.), τις Renault-Nissan (5,54 εκ.), την GM (4,72 εκ.) και τις Hyundai-Kia (4,5 εκ.). Η πτώση των πωλήσεων οφείλεται στην πανδημία και στα αλλεπάλληλα lockdown και φαίνεται πως έχει επηρεάσει περισσότερο τόσο τον γαλλικό όσο και τον ιταλό-αμερικανικό όμιλο, όπως επισημαίνει η Autonews Europe.