Steyr: «Αποστρατεία» για το θρυλικό «Στάγιερ» που εκπαίδευσε γενιές οδηγών


Τέλος εποχής η "θητεία" του Steyr 680M στον Στρατό, αφήνοντας  πίσω του τις αναμνήσεις μιας ολόκληρης εποχής.

  • 25/9/2019

Όσοι έχουν κάνει τη στρατιωτική τους θητεία, είναι σίγουρο ότι γνωρίζουν τι εστί «Στάγιερ». Οι υπόλοιποι να τους ενημερώσουμε ότι επί σειρά δεκαετιών ήταν, μαζί με τα πιο παρωχημένα αμερικάνικα Reo, το επίσημο όχημα μεταφοράς προσωπικού και αγαθών του στρατού.

Με αυτό μεταφέρονται ακόμη και σήμερα οι φαντάροι από το ένα στρατόπεδο στο άλλο, με αυτό γίνεται ο ανεφοδιασμός στα φυλάκια. Ένα σκληροτράχηλο όχημα, που πηγαίνει σχεδόν παντού, από τους κακοτράχαλους δρόμους και τα ποτάμια του ακριτικού Έβρου, μέχρι τις πιο αμμώδεις διαδρομές των νησιών μας.

Ένα όχημα που «μεγάλωσε» και εκπαίδευσε γενιές οδηγών. Πόσοι δεν είναι εκείνοι που «έμαθαν» να οδηγούν στο Steyr και πήραν το δίπλωμά τους, μετέπειτα ως πολίτες...

Το πλήρωμα του χρόνου έφθασε για την αντικατάστασή του. Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στρατιωτικού υλικού, μαζί με το επίσης γνωστό μας τουφέκιο «G3», το Steyer περνάει στην ιστορία.

Αξίζει να αναφέρουμε όμως μερικά στοιχεία για το Steyr 680M.

Έλκει την καταγωγή του από την ομώνυμη αυστριακή εταιρεία, η οποία και το κατασκεύαζε από το 1960 έως το 1984. Το 1972 ιδρύθηκε η θυγατρική ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ, που ανέλαβε τη συναρμολόγηση στην Ελλάδα. Έκτοτε, θυγατρική της Steyr πέρασε στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων(ΕΛΒΟ).

Υπάρχουν δύο εκδόσεις Steyr στον Ελληνικό Στρατό, το 680M και το τριαξονικό Μ3, που τροφοδοτούνται από εξακύλινδρο σε σειρά diesel 6,8 lt, σε ατμοσφαιρική (120/124 PS) και σε τούρμπο έκδοση (150/170 PS), με τη μετάδοση της κίνησης να είναι στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς (4Χ4).

Δυνατότητα μεταφοράς, επισήμως 19 άτομα. Άλλο τι ίσχυε στην πράξη...

Photos: Google